Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPod.se version 2.0

Tråden skapades och har fått 38 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Välkommen till iPod.se version 2.0!
Vi har på mindre än två år lyckats bli Europas största iPodforum trots att vi bara skriver på svenska. Otroliga 12.000 medlemmar har registrerat sig och vi kommer bli många fler under 2006. Ingen trodde att iPod.se skulle växa om systerforumet 99mac för två år sedan - jag tror det blir verklighet inom ett halvår.

Ikväll har vi uppdaterat sajten med en hel del nyheter:

Uppfräschat utseende
Nu använder vi en uppdaterad version av forumet med flera nya finesser - utseendet är dessutom mycket trevligare, eller hur?

Ny förstasida och dagliga nyheter!
En ny förstasida med möjlighet att enkelt kommentera nyheterna har premiär ikväll. Adrian Bengtson och kollegorna här på iPod.se kommer presentera dagliga nyheter - titta in varje dag för det senaste!

Flera nya forum
Vi har ändrat forumstrukturen och skapat egna forum för exempelvis iPod video (G5) och iPod Photo. Nu finns även ett forum för "filmer på din iPod" som är senaste trenden.

Två sponsorforum
Våra huvudsponsorer AppleStore och Mecenat / CSN-kortet har numera egna forum här på iPod.se.

Mycket tjusig och lyckad operation ni lyckades med under kvällen...
trevligt att ni håller mer eller mindre samma look som 99mac... Stilrent och enkelt

  • Medlem
  • Torsby
  • 2005-12-10 10:21

Snyggt! Passande färg så här i jultider också!

Jag håller med, Mycket snyggare nu!

Men nu kan man inte se vilken iPod personen har under namnet..
Annars, Skitsnyggt!

Ursprungligen av thecrazy88:

Men nu kan man inte se vilken iPod personen har under namnet..
Annars, Skitsnyggt!

Jo, det har jag också tänkt på. Och Medlemsnumret syns heller inte längre.
Men fortfarande riktigt snyggt!

Vi är inte riktigt klara ännu, finns en hel del småbuggar att fixa fortfarande. Men vi jobbar på!

Målet är att bli klara till kvällen med allt inklusive vår nya förstasida med nyheter.

Mycket snyggt alltihop.

  • Medlem
  • Solna
  • 2005-12-11 13:53

Björnström vart har forumjumpen tagit vägen?

Mycket bra resultat. Sidan är snyggare, smidigare att arbeta med och fortfarande snabb. En del forum slänger in så mycket grafik när de uppdaterar att sidan kryper fram...

Ursprungligen av thecrazy88:

Men nu kan man inte se vilken iPod personen har under namnet..

Detta måste jag hålla med om som en designmiss dock. Innan var det mkt smidigt att direkt se vilken iPod det talades om. Borde kanske ha en som säger om användaren har mac eller pc också. Uppstår mycket frågor om det annars.

Ursprungligen av Se[BBB]e:

Mycket bra resultat. Sidan är snyggare, smidigare att arbeta med och fortfarande snabb. En del forum slänger in så mycket grafik när de uppdaterar att sidan kryper fram...

Detta måste jag hålla med om som en designmiss dock. Innan var det mkt smidigt att direkt se vilken iPod det talades om. Borde kanske ha en som säger om användaren har mac eller pc också. Uppstår mycket frågor om det annars.

Lägger till att-göra-listan

Denna sidan är mycket bättre!
Snygg och funktionell precis som den riktiga iPoden!

Riktigt vackert jobbat! Forumdesignen vet jag inte, lite småful på sina ställen. Men själva sidan är coolz0r!

  • Medlem
  • 2005-12-11 19:29

Riktigt snyggt jobbat gillar verkligen den nya designen.
Det ända jag kan komma på som ni borde fixa är när man trycker på meny för att ändra sina personliga inställningar osv. så ser man inte vad de olika valen är förän man håller markören på dem, det borde man göra.
fast det kanske är sådana buggar som ni håller på att fixa.

Ursprungligen av Muppo:

Riktigt snyggt jobbat gillar verkligen den nya designen.
Det ända jag kan komma på som ni borde fixa är när man trycker på meny för att ändra sina personliga inställningar osv. så ser man inte vad de olika valen är förän man håller markören på dem, det borde man göra.
fast det kanske är sådana buggar som ni håller på att fixa.

lol ja det är verkligen buggigt men det blir alltid så när man bytar design. Jag är imponerad över hur smidigt det går. På de flesta sajter brukar inlägg komma utanför sina boxar och massor av andra allvarliga buggar som inte fixas på flera veckor.

Jag har dock hittat en annan designmiss: smiliesarna. Ärligt talat, :eek: :rolleyes: tycker nån att dessa är snygga?!! Skaffa enhetliga gula istället.

Förresten, Björnström, i din profil står det att du är iPodanvändare sedan 1991...

Nu är det ju synnerligen lätt att klaga och hitta fel, men jag har aldrig gillat systemet som interposten hanteras på. Mer specificerat så borde det synas mycket tydligt när man har fått ny post. Om man normalt inte får post är det lätt att man förbiser det annars.

Jag kan bara säga WOW!
Mycket fint jobb

Nu har vi bjudit in "alla" för en helkväll på iPod.se. Blir kul!

  • Oregistrerad
  • 2005-12-12 21:44

Snyggt, mycket bättre än 99Macs utseende.

Jag använder IE, och det transparenta fungerar inte i IE och då blir det ganska fult.. Har ni prövat? =(

Ursprungligen av Firefly:

Jag använder IE, och det transparenta fungerar inte i IE och då blir det ganska fult.. Har ni prövat? =(

Javisst har vi testat det. "Too cool for IE" är ett bra uttryck

  • Oregistrerad
  • 2005-12-13 01:05

Imponerad

Det var ett tag sen jag var här, och ska nog snart inhandla en iPod Video, så det passar nog bra att komma tillbaka. Och sedan en sådan ansiktslyftning.

Jag är imponerad, men saknar graderingssystem för antal poster eller att man kunde välja egna "yrken"

//C

Kan inte kommentera "Slutet för låttexter på nätet?"

Är jag trög som inte "ser"/"hittar" mitt inlägg efter jag skickat det, eller är det så att det inte går att kommentera med Safari 1.3.1 på en G4 med OSX 10.3.9?
Det senare verkar högst orimligt med tanke på att ipod.se och 99mac verkar vara bra nära släktingar och då verkar det ju knasigt att forumet inte skulle kunna fixa inlägg skrivna med min dator...
Kanske skrev jag för långt...
jag "resonerade" väldigt mycket i frågan (för mycket filosofi-litteratur senaste tiden) så inlägget kanske blev alldeles för långt...
Men då borde det väl stå det på nån varningspopup eller nått...
Nåja...
Inget jätteviktigt för världens överlevnad, men lite störigt ändå...

Ursprungligen av kimrin:

Är jag trög som inte "ser"/"hittar" mitt inlägg efter jag skickat det, eller är det så att det inte går att kommentera med Safari 1.3.1 på en G4 med OSX 10.3.9?

Vi har en liten bugg i kommenterafunktionen som gör att sidan inte laddas om automatiskt - men inlägget sparas som vanligt. Gör "reload" på sidan så ser du att inlägget finns där.

Problemet beror på AJAX-funktionerna och finns endast på icke-engelska forum, tillverkaren jobbar på en fix.

  • Medlem
  • Torsby
  • 2005-12-13 08:01

Samma sak här, och jag gjorde bara en kortare kommentar.

  • Oregistrerad
  • 2005-12-13 13:43

En liten tanke: Alla rektanglar som sidan är uppbyggd av har rundade hörn förrutom bannern högst upp. Vore det inte snyggare om utseendet var mer konsekvent?

  • Oregistrerad
  • 2005-12-13 13:50

Och reklambannern längst ner gör reklam för förra generationens iPod.
Sök- och Meny-menyerna ser galna ut både i Safari och Firefox.
I texten "Diskussion: iPod.se version 2.0" som syns ovanför när man skapar ett nytt inlägg är ordet diskussion i blått vilket gör det svårläst på den röda bakgrunden.

Sådär, nu har ni lite att pyssla med.

Jag möts av en stor förbättring på Ipod.se med en ny Layout som är en fröjd för ögat. För den som är konservativ är det skönt att ha den gamla bakgrunden kvar så man känner igen sig. Även den gamla loggan är kvar. Det är en fräsch uppdatering och jag tycker att Sidan har blivit lättare och mer lätt manövrerad.

Jag är däremot mycket besviken på att uppdateringen även lett till en långsammare uppdaterings hastighet. Sidan har blivit i allmänhet långsammare med mer information att ladda. Jag tycker att apples reklam högst upp på sidan stör hemsidans helhet och gör den tråkig. Reklamen tar den också extra tid att "ladda".

Annars är jag nöjd med uppdateringen. Bra Jobbat.

Jag kommer inte ihåg hur det var innan men nu så sitter ju "dagens födelsedagar" och inloggade ihop, ska det vara så?

  • Oregistrerad
  • 2005-12-13 23:58

Mycket fin och stilren sida Tack så mycket för updaten

  • Medlem
  • Solna
  • 2005-12-15 08:38

Björnström vart har forumhopp tagit vägen?

Bevaka tråden