Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPod.se version 2.0

Tråden skapades och har fått 38 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Jaa den använde man ju så fort man hade läst klart en tråd, nu måpste man scrolla upp hela tiden...
Inget större problem men det var bra att ha.

  • Oregistrerad
  • 2005-12-19 12:17

Varför in i hela fridens namn använder ni PNG när den största webbläsaren (Internet Explorer, för er som inte visste) som de flesta använder inte stödjer det fullt ut? Det vill säga det transparenta i PNG. Visst, PNG är mycket bättre och fungerar i Firefox och alla andra typ, men är det proffsigt att göra så (antagligen) de flesta av besökarna inte får en rätt bild av designen (om ni inte har sett det själva så har alla PNG-bilder fått en ful grå kant i Internet Explorer)? Gör man en hemsida tycker jag att den ska se och fungera likadant i alla webbläsare. Visst, det finns en fix till Internet Explorer som gör att det ser rätt ut, men jag tror knappast att många laddar ner och installerar den. Vänta med PNG tills Internet Explorer 7 kommer (det kommer antagligen när Windows Vista kommer någon gång år 2006). Fast jag tycker det är sjukt puckat av Microsoft att inte inkludera en PNG-fix i Service Pack 2. PNG är bäst! Yay!

  • Medlem
  • Harestad
  • 2005-12-19 13:11

I löööve transparenta PNG-bilder. Just på grund utav att den största (sämsta?!) webläsaren har sådana problem. Ända in i 2005 ...

Använd Firefox på PC om ni vill njuta av ögongodiset. Och kom inte och hota med att "då sparkar vi bort alla icke Internet Explorer användare från våra sajter" för det händer redan. Känns skönt med lite Payback ...

  • Medlem
  • 2005-12-25 17:43

Vart har "medlemmar-listan" tagit vägen?

  • Oregistrerad
  • 2005-12-25 18:11

När tänker ni slå på fällpilarna här på iPod.se? Efter mycket tummar i a-hålet gjorde ni det till slut på 99mac, men inte här. Det känns dumt att ha minimerade underforum jag inte kan fälla upp.

Ja, mycket bra jobbat!
Men liksom, det var bättre på min tid.

Har förvisso inte tänkt på hur sidan såg ut innan, men snyggt och enkelt gjort, man hittat det man vill hitta iaf!

Fixa tillbaka texten under avataren som berättar om vilken ipod medlemmen har och gärna en om mac/pc också.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-12-11 17:26

Fan, iPod.se framsidan är ju snyggare än 99mac's :D. Jag gillar det där semi-transparenta högst upp och bra att ni behöll den gamla bakgrunden.

Bevaka tråden