Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kommer min itrip funka på Nya Ipod video?

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Kommer min itrip funka på Nya Ipod video? eller ska jag investera i en ny?

Nix

Ursprungligen av pECKER:

Kommer min itrip funka på Nya Ipod video? eller ska jag investera i en ny?

Tyvärr, den passar inte på iPod video.

  • Medlem
  • Torsby
  • 2005-11-09 08:11

Apple har möblerat om uttagen på toppen av iPoden, däremot verkar Griffin ha en ny iTrip på gång som man sätter i dockkontakten på undersidan.

Ursprungligen av pECKER:

Kommer min itrip funka på Nya Ipod video? eller ska jag investera i en ny?

Jamen då blev den ju laglig då.

Lite OT.. Hur bra är dessa FM sändare, handen på hjärtat!

  • Medlem
  • 2005-11-09 17:02
Ursprungligen av iTommy:

Lite OT.. Hur bra är dessa FM sändare, handen på hjärtat!

Sådär. Min fungerar bra om jag är nån stans på bonnlandet där det inte är så tätt mellan kanalerna men i stan är det inte fulländat. Vad jag har upplevt iaf.
Jag vill påstå att det är bättre med kasset prylen, iaf i stan.

Ok, själv är jag väldig intresserad att få in iPod:en i bilen.. Någon av artikelförfattarna som kan tänka sig skriva nåt om iPod i bilen? Jag har hittat några sidor på nätet, men det är mest bara reklam för sina produkter, där de skryter hur bra de är.. Skulle vara skönt om iPod.se kunde göra ett litet "oberoende test"

  • Medlem
  • Torsby
  • 2005-11-09 20:04
Ursprungligen av iTommy:

Ok, själv är jag väldig intresserad att få in iPod:en i bilen.. Någon av artikelförfattarna som kan tänka sig skriva nåt om iPod i bilen? Jag har hittat några sidor på nätet, men det är mest bara reklam för sina produkter, där de skryter hur bra de är.. Skulle vara skönt om iPod.se kunde göra ett litet "oberoende test"

Vi har väl skrivit lite grann, hittade iaf de här två länkarna:
Test av iTrip
Med Belkin i bilen

  • Medlem
  • 2005-11-10 09:30

Här är lite mer info om den nya iTripen:

http://www.griffintechnology.com/products/itrip30/index.php

...men hur gör man egentligen om man vill köpa en när man sitter på arslet i Sverige?

  • Medlem
  • 2005-11-11 08:39

Köpa nya iTrip

Hittade den hos iPod-Europe.net
och de har fri leverens i Sverige:

Nya iTrip

  • Medlem
  • 2006-01-02 23:03
Ursprungligen av no13:

Hittade den hos iPod-Europe.net
och de har fri leverens i Sverige:

Nya iTrip

Här har du den nya som funkar med Ipod Video, e sugen på att köpa en...

http://www.griffintechnology.com/products/itrip30/index.php

(Samma länk som i en tidigare post)

Ursprungligen av hamok:

Sådär. Min fungerar bra om jag är nån stans på bonnlandet där det inte är så tätt mellan kanalerna men i stan är det inte fulländat. Vad jag har upplevt iaf.
Jag vill påstå att det är bättre med kasset prylen, iaf i stan.

jag fattar bara inte hur ni får in en kasset i cd spelaren:eek:

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-11-09 10:33
Ursprungligen av Kayano:

Jamen då blev den ju laglig då.

hur blev den laglig?

Ursprungligen av xtrem:

hur blev den laglig?

Om jag inte minns fel så är det ju inte olagligt att sälja eller inneha en Itrip bara att använda den. Rätta mig om jag har fel för jag är väldigt osäker på om det tillåtet att inneha en bara man inte använder den.

Om man ska vara lite OP så var det dom reglerna som gällde för hembränningsapparater för några år sedan. Tillåtet att inneha men olagligt att använda. Idag är båda olagligt.

Ursprungligen av Kayano:

Om jag inte minns fel så är det ju inte olagligt att sälja eller inneha en Itrip bara att använda den. Rätta mig om jag har fel för jag är väldigt osäker på om det tillåtet att inneha en bara man inte använder den.

Om man ska vara lite OP så var det dom reglerna som gällde för hembränningsapparater för några år sedan. Tillåtet att inneha men olagligt att använda. Idag är båda olagligt.

¨
Nu förstår jag inte? du svarar aldrig på frågan? när blev det lagligt?!

  • Medlem
  • 2005-11-09 16:43
Ursprungligen av Burkeen:

¨
Nu förstår jag inte? du svarar aldrig på frågan? när blev det lagligt?!

Han syftade nog på att de gamla itrips nu är "lagliga" eftersom man inte kan använda dem, och det inte är olagligt att bara inneha en fm-sändare så länge man inte använder den

  • Medlem
  • 2005-11-11 09:07

Tyvärr, det är inte den nya. Den nya ska sitta undertill på ipoden, och denna passar inte G5 eftersom den bara har hörlursuttaget där uppe..

1
Bevaka tråden