Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ni får sista ordet, nya hörlurar. :)

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2005-12-09 12:22

Nu har den kommit, min egen iPod Video 30GB.
Jag öppnade förpackningen, koppla in den, och ladda in min musik. Nästa dag skulle den få följa med till skolan. Så, jag satte in iPod-lurarna, och gick iväg, sen satt dom i nästan hela dagen, när jag kom hem igen så tog jag av lurarna i lättnad, iPod lurarna är ju inte direkt sköna, nästa dag återupprepades det, men nu har jag fått nog. Har jag lagt ut 2800kr på en riktigt fin pryl så ska den väl vara behaglig att använda, så då kom beslutet, nya hörlurar. Efter att ha läst tester, både här på ipod.se och andra källor, så nu står det mellan två.

Etymotic Er-6i eller Shure E3c

De två modellerna verkar vara rätt lika, men jag undrar om användare till dessa kan kommentera och ge mig råd om vilken jag ska välja ( beroende på min musiksmak. ).

Jag lyssnar mest på elektroniskt. T ex Air, Chemical Brothers och ibland Fat Boy Slim.
Ibland förekommer även Gorillaz och Streets.

I och med detta vill jag ha en tydlig bas, men eftersom jag ofta ser på film m.m så vill jag ha en tydlig diskant ( för tal ).

Så, alla som använder dessa hörlurar/testat dom, var snäll och skriv en liten snutt med ett tips.
( om ett annat förslag (in-ear), utöver Etymotic Er-6i eller Shure E3c så är det varmt välkommet, sålänge det är i samma prisklass. )

Tack på förhand, Simon.

  • Medlem
  • 2005-12-10 19:57

Jag tipsar om Shure E3c.

Dels är det ett finare märke, dvs. finare kvalitet på både lurarna och ljudet.

Jag har också provat ett par Shure E3c och ljudet i dom är kristall alltså... Tycker du borde satsa på att lägga ut pengar på dessa mkt prisvärda lurar.

Jag kan inte säga något positivt eller negativt om Etymotic Er-6i eftersom jag varken provat eller vet något om dem.

/Johan

  • Medlem
  • 2005-12-11 22:01

Tack för tipset.

Ja, det lutar åt E3c

Har ju hört en del om kabelskrap på Er-6i, och det vill jag knappast vara med om.

Hoppas att E3c är bra, mina kommer imorron, jag betalar lite emellan på garantin på mina E2c där sladden sprack!

1
Bevaka tråden