Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

zCover for Nano "test"

Tråden skapades och har fått 23 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej på er ipod nördar

Fick precis hem ett fint litet silicon skydd för ipod Nano, tänkte att ja kunde göra en liten review och posta lite bilder på de hela..

Tillverkare: www.zCover.com
Säljes av: www.istuff.se
Namn på produkt: zCover nano "ice clear" finns även "black"
pris: 280:- (fri frakt)

Köpte för någon vecka sedan ett par Sony lanyard lurar (in ear), men de va ju svårt tt fästa nanon i dom. Så en kådis behövdes, kolla då på Istuff och de hade precis börjat sälja en som hade hals snodd me.

Blev mycket förvånad när jag öppna paketet och såg att det var 2 st covers, trodde att lanyard fästet var någon sorts infälld sak vid ej behöv (ack så fel ja hade)

Så här ser det ut, lanyard cover med snodd och den andra med pappsimulerad Nano i.

Det följer även med ett skärmskydd, är en liten plastbricka som inte bryter eller distorterar bilden på något sett (mycket enkel att installera)

Nanon trär man i antingen via öppningen i botten eller via skärm hålet.
Det går inte att komma åt dockningsporten utan att vika upp öppningen i botten.
Cover utan lanyard är helt öppen i botten, så där är det inga bekymmer.

Inga problem att få in hörlurskontakten såklart, men själva lås switchen är lite knöligare. Det finns nämligen ingen öppning, utan siliconet är bara lite tunnare där.
Går bra att låsa och låsa upp när man fått till tekniken, dock lite knöligt.

Så slutgiltigt då..

+ för

-Billig, 2 skydd för 280:-
-skärmskydd
-greppvänliga kanter (räflad)
-funkar utan bekymmer
-Istuff som levererar på utsatt tidpunkt (till och med en dag för tidigt)

- för

-ingen riktig öppning för låsningen
-man måste vika upp botten för att docka Nanon (dock ej på det andra skalet)

Hoppas ni är nöjda med detta.

Marcus

Tycker inte det är speciellt billigt. Känns som produktionskostnaden ligger på typ 50-spänn.
Fattar inte varför de valde att skicka två fodral. De är ganska lika. Ett hade räkt så kunde de sänka priset istället.

Har testat den under kvällen. Tycker den funkar riktigt bra. Get bra skydd för nanon. Man beöver inte vara rätt att den ska gå sönder eller få repor. Skyddet för displayen funkar även det mycket bra. Sitter bra, ingen risk att det ska lossna eller dyl.

Vill man inte ha den runt halsen är går det snabbare att ta loss snöret än byta fodral.
Det följer bara med ett skydd för skärmen så man kan bara ha det till en nano ändå. Eller så får man skippa skyddet för displayen.

Själva snöret känns rätt billigt och lite väl långt. Men det går lätt att byta mot ett annat.

Ang priset så har du väll lite rätt, kollade precis på priset för appels nanotubes. Dock så är de inge lanyard fäste, men vafaan man får 5 st .

M

Kanske är en dum fråga, men kan man styra nano:n genom fodralet?

Planerar att köpa en nano och i så fall ett fodral till. Då vill man ju i så fall kunna styra spelaren samtidigt...

Det är då själva touchplattan jag syftar på, självklart kan man ju använda "klick"-knapparna.

Ursprungligen av Karelid89:

Kanske är en dum fråga, men kan man styra nano:n genom fodralet?

Planerar att köpa en nano och i så fall ett fodral till. Då vill man ju i så fall kunna styra spelaren samtidigt...

Det är då själva touchplattan jag syftar på, självklart kan man ju använda "klick"-knapparna.

Japps det kan man

En fråga till er som har använt zCover, känns nanon större när man har skyddet på? Sitter skyddet bra så inte nanon ligger o skaver och repas på det sättet?

beställde ett sånt där fodral idag ska hämta ut d imårn lääääängtar som fan..

å förfan Footoz d e ju silicon d där ju d sitter ju som en ja..

  • Medlem
  • 2005-10-30 17:12

denna ska ja köpa:)

  • Medlem
  • 2005-11-02 09:57

Om man har en svart nano, vad är då snyggast? Det transparenta eller det svarta skyddet?
Man verkar ju inte kunna se klickhjulet igenom det svarta eller?

Ursprungligen av Gigel:

Om man har en svart nano, vad är då snyggast? Det transparenta eller det svarta skyddet?
Man verkar ju inte kunna se klickhjulet igenom det svarta eller?

Jag har ett transparent till min svarta och jag tycker det ser bra ut. Jag är nöjd!

  • Medlem
  • 2005-11-14 17:04

Ni som har en nano med zCover skulle ni kunna slänga upp lite fler bilder på den? Går nämligen själv i köptankar kring detta fodral.

Lite frågor angående fodralet:
- Hur går det med klickhjulet, funkar det bra även med fodralet på? Kan man ta bort skyddet över enbart klickhjulet?
- Hur mycket större blir nanon? Känns den otymplig?
- Hur blir skärmen med skyddet på? Blir den mycket svårare att tyda osv.?

Tacksam för svar.

Ursprungligen av pumas:

Ni som har en nano med zCover skulle ni kunna slänga upp lite fler bilder på den? Går nämligen själv i köptankar kring detta fodral.

Lite frågor angående fodralet:
- Hur går det med klickhjulet, funkar det bra även med fodralet på? Kan man ta bort skyddet över enbart klickhjulet?
- Hur mycket större blir nanon? Känns den otymplig?
- Hur blir skärmen med skyddet på? Blir den mycket svårare att tyda osv.?

Tacksam för svar.

Tyvärr har jag inte några bilder på nanon med skyddet på men jag ska ge min "bild" av zCover.
- Det fungerar alldeles utmärkt med fodralet på. Om du ska ta bort skyddet över klickhjulet får du skära eller klippa bort det. Mitt tips är att du låter det sitta.
- Nanon blir några millimeter bredare men knappt någon skillnad i tjocklek. Den känns inte otymplig utan snarare mer smidig pga bättre grepp.
- Plastskyddet som skyddar glaset är helt klart så det blir ingen större skillnad när det sitter på. Det är för övrigt i hårdplast.

Som sagt får du två skal i paketet. Själv använder jag det utan halssnodd pga att kontakterna på undersidan lämnas öppna.

Jag rekommenderar varmt det skyddet. Själv skaffade jag det pga att det skyddar nanon mot mindre väta som kan vara bra då jag springer en runda då och då. För vanligt bruk känns det som lite "overkill" att klä in den i något material eftersom den borde klara sig alldeles utmärkt utan några kläder.

Ärligt talat känns det lite lustigt att Apple gör en spelare i en så känslig förpackning...

  • Medlem
  • 2005-11-16 01:08
Ursprungligen av freohl:

Tyvärr har jag inte några bilder på nanon med skyddet på men jag ska ge min "bild" av zCover.
- Det fungerar alldeles utmärkt med fodralet på. Om du ska ta bort skyddet över klickhjulet får du skära eller klippa bort det. Mitt tips är att du låter det sitta.
- Nanon blir några millimeter bredare men knappt någon skillnad i tjocklek. Den känns inte otymplig utan snarare mer smidig pga bättre grepp.
- Plastskyddet som skyddar glaset är helt klart så det blir ingen större skillnad när det sitter på. Det är för övrigt i hårdplast.

Som sagt får du två skal i paketet. Själv använder jag det utan halssnodd pga att kontakterna på undersidan lämnas öppna.

Jag rekommenderar varmt det skyddet. Själv skaffade jag det pga att det skyddar nanon mot mindre väta som kan vara bra då jag springer en runda då och då. För vanligt bruk känns det som lite "overkill" att klä in den i något material eftersom den borde klara sig alldeles utmärkt utan några kläder.

Ärligt talat känns det lite lustigt att Apple gör en spelare i en så känslig förpackning...

Jag tackar så mycket för svaren, det lutar mer och mer åt zCover eftersom macoteket samt istuff inte verkar få några nya fodral den närmaste tiden.

Tack återigen

Tycker det är svårt att se på bilderna om det är snyggt elr inte. Funderar på ett sådant eller ett par IPod nano tubes. Vilka rekomenderar ni?

  • Medlem
  • 2005-11-20 17:03
Ursprungligen av OlleKrull:

Tycker det är svårt att se på bilderna om det är snyggt elr inte. Funderar på ett sådant eller ett par IPod nano tubes. Vilka rekomenderar ni?

Det följer inte med någon screen protector när du köper tubes... Sen får du som sagt 2 fodral om du köper zCover. Men du får istället massor av olika färger med tubesen.

Sist kan jag bara tillägga att jag köpte zCover och jag är grymt nöjd.

zCover:

Ursäkta kvaliteten, tog den med k750 orkade inte leta fram digital kameran.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2005-11-24 18:25

Är halsremmen bra? Min mobil förstördes av en dålig halsrem som lossnade i spännet!

  • Medlem
  • 2005-11-26 22:18
Ursprungligen av DLP:

Är halsremmen bra? Min mobil förstördes av en dålig halsrem som lossnade i spännet!

Njae, känns rätt billigt. Funderar dock på att köpa dessa

Ursprungligen av pumas:

Njae, känns rätt billigt. Funderar dock på att köpa dessa

Du köper dem billigast här:
mp3mate
voxon

har för mig att voxon är dyra på fraktavgiften men maila dem så fixar de billigare frakt på lurarna.

  • Medlem
  • 2005-12-06 10:31

zcover ice clear & vit nano i 2 månader

Jag har haft en vit nano med en ice clear zcover i nu 2 månader.
Jag köpte skalet enbart av anledningen att man fick ett skal med en halsrem till men jag upptäckte snart att det andra skalet som man fick med (den utan halsrem) fungerade bättre och smidigare (då jag brukar koppla in den i mina kompisars datorer), och jag behövde ändå inte oroa mig för att tappa bort ipoden, eftersom skalet är ganska "klibbigt" och håller sig kvar i min jackficka.

Här kommer en plus och minus lista på saker som jag har upptäckt med skalet under denna två månader långa resan.

PLUS
+ det har bra grepp, vilket är bra för att jag har upptäckt att jag aldrig behöver oroa mig för att den ska rasa ur min ficka, eller rasa ner från mitt databord där jag brukar ha den liggandes, eller när jag ska koppla in den hos någon annan så lägger jag bara nanon där och där jag lägger den stannar den, skönt att slippa oroa sig för att den ska flyga ner på golvet.
+ det ger ett bra skydd mot nanon, ja finns det nåt bättre skydd?
+ den är snygg

MINUS
- touch hjulet försämras av skalet, fast detta är endast irriterande när man spelar solitaire, eller parachute
- "klibbigheten" med skalet gör att den lätt drar åt sig damm och hårstrån, men man lägger knappt märke till det, och är inte direkt ett större problem. Men jag har upptäckt mitt vita skal blivit smått röd i hörnen av att ha legat i min röda jackficka, värt att notera, men inte så farligt som det kan låta, det är knappt märkbart.
- sista minuset skulle väl vara att komma åt hold knappen (knapplåset), men jag har använt den funktionen kanske max 2 gånger, jag kan tänka mig att man har nytta av den knappen om man har tänkt att klämma in nanon i ett par tighta jeans eller liknande.

SLUTSATS
Om ni räknar med att spela mycket solitaire eller använda knapplåset ofta så köp ett annat skal, för de är nackdelen med det här skalet.
Annars är det ett väldigt bra skal, skyddar bra och har ett bra grepp. Snygg är den också (ice clear på vit ipod).

Ursprungligen av pumas:

Njae, känns rätt billigt. Funderar dock på att köpa dessa

De finns också att köpa här: http://www.jensofsweden.com/product.aspx?product=mdrnx1&section=headphones
Där är dom riktigt billiga.

  • Medlem
  • 2005-12-30 20:32

Kan man fästa ett par sony nx-1 på kjell o companys skal?

är det någon som har en svart nano med svart zcover lr ice clear zcover på under vilket som e snyggast, gärna bilder

ingen som har det ?

1
Bevaka tråden