Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Radio i din ipod?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hejsan, jag undrar om man kan typ laddaner någon sorts radio sak och lägga in den i din ipod via iTunes och sedan välja den radio stationen t.ex. NRJ och bara lyssna liva på den. Går det eller måste man köpa en extra sak till?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-11-11 11:43

Du måste ha ett radiotillbehör men jag tror inte det finns särkilt många sådana, om ens några.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-11-12 12:40

vem behöver radio när man har en IPOD!?

  • Medlem
  • Umeå
  • 2005-11-13 01:30
Ursprungligen av Stenelo:

vem behöver radio när man har en IPOD!?

Jag. Jag kan hålla med om att för kanske den privata lokalradion känns inte behovet trängande, men för Public Service-stationerna och närradion skulle det vara schysst med en mojick som gör att man kan ta emot FM.

Varför begränsa sig till det ena när man kan få det bästa av två världar?

Ursprungligen av Kajten:

Hejsan, jag undrar om man kan typ laddaner någon sorts radio sak och lägga in den i din ipod via iTunes och sedan välja den radio stationen t.ex. NRJ och bara lyssna liva på den. Går det eller måste man köpa en extra sak till?

Till Minin (passar väl oxå dom andra "äldre" modellerna) finns åtminstone två FM-mottagare.
Griffin iFM och DLO mini fm. Har själv funderat på att skaffa någondera.
Griffins modell har dessutom en fjärrkontroll inbyggd medan DLOs version är mera diskret.

www.griffintechnology.com
www.dlo.com

men om man vill ha en sådan fm motagare till sin ipod video ?? dett finns ju inga såna som passar på dem sidor som du angav

Ursprungligen av allanos:

men om man vill ha en sådan fm motagare till sin ipod video ?? dett finns ju inga såna som passar på dem sidor som du angav

Kolla denna:
http://www.griffintechnology.com/products/ifmdock/

IFM mottagen idag !!

Har i min näve en rykandes het IFM.
Verkar fungera riktigt bra, enkel, liten och smidig.
Trodde dock att när jag använder den som fjärrkontroll att jag skulle se låt-informationen i displayen, men så är inte fallet.
Inspelning från radion hamnar i 'röstmemon' under Tillbehör.
Undras bara om de kan hanteras via Itunes ex., någon som vet ?
Sitter just nu på jobbet och kan inte testa det förrän jag kommer hem....

MVH/Ove

  • Medlem
  • Stenungsund
  • 2005-11-23 22:03

Vart köpte du den?

Den var slut överallt i Sverige, fick den via en kompis som bor i USA för 'futtiga' 50 $.
Verkar dock inte som att man kan hantera Röstmemos i Itunes, och jag hann inte med att gräva för djupt igårkväll.

Jag har sett att man kan beställa den via http://www.macoteket.se/search.jsp?search_string=ifm
Men den är tydligen försenad där

radiomottagningen är riktigt bra måste jag erkänna, kräver dock att den är kopplad till Ipod'en då den tar batteri därifrån.
Varken min Itrip eller Ifm kommer funka på en Ipod/Video då kontakterna saknas på ovansidan.

MVH/Ove

1
Bevaka tråden