Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPodboken, är den bra?

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hejsan!

På jualfton fick jag min iPod, den nya videovarianten 30 GB ochjag försöker nu klura ut alla finesser och funktioner med hjälp av forumet och instruktionsboken. Inte helt lätt då jag inte ens använt iTunes tidigare!
Så sa någon att det fanns en bok; iPod boken; Gör häftiga saker med din iPod av Scott Kelby och nu undrar jag om någon har/har läst den och om den är bra?
Den är från juli i år så det finns väl inte så mycket om just videofunktionen (fast den har jag klarat av med hjälp av Videora) men annars? Enligt beskrivningen ska den gå igenom iTunes oxå.
Någon som kan rekommendera den?

Tack! :eek:

Har inte läst den, men ärligt talat, hur bra kan den vara?
Det är ju inte så att du kan spela fotboll med ipoden när du läst boken..
Kolla igenom manualen istället, då lär du dig allt!

Ursprungligen av Visslaren:

Kolla igenom manualen istället, då lär du dig allt!

..och sök och läs här på forumet så lät du dig mer

Jag tror att det mesta som står i den boken finns på nätet också.

Kanske. Tänkte bara det vore praktiskt med en svensk, samlad nybörjar guide liksom. Får kila inom och bläddra i den lite innan jag bestämmer mig. Den kostar bara 179 kr så vi får se. Tack för svaren i alla fall!

Lägg hellre dom pengarna på nåt tillbehör, t.ex en sån där kabel man kopplar ipoden till TVn med..

Det finns egentligen inte så mkt att göra. Man kan lägga in böcker och småspel via Notes, installera linux och spela spel och video, lägga in kartor med bildfunktionen, ändra teckensnitt/systembilder. Det är väl det intressantaste.

iTunes är hur enkelt som helt att lära sig, ta dig en timme och lek lite i iTunes så hajar du allt Och vad gäller iPoden är den ju inte så svårt att begripa sig på...! Jag hade hellre lagt de 179 kr på nått skydd till ipoden eller ett par nya schysstare hörlurar eller nån kabel, laddare vad som helst, en laddare är ju ett måste, jag menar hur ofta har man tillgång till en dator alltid?

Var och bläddrade i den boken på stan, vissa saker var rätt intressanta, men en hel del av det som stog kunde man sedan innan eller med lätthet kunna leta fram via Google...

Funderar ändå på att köpa den faktiskt, trots att den var lite halvrolig sådär..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-12-28 10:03

eftersom den senaste ipodboken (enligt bokus.com) kom ut i juni 2005 så kan den knappas ge några bra tricks till nanon eller G5 (video), så lägg pengarna på något annat istället.

Ursprungligen av xtrem:

eftersom den senaste ipodboken (enligt bokus.com) kom ut i juni 2005 så kan den knappas ge några bra tricks till nanon eller G5 (video), så lägg pengarna på något annat istället.

Stämmer...
Jag sökte vidare och hittade faktiskt en ny utgåva av boken, länk till bokus.
Den verkar innehålla både om nano och G5an - på engelska än så länge.

Av någon anledning står det inget om detta på författarens hemsida, men kanske i hans bookstore. (kanske ej fungerar, kom själv inte in på sidan!)

Ursprungligen av daniels:

Stämmer...
Jag sökte vidare och hittade faktiskt en ny utgåva av boken, länk till bokus.
Den verkar innehålla både om nano och G5an - på engelska än så länge.

Av någon anledning står det inget om detta på författarens hemsida, men kanske i hans bookstore. (kanske ej fungerar, kom själv inte in på sidan!)

Exakt en sån bok på svenska skulle jag vilja ha

Ska maila Bokus och fråga om de vet när/om den kommer på svenska...

Hahaha, tvärtemot allas råd här köpte jag boken igår och jag gillar den.
Som sagt har jag aldrig hanterat varken en iPod eller iTunes förut och tycker det är lite bökigt men med den här boken slipper jag sitta och leta, söka och ha mig på nätet, kan bara följa de superenkla instruktionerna i boken. Har redan lärt mig en massa små knep!
Och nej, just om videofunktionen står det inget men den har jag grejat själv; Videora är väldigt pedagogiskt och video podcasts skoj!

Om man som jag inte är så haj på datorer, vill ha en enkel uppslags bok med tydliga steg för steg instruktioner tycker jag absolut man kan köpa boken. Vem vet, när jag gått igenom hela kanske jag till och med gillar iTunes! Det gör jag INTE nu kan jag meddela.....

haha.. fråga om råd men skit i dom bara, helt rätt!

Coolt, den kanske man skulle köpa att den är på engelska stör mej inte.

Ursprungligen av thecrazy88:

Coolt, den kanske man skulle köpa att den är på engelska stör mej inte.

Sant, men att läsa instruktioner och sånt blir ju lättare... Avvaktar svar från Bokus och får jag svaret att de inte vet om den kommer på svenska blir det säkerligen en beställning.

  • Oregistrerad
  • 2006-01-11 01:08

har dom den på spanska kanske??....då hade jag ju blivit tvungen å lära mig det åxå ju.....bra ide ju.....

  • Medlem
  • 2006-01-11 16:25

Jag lånade boken på bibliotket, läste igenom det och lärde mig inte ett skit.

Boken rekomenderas endast till dom som aldrig använd iPod eller iTunes.

1
Bevaka tråden