Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

fodral vid laddning?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

okej... nu är det så att jag har införskaffat ett vitt fodral till min pod, och eftersom det är lite omständigt att ta av det (och kanske orsaka repor:O) varje gång poden måste laddas så undrar undertecknad: måste man ta av fodralet när man laddar sin pod? eller kan man behålla det på?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-12-02 10:08

vettefan om det är så farligt, men det är viktigt att batterier får "andas" så jag hade tagit ur iPoden ur fodralet. det är ju inte så omständigt trots allt..

Jag förstår verkligen inte varför det skulle kunna skadan poden? Den är ju själv omgiven med ett tajt plastfodral :rolleyes: så jag ser inte varför det skulle vara farligt.

Ursprungligen av m1kke:

vettefan om det är så farligt, men det är viktigt att batterier får "andas" så jag hade tagit ur iPoden ur fodralet. det är ju inte så omständigt trots allt..

Vad menar du med att batterier ska andas? Har jag aldrig hört talas om...

Ursprungligen av the starry winter 98:

okej... nu är det så att jag har införskaffat ett vitt fodral till min pod, och eftersom det är lite omständigt att ta av det (och kanske orsaka repor:O) varje gång poden måste laddas så undrar undertecknad: måste man ta av fodralet när man laddar sin pod? eller kan man behålla det på?

Du har ett fodral, du har en laddare och du har en Ipod. Det är väl bara att prova.

jamen, ååh;P du vet hur jag menar. det kanske inte är bra in the long terms? vad heter det på svenska... i det långa taget? man kanske pajar batteriet efter en sisådär trettio laddningar?
jo, det är rätt omständigt eftersom det är ett tajt läderfodral. hehe... *tänker osökt på blue oyster om nån fattar*
jag vågade dock pröva igår, när jag uppdaterade poden. och den blev lite varm:( den gillade det nog inte, stackarn. skulle dock gärna vilja höra om det finns nån som vet säkert hur det är. om det är dåligt för poden att laddas med läder, så att säga.

1
Bevaka tråden