Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

UE vs. Etymotic vs. Shure

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej alla glada människor,

Jag har förskaffat mig en iPod G5 på 30GB för ungefär en vecka sedan och nu är jag på jakt efter ett par hörluarar som gör sig rätt till ett bra pris. :rolleyes:
Jag har redan ett par Koss SparkPlug och gillar dem, jag vet att de inte är så bra men jag gillar dem och jag kan ju alltid ha dem som en sorts backup.

De luara som jag har tittat på är Ulitmate ears, Shure och Etymoic, mer exakt; Etymotic ER-6i/Etymotic ER-6, Shure E2C/Shure E2G/Shure E3C och Ultimate ears super.fi 3 Studio/Ultimate ears super.fi 5 EB.
Jag vill hälst hålla mig under 1000kr!

Här är lite fakta om vad jag vill ha:

- Bra ljudisolering, för bla. flygningar och högljuda vägar.
- Bra komfort, jag tror jag har rätt så små inneröron.
- De ska vara lätta att ta ur/sätta in, jag vill inte hålla på och fiffla i 10-15sec varje gång någon vill prata med mig.
- De ska se bra ut och ha en bra ljudkvaite, jag gillar bra bas och klara hi-low ljud och jag lysnar mest till Rammstein och liknande/Pop/Techno, ibland vill jag även slappna av med någon lugn musik och för att göra det ännu svårare så tycker jag om att lysna på några gamla godingar då och då.

Någon som har några idéer om vilka jag bör införskaffa?

  • Medlem
  • Lund
  • 2005-11-19 22:35

Tja,gillar du mycket bas bör du satsa på Shure e2c
Annars är det Etymotic er-6i som har det mest balancerade ljudet av de du nämnde.

  • Oregistrerad
  • 2005-11-19 23:56

"Ultimate Ears" har jag aldrig hört om förut. Är det någon här på forumet som testat dessa?
De verkar ju vara i Shure klass. Just ja det kanske var de som hade de dyraste in-ear lurarna i världen för så där 8000kr.
//Jakob

Jag tackar vänligast för era svar...

Tayeh: Jag vet inte riktigt vad jag ska tro, enligt bland annat [http://www.peterprovost.org/archive/2005/04/10/3183.aspx] och många andra användare på forum så skall E2C ha en mycket bra bas. Men i senaste numret av svenska MacWorld så klagar dem på "klen bas".
Er-6i har fått klagomål för att dem uppger skrapljud...något att oroa sig för?

Pite_Jacke: Ulitmate ears kan du läsa mer om här [http://www.ultimateears.com/] och de jag pratar om är de som kostar $199.99 respektive $99.99 (men som bekant brukar man hitta lurar billigare än list price).

  • Medlem
  • Lund
  • 2005-11-20 09:27

Såg inte att UE 5 E.B var på din lista....gillar du bas,köp dessa . Kan knappast tänka mig att du får mer bas än så. De har fan mer bas än beyerdynamic dt-770.

Ursprungligen av tayeh:

Såg inte att UE 5 E.B var på din lista....gillar du bas,köp dessa . Kan knappast tänka mig att du får mer bas än så. De har fan mer bas än beyerdynamic dt-770.

Har läst många bra saker om UE 5 EB, bland annat att de ska ha bra bas. Det jag undrar är ju nu...Shure E2C kostar runt 700kr, E3C kostar lite över tusenlappen och UE 5 EB kan jag inte hitta på pricerunner men enligt UE själva så ligger dem på cirkus $200 list price (1600kr) och vad jag har sätt så kan man få dem för $146 (1200kr). Gör de sig värda prisskillnaden på 500kr respektive 150kr?
Tackar för svar snarast! :rolleyes:

1
Bevaka tråden