Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ipod och Volvo V50/S40N?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej allihopa

jag vill hitta den bästa lösningen att få min Ipod att fungera i min Volvo V50. Problemet med V50/S40N är att hela bilstereon verkar vara special. Bl a överförs allt via fiberoptik, dvs inget smidigt sätt att koppla in en analog musikkälla på den.

Någon som har något bra förslag på hur jag kan få det att fungera? Kassettadapter fungerar inte, har bara CD. Ska testa med iTrip framöver.

Ursprungligen av mlagerberg:

Hej allihopa

jag vill hitta den bästa lösningen att få min Ipod att fungera i min Volvo V50. Problemet med V50/S40N är att hela bilstereon verkar vara special. Bl a överförs allt via fiberoptik, dvs inget smidigt sätt att koppla in en analog musikkälla på den.

Någon som har något bra förslag på hur jag kan få det att fungera? Kassettadapter fungerar inte, har bara CD. Ska testa med iTrip framöver.

Jag har köppt en iTrip men har inte prövat den ännu eftersom jag är utomlands. Men jag har hört att den ska fungera relativt bra. Annars finns det ju Dension IceLink som ocksa verkar helt ok. http://www.dension.com/icelink_info.htm Men jag föreslar att du ska pröva iTrip för om det funkar lika bra för dej som det gör för de flesta sa är det ju en enkel och billig lösning. Och det skadar ju inte att det gar att använda i andra bilar eller alla andra stereor med FM radio.

IceLink XL

December månad kommer ice>Link Plus till alla Volvo med stereos av modellen SC, under första kvartalet av 2006 kommer ice>Link XL till Volvo XC90, V50 och S40.
http://www.densionsweden.se/

Ursprungligen av mlagerberg:

Hej allihopa

jag vill hitta den bästa lösningen att få min Ipod att fungera i min Volvo V50. Problemet med V50/S40N är att hela bilstereon verkar vara special. Bl a överförs allt via fiberoptik, dvs inget smidigt sätt att koppla in en analog musikkälla på den.

Någon som har något bra förslag på hur jag kan få det att fungera? Kassettadapter fungerar inte, har bara CD. Ska testa med iTrip framöver.

Kan detta va till någon hjälp? iPod Volvo
Är inte insatt i bilarna, är inte säker att den fungerar på din volvomodell men kolla gärna!

Någon som vet hur det är till en Mercedes???

Ursprungligen av daniels:

Kan detta va till någon hjälp? iPod Volvo
Är inte insatt i bilarna, är inte säker att den fungerar på din volvomodell men kolla gärna!

Grymt!

Måste visa pappa den dära! Hörde från en källa att den kostar runt 1800 kr inkl. motering.

  • Medlem
  • Solna
  • 2005-12-01 07:57
Ursprungligen av Jackman:

Grymt!

Måste visa pappa den dära! Hörde från en källa att den kostar runt 1800 kr inkl. motering.

Om det stämmer så är det riktigt grymt..

Ursprungligen av adl:

Om det stämmer så är det riktigt grymt..

Felet är bara att det inte visas vilken låt som spelas varken på iPod eller bilstereo.
Sen så får man max ha 6 spellistor.

Lite synd, men det kanske kommer en vassare version snart.

Denna är isåfall nog lite bättre: http://213.115.137.12/dension/product_info.php?cPath=82&products_id=270&osCsid=91c9fabe221c7a91d862813e3a228500

Den har även en extra Line-in

1
Bevaka tråden