Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kjell och Kompanis Silikonskal

Tråden skapades och har fått 23 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ville bara informera om att Kjell och Kompanis Silikonskal kostar endast 59kr. Har köpt ett! Den passar utmärkt och är superskön. Man får med halsrem och armbandsrem oxå! På baksidan finns plats för armband oxå. Extremt prisvärd!!! Snart lägger jag ut bilder.

*nyfiken*

Ursprungligen av makeyuu:

Man får med halsrem och armbandsrem oxå!

Innebär detta att man kan sätta fast halsremmen i fodralet och sedan hänga nanon runt halsen? Detta verkar mkt bra Kanske köper detta istället för invisibleshield + lanyard. Sparar 500 dryga kronor i så fall. Måste bara fixa en plastbit till skärmen för där måste man ha skydd också.

Kan du berätta lite om hur det känns att använda klickhjulet med fodralet på? Blir nanon avsevärt tyngre/större och hur ser det ut?. Väntar spänt på dina bilder

Jag har skräpet. Sitter som en smäck, täcker (döljer) den fina ytan och skyddar inte det mest vitala - displayen. Men, billigt, och visst stötskydd.

  • Oregistrerad
  • 2005-11-09 00:33

Klickhjulet funkar hur bra som helst tycker jag, som köpte ett sånt där skal i lördags. Nanon känns inte alls större eller klumpigare på något sätt. Den blir bara lite mjukare liksom (förstås), vilket bara är bra. Å skitbra med halsrem, även en kortare variant av rem (antagligen till handled) medföljer. Köp är mitt tips!
/Lisa

Ursprungligen av Lisa L:

Klickhjulet funkar hur bra som helst tycker jag, som köpte ett sånt där skal i lördags. Nanon känns inte alls större eller klumpigare på något sätt. Den blir bara lite mjukare liksom (förstås), vilket bara är bra. Å skitbra med halsrem, även en kortare variant av rem (antagligen till handled) medföljer. Köp är mitt tips!
/Lisa

Var på skyddet ska man fästa halsremmen?

Kan tipsa er om ni ska köpa av dom ring först! Skulle ha köpt en idag så jag kollade på hem sidan och visa tre blåa stek! men när jag kom dit så var det bara 1 dom hadde och den hadde nån bokat.så ring och kolla först innan ni åker dit!

Remmen träs genom ett hål i ett hörn på baksidan av skalet. Jag själv använder skalet i kombination med en screen armor. Klickhjulet känns fortfarande extremt skönt att arbeta med. Nästan skönare. Å silikonet e mjukt å lent...MMMMMM

  • Medlem
  • 2005-11-14 17:40

Någon som har köpt detta skal och kan lägga upp lite bilder pä det?

Har varit i kontakt med Kjell & C:O...

Den 16 december beräknas deras silikonskal till nano ankomma till deras lager igen

Varför innefattar inte fodralet skydd för skärmen?

Ursprungligen av _Verner_:

Varför innefattar inte fodralet skydd för skärmen?

För att det är så billigt?

Ursprungligen av thecrazy88:

För att det är så billigt?

de flesta betalar nog gärna en tia extra för en platbit för skärmen

De e så jävla kasst utan skärmskydd.. Skitfodral!

Ursprungligen av Ollesallagetter:

De e så jävla kasst utan skärmskydd.. Skitfodral!

Men dat är väl bara att köpa ett screen armor så är det löst.
För, hallå, 94 spänn är ändå ett riktigt bra pris...

Ursprungligen av Se[BBB]e:

de flesta betalar nog gärna en tia extra för en platbit för skärmen

Finns ett annat silikonfodral med en screen armor?

nån som vet om de finns till ipod mini??
hittar inte skydden på den där hemsidan, krångligt byggd/otydlig

Ursprungligen av Xilver:

nån som vet om de finns till ipod mini??
hittar inte skydden på den där hemsidan, krångligt byggd/otydlig

Yes, det finns ett alternativ även till mini för89 kr

Artikelnummer: 31780

  • Medlem
  • 2005-12-12 21:16

silikonfodral är jävligt fula, min polare köpte ett till k750i och det ser förjävligt ut, ser knappt vilken mobil det är, ser ut som en vanlig gammal tegelsten. inget skydd för displayen. och dessutom sträcker det ut sig med tiden så passformen blir sämre... inte mycket tyngre men bra mycket större, svårt att komma åt spaken i mitten också

  • Medlem
  • 2006-01-14 00:22
Ursprungligen av OveR-:

silikonfodral är jävligt fula, min polare köpte ett till k750i och det ser förjävligt ut, ser knappt vilken mobil det är, ser ut som en vanlig gammal tegelsten. inget skydd för displayen. och dessutom sträcker det ut sig med tiden så passformen blir sämre... inte mycket tyngre men bra mycket större, svårt att komma åt spaken i mitten också

Vad ska man köpa då? Invisible shield eller?

Tycker det verkar vara ett bra "alternativ" fodral. Ska köpa ett Noreve skinfodral och en Ishield, men varva med det här när man ska ha poden i fickan.

  • Medlem
  • 2006-01-16 16:38

Fodralet är helt klart prisvärt! Köpte ett igår, men har inte fått min nano än..
Det är tunt, men tyvärr så har det inget skärmskydd, det är väl det enda minuset hitills..

Köpte ett samma dag jag köpte min nano..... jag måste säga att jag blev besviken, för det repar ipoden på något sätt, det lämnar konstiga fläckar efter sig när man tar av det för rengöring och dylikt och de här fläckarna som ser ut som fett fläckar går verkligen inte bort, gick dock bort med Displex, men jag vill ju gärna in använda displex hur många ggr som helst, hade dock tur när min Nano gick i sönder och fick en helt ny för lite mer än en månad sen, och denna här har klarat sig utan repor och jag har inte haft på siliconfodralet mer än 2-3 ggr när jag vart ute på "tuffa uppdrag" haha när man behövt extra skydd på den!!

Klickhjulet blir enklare att manövrera med fodralet på faktiskt, det skyddar enormt mycket mot fall och och repor på ipoden.... däremot saknar du display skydd JA, men hey ta inte bort skyddet som satt på den från början, det gjorde inte jag och jag har fortfarande inga repor på min display och skyddet sitter som klister Dock väldigt repat är displayskyddet....

Men inga repor varken på fram eller baksidan på min NANO vilket jag älskar, har ändå tappat den i asfalt förra veckan då den bokstavligt talat gled ner för uppfarten med framsidan neråt efter att ha tappat den i marken när ja skulle in i huset...

Men Silicon fodralet åker på igen på lördag när jag ska iväg till Holland en vecka, då vill man ha maximalt skydd på den när man e ute och reser!!

1
Bevaka tråden