Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dax för nya luarar

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tjena !
mina koss the plug kommer att ramla ihop inom en månad och nu är det dax för RIKTIGA LUARAR!
Jag tänker närmast på Shure e2c och Etymotic Er6!
det ska vara grejjer det.
vilka är bäst . eller finns det några bättre . jag vill hålla mej under tusenlappen och endast in-ear lurar är min grejj . jag ser ut som en bonde i stora

alltså:
ineear-Lurar under 1000 spänn

är prisskiljnaden mellan etymoticlurarna och shures motivierad? hjälp!

Ursprungligen av en_typ:

Tjena !
mina koss the plug kommer att ramla ihop inom en månad och nu är det dax för RIKTIGA LUARAR!
Jag tänker närmast på Shure e2c och Etymotic Er6!
det ska vara grejjer det.
vilka är bäst . eller finns det några bättre . jag vill hålla mej under tusenlappen och endast in-ear lurar är min grejj . jag ser ut som en bonde i stora

alltså:
ineear-Lurar under 1000 spänn

är prisskiljnaden mellan etymoticlurarna och shures motivierad? hjälp!

Du får ju ER 6 för 920 spänn och ER6i för en hundring till på Jens of sweden. ER 6i ska visst vara anpassade just för iPod och andra bärbara mp3 genom förstärkt bas.

På samma firma kan du köpa Shure E2c för 625 och E3c för 995. Om jag förstått det rätt så ska Shure lurarna vara mer anpassade för att ge ett fetare ljud medans Etymotic ska ge mer detaljrikt och kanske lite tunnare ljud.

Jag är också i valet och kvalet men detta med lurar är en enda soppa och det är svårt att välja. Helst vill jag ha Er6i men då sägs det ju att sladdarna kan orsaka skrapljud. Då finns ju shurelurarna men där är jag rädd att de är för mycket discoanpassade, basdunkare alltså, och det vill jag absolut inte ha då jag gjorde misstaget att köpa Koss the plugg eländet.

Man får fundera en stund till.

ER 6 säljes för $89 på discountheadphones.com, på samma ställe kan man köpa ER 6i för $100...riktigt billigt i jämförelse och det ska gå att lita på vad jag har fått höra.
De säljer Shure E2 och E3 för priser du bara får reda på om du ringer dem (nån som gjort det), men iallafall under $109 respektive $199.

Jag har oxå snokat lite i detta eftersom jag troligtvis även ska skaffa ett par av någotdera och de verkar som om de är i stortsätt jämlika...ER 6i brukar dock rekomenderas av flera, bland annat MacWorld...iafa vad jag sätt. :rolleyes:

  • Medlem
  • 2005-11-17 19:47

Jens of sweden säljer shure e3 för 995 kr, de e ju rätt billigt eller?

Ursprungligen av Gigel:

Jens of sweden säljer shure e3 för 995 kr, de e ju rätt billigt eller?

Pricerunner säger att JoS säljer dem billigast 1060 kr med frakt...men man vet ju inte vad för pris discountheadphones.com har innan man orkar ringa dem, det ända man vet är att de kostar under 1640 kr + frakt (list price), men vad jag vet så kan de mycket väl vara långt under detta, nån som orkat ringa?

Då har man slagit till då. Lade idag in beställnigen på ett par Shure E3c. Hoppas man blir nöjd nu i alla fall.
Anledningen till att det blev Shure var just pga den anledningen att man bl.a i detta forum hävdat att Er6i kan ge skrapljud.

Blir det för mycket basdunk i Shurelurarna får man väl nyttja sig av baselimineringen i EQ:n.

  • Medlem
  • 2005-11-18 17:04

Lite allmänt kan man nog säga att E2C<Er-6i<E3C. E3C för 995 kr låter väldigt prisvärt. Själv har jag ett par Er-6i som jag är väldigt nöjd med, dom isolerar väldigt bra på bussen och diskanten och mellanregistret är väldigt klara. Basen är möjligtvis lite svag men det är inget jag stör mej på.

Ska också ha nya lurar och funderar på Koss Sporta/porta pro och sennheiser px200
Nån som har erfarenhet av dem (främst sennheiser, koss har jag läst mkt om ).
Jag vet att tråden främst handlar om in-ear men tyckte det var lite onödigt att skapa ny tråd när det fanns en hyfsat passande.

1
Bevaka tråden