Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Batteribyte på Ipod 3G

Tråden skapades och har fått 22 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2005-04-20 17:06

Detta är kanske nått man ska försöka sig på... Fast iof har jag inte märkt nån större skillnad i batterikapacitet än

Verkar svårt få isär den.
Hur ska man bända isär två delar när det inte finns en glipa att
börja bända i?
Är batterierna som finns att köpa till 4Gens iPod också några % bättre
än orginalbatteriet?

Hittade ett tips på nån sida förut angående öppnandet av iPoden.
Har man ett gäng plektrum så använd dom, fungerar utmärkt, har testat själv med gott resultat.

  • Medlem
  • 2005-04-20 19:52
Ursprungligen av dahlborg:

Hittade ett tips på nån sida förut angående öppnandet av iPoden.
Har man ett gäng plektrum så använd dom, fungerar utmärkt, har testat själv med gott resultat.

Tack för tipset!

  • Medlem
  • 2005-04-20 22:01
Ursprungligen av fisken:

Det verkade juh inte så svårt; :eek:

Ja, det är juh att få isär ipoden som är klurigast!
Men nu är jag vet hur man gör så är det rätt enkelt.
Kung också att det finns en som säljer i Sverige.

  • Oregistrerad
  • 2005-04-21 07:15

PowerPC i Jönköping? Lidköping tror jag skulle vara en mer korrekt beskrivning.

Ytterligare en film om hur man gör, fast på äldre iPods.
http://reviews.cnet.com/4520-10165_7-5643378-1.html?tag=cnetfd.ld

Jönköping, Linköping, Lidköping... Whatever!

Skämt åsido, jag ska genast ändra.

  • Medlem
  • 2005-04-21 23:45

Mini?

Någon som vet hur det är att byta batteriet på iPod mini???
Väljer mellan en mini 6Gb och iPod 20Gb men vet inte vilken jag ska köpa... Batteribytet kanske är en viktig sak att räkna med, skulle ALDRIG skicka in den till apple för 1000(!!!)kr.

/Jeppe

Jag kan instämma i att det är svårt att få isär podden. Jag har ju som sagt vagjort det en gång, jag använde mig av MacGyver verktyget nummer ett

  • Medlem
  • Torsby
  • 2005-04-22 18:52
Ursprungligen av Olof Wahlberg:

Jag kan instämma i att det är svårt att få isär podden. Jag har ju som sagt vagjort det en gång, jag använde mig av MacGyver verktyget nummer ett

Va? Tuggummi???

  • Oregistrerad
  • 2005-04-26 12:06

Många som kränger batterier på Ebay skickar med små plastverktyg för öppningen av iPoden. Dom verkar väldigt smarta.

tack!

Jag kan säga att batteriet har blvit dåligt igen, känns som det är på nivån innan batteribytet. Alltså redan efter ett halvår. Jag har inte gjort något hårt test än men det är så dåligt att jag blir frustrerad av det i alla fall. Skulle tippa på fyra timmar, max fem.

  • Medlem
  • Torsby
  • 2005-10-02 15:36

Tycker min 3G också börjar kännas trött. Har inte bytt batteri på den än, den är två år gammal nu. Måste nog göra ett riktigt test med hörlurar för att se hur länge den håller, jag använder den annars mest i bilen med lämpligt tillbehör, så det är lite svårt att veta hur länge batteriet egentligen håller...

  • Oregistrerad
  • 2005-10-04 21:29

Är det nån som vet om Internt batteri till iPod Original/Classic (1:a och 2:a generationen) funkar till en iPod av 3:e gen?

Någon som vet om batteriet man kan köpa på :
http://shop.bytes-and-colours.com/
som är till ipod mini är bättre batteri än ipod minis gen.1 ??

alltså detta batteri är på 600mAh så vad är ipod mini gen.1 på då?!?!?!

Skulle vara tacksam för svar för jag köpte nämligen en ipod mini gen.1 väldigt billigt av en kompis och vill byta batteri..Så frågan är vad ligger ipod mini gen.1 på för "mAh" och volt

  • Medlem
  • 2005-12-04 02:21
Ursprungligen av chet:

Är det nån som vet om Internt batteri till iPod Original/Classic (1:a och 2:a generationen) funkar till en iPod av 3:e gen?

Nej, det är ett helt annat batteri. Stor skillnad på den fysiska storleken till och med.

Jag visste inte att man kunde byta batteri på iPoden själv. Det funkar att göra själv på 5G podarna också eller? Vad kostar batterierna?

1
Bevaka tråden