Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Invisible shield till G5

Tråden skapades och har fått 26 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hejsan.

Har precis beställt en svart ipod g5 och funderar på vad man skall köpa för skydd till den.

På istuff.se hade de nått som hette invisible shield, vet någon här vad det är, och om det är något att ha?

Bilder uppskattas också

//Henrik

Om du använder sök så kommer du hitta massor av trådar som handlar om invisible shield.
Eller så går du helt enkelt in på www.istuff.se

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-11-04 11:08

Om du väntar till imorgon så kommer mitt test upp av Invisible Shield till 5G.

Har du beställt 30GB eller 60GB?

Ursprungligen av xtrem:

Om du väntar till imorgon så kommer mitt test upp av Invisible Shield till 5G.

Har du beställt 30GB eller 60GB?

Jag har beställt 30gb

Ursprungligen av xtrem:

Om du väntar till imorgon så kommer mitt test upp av Invisible Shield till 5G.

Har du beställt 30GB eller 60GB?

Tycker det är lite svagt av Istuff att inte översätta monteringsanvisningen för Invisible Shield till svenska även om monteringen nu är enkel.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-11-04 16:16

ok, samma här. har satt på den och är mycket nöjd. läs testet imorgon/inatt

  • Medlem
  • 2005-11-04 21:27
Ursprungligen av snellskan:

Hejsan.

Har precis beställt en svart ipod g5 och funderar på vad man skall köpa för skydd till den.

På istuff.se hade de nått som hette invisible shield, vet någon här vad det är, och om det är något att ha?

Bilder uppskattas också

//Henrik

http://www.untenohana.com/archives/videos/ipod_scratch_test/

detta kanske hjälper jag funderar också, frågan är bara om det är värt det, jag vet inte hur repiga iPods blir för jag har aldrig haft en..

  • Medlem
  • 2005-11-04 21:39
Ursprungligen av OveR-:

http://www.untenohana.com/archives/videos/ipod_scratch_test/

detta kanske hjälper jag funderar också, frågan är bara om det är värt det, jag vet inte hur repiga iPods blir för jag har aldrig haft en..

Det där MÅSTE man bara ha. Hoppas nästa ipoden tar lite tid på sig att komma så invisibleshield hinner komma innan, så man kan applicera den direkt när ipod:en kommer. invisibleshield + moshi iPouch lär ju räcka som skydd

  • Oregistrerad
  • 2005-11-04 21:49
Ursprungligen av OveR-:

http://www.untenohana.com/archives/videos/ipod_scratch_test/

detta kanske hjälper jag funderar också, frågan är bara om det är värt det, jag vet inte hur repiga iPods blir för jag har aldrig haft en..

om vi säger såhär, det är första gången jag äger en oxå. minipod blir inte repig. men den har ju ett helt annan material på sig. nya ipoden blir repig bara man stoppar den i "tyg"påsen man får med. så känslig är den.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-11-05 00:02

Den är INTE enkel.

Kolla mitt test på förstasidan.

  • Medlem
  • 2005-11-06 03:08
Ursprungligen av xtrem:

Den är INTE enkel.

Kolla mitt test på förstasidan.

beror väl på hur petig man är och hur noggrannt man vill ha det, allt är relativt.

  • Medlem
  • 2005-11-07 11:55

Funkar invisilble shielden till 60 GBn också?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-11-07 13:29
Ursprungligen av Johaf:

Funkar invisilble shielden till 60 GBn också?

Jäpp det finns en modell för 60GB också.

Någon som har iPod video 60GB och är intresserade av Invisibleshield. kontakta mig

Ursprungligen av xtrem:

Jäpp det finns en modell för 60GB också.

Någon som har iPod video 60GB och är intresserade av Invisibleshield. kontakta mig

xtrem angående martin fields skydd.. den täcker ju 100% på framsidan som du sa. men eftersom skyddet blir en platt sköld finns det inte ganska stor risk att sidorna skrapas upp och ipoden ligger och trängs ens ficka en längre tid. Förstår du vad jag menar? Så att klistret går upp där..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-11-09 16:22
Ursprungligen av bobbby:

xtrem angående martin fields skydd.. den täcker ju 100% på framsidan som du sa. men eftersom skyddet blir en platt sköld finns det inte ganska stor risk att sidorna skrapas upp och ipoden ligger och trängs ens ficka en längre tid. Förstår du vad jag menar? Så att klistret går upp där..

det är inget klister på martin fields.

martin fileds skydd kan man ta av och tvätt om det kommer smuts i kanterna. sedan sätter du bara dit den igen.

Ursprungligen av xtrem:

det är inget klister på martin fields.

martin fileds skydd kan man ta av och tvätt om det kommer smuts i kanterna. sedan sätter du bara dit den igen.

faller det inte lätt av då?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-11-10 09:30

nej konstigt nog gör den inte det.

Ursprungligen av xtrem:

nej konstigt nog gör den inte det.

Sorry att jag undrar så mycket men det är antagligen skyddet jag ska köpa.. om det inte faller av lätt men är lätt att ta av borde det ju börja "rullas upp" om den ligger i ens ficka och åker runt mot tyget eller så..

Hittar verkligen inte instruktionerna på hemsidan... Har fått invisible shield idag men hemsidan dem har är ju ett mörker...

Ändrat: http://www.theinvisibleshield.com/index.asp?PageAction=Custom&ID=6

Kan också säga att installationen gick lättare än planerat bara man är ren om fingarna.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-11-10 16:43
Ursprungligen av bobbby:

Sorry att jag undrar så mycket men det är antagligen skyddet jag ska köpa.. om det inte faller av lätt men är lätt att ta av borde det ju börja "rullas upp" om den ligger i ens ficka och åker runt mot tyget eller så..

det går inte att "rulla upp" då det är för hårt för det.

Måste iaf påstå att det är otroligt snyggt med invisible shield men om man har ett psyke av stål och lever i en dammfri miljö är det det ultimata skalet

Någon som vet om man skall sätta på den runda grejjen också eller bara knappen i mitten när man har cut out versionen? xtreme?

går det att få ner ipoden i docken med en invisibleshield???

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-11-11 11:52

quzzmo: du gör som du vill. jag har bara i mitten.

datorn: har ingen docka ännu, så jag vet inte.

försökte just sätta på min martin fields och det blev ett fiasko! gjorde som du rekommenderat och kört i duschen då det var immigt. Dock kunde jag inte få på plasten utan att någon dammpartikel alls fanns med och skapa en luftbubbla. Försökte tvätta genom att skölja i vatten och torka med hårtork men under tiden då jag torka hann fler partiklar komma och sätta sig på klistret. Har nästan gett upp vid det här laget...

Never mind, det stämmer nu...

Ursprungligen av Anna_G:

Är det någon som har beställt ett invisible shield till en 60GB från istuff? Det verkar stå fel på deras sida, när jag går in på beskrivningen för skyddet till 60GB så står det under övrigt att den passar till 30GB... Vet inte om jag vågar beställa den, den kanske inte kommer passa till 60GB?

Se länk:
http://www.istuff.se/index.php?main_page=product_info&cPath=75_76_79&products_id=791

Informationsmissen på sajten är nu åtgärdad. Invisible Shield (60Gb) passar endast iPod Video 60Gb.

//iStuff

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-11-21 23:34

Invisible Shield 30GB + Apple universial dock = sant

får plats utan problem

1
Bevaka tråden