Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iTrip till iPod G5

Tråden skapades och har fått 19 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Är det någon som vet om det finns iTrip som passar till den nya iPoden med video. Vart kan man isåfall köpa den? Jag undrar också var man kan köpa silikonskydd till iPod G5.

Ursprungligen av grillkungen:

Är det någon som vet om det finns iTrip som passar till den nya iPoden med video. Vart kan man isåfall köpa den? Jag undrar också var man kan köpa silikonskydd till iPod G5.

Sök i forumet så hittar du vart det finns iTrip att beställa, men osäkert om det kommit till G5 ännu.

Den nya iTripen ska passa till alla nyare modeller, sök på forumet så hittar du en länk...

Jag har sökt på forumet men har inte hittat någon information om det finns iTrip som passar till den nya iPoden. Jag har heller inte funnit om det finns silikonskydd till iPod video 60 gb.

  • Medlem
  • Alingsås
  • 2005-11-03 18:33

Det har kommit en iTrip till iPod nano nu, men vad jag ser har det inte kommit någon till iPod video än.

Googla efter iTrip eller gå in direkt på:

http://www.griffintechnology.com/

iTrip får ju inte säljas i Sverige pga. lag om att man måste ha tillstånd för att ha radiosändare. Får inte säljas på Blocket heller. Antingen kollar du lite på andra köp/sälj-sajter eller så får du importera från USA eller annat land.

Silikonskydd finns t.ex. här:

http://www.istuff.se/index.php?main_page=index&cPath=75_76_80

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-11-04 11:50

iTrip är tillåtet att sälja i Sverige men eftersom de är olagliga i hela EU så är det inte så många som gör det.

Sedan har det inte kommit ut någon till G5 ännu.

Ursprungligen av xtrem:

iTrip är tillåtet att sälja i Sverige men eftersom de är olagliga i hela EU så är det inte så många som gör det.

Sedan har det inte kommit ut någon till G5 ännu.

Är du säker? PTS tvingade väl Jens of Sweden, att sluta sälja sin mp3-spelare som hade inbyggt radisändare. Har för mig att PTS även var på någon butik i Sthlm som sålde iTrips för ett tag sedan.

Ursprungligen av xtrem:

Sedan har det inte kommit ut någon till G5 ännu.

Joho du, den här passar till alla iPods, http://www.griffintechnology.com/products/itrip30/
men du kanske menar separat för iPod G5, isf tar jag tillbaka ovanstående

Edit* Såg inte föregånde inlägg

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-11-04 16:32

Jag är nog ganska säker på att det endast är olagligt att använda. men sen är väl såklart inte PTS så glada på de som erbjuder konsumenterna att vara olagliga.

  • Oregistrerad
  • 2005-11-06 20:29

Jag vet inte om någon kommenterat den innan men visst har griffintechnology en ny iTrip på gång.
Den kallas FM Transmitter with Dock Connector for iPod och passar således 5:e gen.
Här är den: http://www.griffintechnology.com/products/itrip30/index.php

Synd bara att man numera inte kan köra iTrip samtidigt som man har podden i sin laddare/hållare i bilen iom att den sitter undertill. Hade hellre behållt kontakten på ovansidan.

Hat inte beställt ännu men jag gör det gärna från någon bra sajt i europa. Någon som sett den nånstans ännu där man kan förhandsboka?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2005-11-09 13:11
Ursprungligen av MrMagoo:

Hat inte beställt ännu men jag gör det gärna från någon bra sajt i europa. Någon som sett den nånstans ännu där man kan förhandsboka?

Skulle också vilja veta detta... annars skulle jag kunna tänka mig att gå ihop med en sisådär 3-4 pers som man kan dela fraketn tillsammans med... $35 för frakt är för mycket.

Ursprungligen av Timber:

Skulle också vilja veta detta... annars skulle jag kunna tänka mig att gå ihop med en sisådär 3-4 pers som man kan dela fraketn tillsammans med... $35 för frakt är för mycket.

Här kan du förbeställa utan frakt... Iaf till Nano.
Enligt Griffin (se länk i tidigare inlägg) så släpps dom nya itrips under/slutet november, m.a.o snart då

Ursprungligen av grillkungen:

Är det någon som vet om det finns iTrip som passar till den nya iPoden med video. Vart kan man isåfall köpa den? Jag undrar också var man kan köpa silikonskydd till iPod G5.

Jag vet kolla in denna sida
http://www.griffintechnology.com/products/itrip30/index.php


Mvh Lars Dufva
Glad ägare av G5

  • Oregistrerad
  • 2005-11-27 14:44

Invisible Shield VS: Silikonskin

Invisible Shield eller Silikonskin till en Ipod Video 30G. Någon som vet vad som är att föredra?

Kommer iTrip att tillverkas i svart?

  • Medlem
  • 2005-12-04 14:14

Köp av Itrip till G5

Jag har just fått min Ipod G5 60 gig, nu vill jag gärna ha en itrip också, min gamla funkar bara till första generationens Ipod. Jag vet att Griffintechnology säljer från sin hemsida men det kostar så satans mkt. Någon som vet en billigare återförsäljare i Sverige eller möjligen i något närliggande land?
Någon som har köpt en Itrip till G5 över huvudtaget? Isof var och hur mkt betalde du?

Ursprungligen av Axel.:

Jag har just fått min Ipod G5 60 gig, nu vill jag gärna ha en itrip också, min gamla funkar bara till första generationens Ipod. Jag vet att Griffintechnology säljer från sin hemsida men det kostar så satans mkt. Någon som vet en billigare återförsäljare i Sverige eller möjligen i något närliggande land?
Någon som har köpt en Itrip till G5 över huvudtaget? Isof var och hur mkt betalde du?

jag beställde precis en från Griffintechnology´s hemsida...till en ipod G5, så den finns allt..men det är ganska lång vänte tid på den tror jag..får den nog inte förens nån månad..betalde 680 kr med frakt.

Hittade en del iTripar på ebay billigare än på deras hemsida, med betydligt billigare frakt dessutom.

Ursprungligen av grillkungen:

Kommer iTrip att tillverkas i svart?

Hallå!

Har sett att det finns en form av Itrip som man ansluter till hörlursutgången!
Borde passa VIdeo också!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-12-08 14:23

klart den gör. jag har en sån. skitbra, för den har ett eget batteri o slipper därmed suga must ur iPoden.

1
Bevaka tråden