Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

orkar man laga porta pro?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

mina porta pro-lurar ligger just nu på bordet i... *räknar* 5 delar. de gav upp tidigare i veckan och jag tänkte försöka mig på att löda dit den glappande sladden. frågan är om man orkar... är det värt att pilla eller borde jag ge mig ut på jakt efter ett par nya lurar istället?

Ursprungligen av nickodemus:

mina porta pro-lurar ligger just nu på bordet i... *räknar* 5 delar. de gav upp tidigare i veckan och jag tänkte försöka mig på att löda dit den glappande sladden. frågan är om man orkar... är det värt att pilla eller borde jag ge mig ut på jakt efter ett par nya lurar istället?

Mina är också sönder! Jag ska skicka dem till Tura Scandinavia i Kungsbacka, de är tydligen representanter för Koss i Sverige. De reparerar gratis, skicka bara med beskrivning på felet och returadress.

Tura Scandinavia
Energigatan 15B
434 37 Kungsbacka

men... är det livstids garanti på dom? dom är som sagt några år.

Livstidsgaranti på kossarna ja!

Ursprungligen av Marcus F:

Livstidsgaranti på kossarna ja!

Även om man plockat ner dom i molekyler?

precis, även om man plockat ner dom i molekyler? haha.

jag har mailat dom och frågat precis samma sak, inte fått något svar än men jag kan återkomma med svaret så fort det händer.

det känns dock som att om man varit och pillat på dom själv så är garantin inte giltig längre. menmen, vi får som sagt se.

Om du sätter ihop dem så kanske det inte märks att de varit isär?

mjaa, måste löda dit sladden som glappade först isåfall. ^^

Verkar lugnt att få dom reparerade. Koss är grejer det. Under tiden dom varit trasiga så har jag köpt ett par AKG K 26P, det är också grejer det.

Ursprungligen av nickodemus:

Verkar lugnt att få dom reparerade. Koss är grejer det. Under tiden dom varit trasiga så har jag köpt ett par AKG K 26P, det är också grejer det.

Vilka är bäst då*?

Ursprungligen av Ollesallagetter:

Vilka är bäst då*?

Bra fråga.

Jag tycker att AKG-lurarna har lite jämnare... vad säger man... frekvenskurva? Kossarna är lite basigare. Och eftersom AKG-lurarna är slutna så tycker jag att ljudet blir mer detaljrikt än hos Kossarna. Jag skulle dock inte våga rekommendera någon över den andra eftersom jag gillar båda. Kossarna sitter skönare på huvudet dock (kan vara eftersom jag inte vant mig vid AKG-lurarna än).

Däremot tycker jag att Kossarna är som ett par Converse, alla borde ha ett par i sin arsenal (även om Converse inte har livstids garanti).

1
Bevaka tråden