Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Halsrem till Nano

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

Pappa har nyss köpt en nano men han vill kunna hänga den runt halsen. Perfekt julklapp tänkte jag, tills jag insåg att man får med standard-crap hörlurarna med Apples lanyardpaket. Eftersom pappa gillar bra ljud går detta inte för sig. Jag tänkte nämligen be han köpa ett par högkvalitativa lurar nästa gång han svänger förbi USA (typ halva priset där ju).

Men hursomhelst, finns det någon 3:de partslösning för detta? Typ ett fodral med halsrem. Fördel om det kan köpas inom Sverige eller Europa.

/Jonas
Ps. Ha en trevlig jul och använd era poddar väl

Edit: Såg att forumet har fått en dedikerad tillbehörsavdelning sedan jag var här senast!

  • Medlem
  • 2005-12-06 10:55

Hej Jonas!

Jag måste börja med att säga att eftersom det tog 1 månad för min Nano att komma hem till min dörr från det att jag beställde (väldigt besviken) så fick jag kompensation för detta. Det blev ett par Lanyardlurar... Och jag håller med totalt, ljudet är inte bra i dem lurarna, såväl som originallurarna.

Vad jag vet så finns det ingen halsrem man kan köpa till Nano i varken Sverige eller europa... Fast om du vill så kan du ju prova denna:

http://www.macfeber.se/2005/10/gr_din_egen_hal.html

Hehe, rättså komiskt... Men som sagt, vad jag vet, nej tyvärr. :/

Lycka till,

/Johan

Tack för ditt svar Jpuke, det där var faktiskt en bra förslag - har massor av Ipod-sladdar hemma!

Men nu hittade jag denna tråd: http://www.ipod.se/forum/showthread.php?t=51613 Det verkar vara ett vettigt förslag, att man får skydd med på köpet är ju faktiskt ett plus. Inte helt optimalt dock men kanske duger?

  • Medlem
  • 2005-12-06 11:16

Ingen fara.

Okej, härligt. Vill bara säga att zCover är väldigt biffigt, och gör nanon mycket större + att när zCover är påsatt så går det inte att komma åt "HOLD"-knappen.

När jag köpte min Nano så visste jag att den var grymt känslig och rekpkänslig, så därför täntke jag att jag va tvungen att köpa ett skydd redan innan jag använder den för första gången, för jag vill inte repa eller liknande. Jag tänkte på zCover, men det är stort och otympligt och inte spec snyggt. Sen tänkte jag på Invisible Shield, men om man ivll ha bort det så kan det gå illa... Så jag bestämde mig för sockarna från apple.se store. Dom är faktiskt fina. Men som sagt, det finns ingen halsrem på dem... Vilket är synd... zCover har ju en halsrem, precis osm du behöver, men tänk på att "HOLD"-knappen inte går att nå utan att skära sönder det och att det är stort och otympligt.

Hoppas du hittar en bra lösning. Lycka till!

/Johan

Ursprungligen av Jpuke:

Ingen fara.

Okej, härligt. Vill bara säga att zCover är väldigt biffigt, och gör nanon mycket större + att när zCover är påsatt så går det inte att komma åt "HOLD"-knappen.

När jag köpte min Nano så visste jag att den var grymt känslig och rekpkänslig, så därför täntke jag att jag va tvungen att köpa ett skydd redan innan jag använder den för första gången, för jag vill inte repa eller liknande. Jag tänkte på zCover, men det är stort och otympligt och inte spec snyggt. Sen tänkte jag på Invisible Shield, men om man ivll ha bort det så kan det gå illa... Så jag bestämde mig för sockarna från apple.se store. Dom är faktiskt fina. Men som sagt, det finns ingen halsrem på dem... Vilket är synd... zCover har ju en halsrem, precis osm du behöver, men tänk på att "HOLD"-knappen inte går att nå utan att skära sönder det och att det är stort och otympligt.

Hoppas du hittar en bra lösning. Lycka till!

/Johan

Hej Johan!
Det är superenkelt att sätta fast en halsrem på sockorna. Ta med dig utvald socka till en tygaffär så kan de ta fram exakt samma nyans på ett band till dig som du har på sockan sedan är det bara att sy på. Vill man kunna byta band så har de även små metallringar som man syr fast på baksidan och fäster bandet i. Visa dem i tygaffären hur du tänkt dig så tar de fram rätt grejor och visar hur du ska göra. När man har jacka är det ju helt okej med socka runt halsen men på sommaren är det ju inte speciellt snyggt..
Mvh Pralina

  • Medlem
  • 2005-12-06 12:10

Okej, tack.. Nae, som du säger. På vintern är det okej, och på sommarn är det väldigt fånigt å gå runt med en socka runt halsen.

/Johan

På Kjell och Kompani finns silikonskal för 59 kr. Med dem får man en halsrem så man kan ha den hängande runt halsen. Denna produkt är extremt bra och prisvärd!

  • Medlem
  • 2005-12-06 11:37

Jag slog av och på min hold knapp ett flertal gånger igår, med skyddet på, klarar man inte av det är man kanske klen eller så har man klippt naglarna lite för långt.

Det går utmärkt att sätta på hold när skyddet är på, och det är verkligen kanon med halsrem, hade inte tänkt att använda de när jag köpte skyddet, men jag använder de jämnt nu iallafall.

Så köp detta, nanon blir inte så mycket större heller.

PS
Man kan slå av och på hold med skyddet på

  • Medlem
  • 2005-12-06 11:45

Lycka till!

/Johan

Makeyuu:
Var fäster man halsremen i fodralet från Kjell o CO??

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-12-06 18:33

Om vi säger att man skaffar ett fodral med halsrem; vart gör man av all överbliven kabellängd till hörlurarna? Ser lite konstigt ut med t.ex. originalhörlurarna (eller vilka andra lurar som helst med lite längt på kabeln) om den bara ska hänga löst på bröstet/magen.

Ursprungligen av Zkronk:

Om vi säger att man skaffar ett fodral med halsrem; vart gör man av all överbliven kabellängd till hörlurarna? Ser lite konstigt ut med t.ex. originalhörlurarna (eller vilka andra lurar som helst med lite längt på kabeln) om den bara ska hänga löst på bröstet/magen.

Lanyard-lurarna funkar helt perfekt, dock är ljudkvalitén som sagt inte den bästaa... Hade gärna sett att Lanyardens lurar varit av in-ear.

man fäster snodden på baksidan i ett hörn av silikonskalet.

Budgetlösning; Borra hål i en avklippt ipodkontakt (lacka ev. svart) ,sätt fast en halskedja/rem (använd nyckelring emmelan), vira hörlursladden runt halskedjan/remen.

1
Bevaka tråden