Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Väggladdare från Teknikmagasinet

Tråden skapades och har fått 24 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Har sökt runt på forumet efter svar men inte hittat något vettigt.

Jag undrar om väggladdaren för 49kr på Teknikmagasinet.se även passar G5?

http://www.teknikmagasinet.se/nydb/db.pl?template_file=db_product.html&artnr=100199

Det står att den passar G4 och mini. Sen finns det även en för 149kr som ska passa Alla modeller. Men jag tycker ju att den för 49kr borde passa G5an också?

Tack på förhand

Ursprungligen av zhyper:

Hej!

Har sökt runt på forumet efter svar men inte hittat något vettigt.

Jag undrar om väggladdaren för 49kr på Teknikmagasinet.se även passar G5?

http://www.teknikmagasinet.se/nydb/db.pl?template_file=db_product.html&artnr=100199

Det står att den passar G4 och mini. Sen finns det även en för 149kr som ska passa Alla modeller. Men jag tycker ju att den för 49kr borde passa G5an också?

Tack på förhand

Ja, det borde väl funka eftersom bottenkontakten är densamma.

Jag tycker också det, men eftersom dom skriver sådär så blir man lite misstänksam.. Nån som har testat och vet att den funkar?

Jag är säkert bara paranoid, men jags kulel aldrig köpa icke orginal väggladdare. Är rädd att få billig skit som spänner över och förstör något eller liknande.

spela roll, då säger man att den har slutat funkat och får en ny på garantin

  • Medlem
  • 2005-12-28 16:27

Jag köpte en sådan till min iPod mini (2a utgåvan) och den funkade inte... fick byta till en svart liten sak som man sedan kopplade in usb-sladden till.

Jag fick en liknande från teknikmagasinet (dock inte den för 49 eller den för 149) och än så länge så fungerar den .
Det var inte heller den som man kopplar usb-sladden till, den var vit men inte likadan som 49/149 laddarna..

jo, jag har sett den som man kopplar USB-sladden till, tror jag ska köpa en sådan innan jag far till fjällen. Tack för hjälpen

oj oj oj vad billigt. Eindpeng, tror du verkligen att den kan skada ipoden?

  • Medlem
  • 2005-12-30 10:23

Jag köpte en väggladdare till iPod video (149kr) igår till iPden, fungerar utmärkt.

Man e ju sugen på den för 49. Verkar ju skumt om den för 149 funkar med g4 å g5 men den för 49 bara för g5. Det enda den gör är väl att transformatorn fixar rätt spänning? Det borde vara samma. Skulle inte förvåna mig om de gör en fuling å försöker sälja den dyrare. Men man e ju lite skrajsen endå inget får ju händra ögonstenen

Det var bra på den tiden då man fick med nätadapter när man köpte iPod:en

  • Medlem
  • 2006-01-06 23:12
Ursprungligen av taikonaut:

Det var bra på den tiden då man fick med nätadapter när man köpte iPod:en

Jag håller med, det var himla nice faktiskt, jag fick en liten remote på köpet också (när det begav sig ). Undrar varför man inte längre får en power adapter längre? Är det för att iPodarna inte är fullt lika dyra längre kan man undra (min kostade ju över 5.000 när jag köpte den första).

Jag funderar på att köpa en väggladdare till min iPod G5. På KjellCo har de den här: http://www.kjell.com/content/templates/shop_main_details.aspx?item=31684&path=

Jag har kollat på de på teknikmagasinet, och undrar om det är bättre att köpa en iPod-usb-väggenladdare eller om man ska köpa en som är gjorde för iPod, alltså ipod-väggenladdare. Med en iPod-usb-väggenladdare behöver man ju bara bära med sig en kabel och usb-väggenladdare om man ska bort nånstans. Vilket alternativ tycker ni låter bäst?

Ber om ursäkt för min något otydliga beskrivning.

MVH // Simon K

Ursäkta dubbelposten, men är det nån som har testat 49kronors laddaren på en G5?

Jag har kollat nu och det verkar som att den gör det: under 149kronors laddaren står det passar till "Nano, Video, Mini" och under 49kronorsladdadren står det passar till "iPod G4 och Mini". Om båda passar till minin måste det betyda att båda ger samma effekt.

  • Medlem
  • 2006-01-06 10:58
Ursprungligen av simonklinga:

Ursäkta dubbelposten, men är det nån som har testat 49kronors laddaren på en G5?

Jag har kollat nu och det verkar som att den gör det: under 149kronors laddaren står det passar till "Nano, Video, Mini" och under 49kronorsladdadren står det passar till "iPod G4 och Mini". Om båda passar till minin måste det betyda att båda ger samma effekt.

Alltså ska den fungera till Nanon och G5 också?

Jag kan inte garantera något, men det skulle vara konstigt om den inte funkade.

  • Medlem
  • 2006-01-06 20:29
Ursprungligen av simonklinga:

Jag kan inte garantera något, men det skulle vara konstigt om den inte funkade.

Ja.. Det tycker man ju..
Men det är samma sorts spänning o sånt där till alla iPods?

Ursprungligen av Damon:

Ja.. Det tycker man ju..
Men det är samma sorts spänning o sånt där till alla iPods?

Det måste nästan vara det, eftersom båda laddarna passar till minin. Så nu har jag sagt det två gånger:p

Är det verklign ingen som har testat/frågat nån på teknikmagasinet?

  • Medlem
  • 2006-01-06 21:12
Ursprungligen av simonklinga:

Det måste nästan vara det, eftersom båda laddarna passar till minin. Så nu har jag sagt det två gånger:p

Är det verklign ingen som har testat/frågat nån på teknikmagasinet?

hehe
fan skulle frågat, var där idag..

  • Medlem
  • 2006-01-06 21:30

Det var någon annans som satt laddaren för 49kr inte fungerade till G5.

Ursprungligen av Xelo:

Det var någon annans som satt laddaren för 49kr inte fungerade till G5.

Vem/var/när/hur och varför?

ojj det var mkt men om ni vill ha en väggladdare som verkligen fungerar då ska ni ha apples orginal usb power adapter den funkar på alla ipod fick en sån i julklapp:D

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-01-07 23:19
Ursprungligen av Alleman:

ojj det var mkt men om ni vill ha en väggladdare som verkligen fungerar då ska ni ha apples orginal usb power adapter den funkar på alla ipod fick en sån i julklapp:D

Haha... det gör den inte alls. Den fungerar inte på 3:e generationen och tidigare. Då är det bättre att köpa en Firewire-laddare, DEN fungerar på alla iPods (forutom Shuffle, aldrig får man vara helt nöjd

Jag känner att vi har hamnat i moment 22 här.

1
Bevaka tråden