Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Överföra låtar från Ipoden till datorn.

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2005-09-20 22:51

Min hårddisk på datorn kraschade och allt gick förlorat men har samtliga låtar kvar på Ipoden.
Men nu är frågan?

Hur får jag tillbaka låtarna från Ipoden till datorn igen?

Har skaffat en ny hårddsik så den är igång och ITunes 5.0 är installerat

Vore tacksam för ett snabbt svar.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2005-09-21 08:11

Du får ladda hem och installera ett tredjepartsprogram för att kunna kopiera låtar från ipoden till hårddisken då itunes inte klarar av det, sök på forumet så lär du hitta flera trådar som beskriver det.

Senuti

bl.a...

  • Medlem
  • Skövde
  • 2005-10-01 22:38

Kör Copypod. det finns på www.ipodlounge.com som trial. annars så ligger mapparna i utforskaren. men copypod är smidigare.

  • Medlem
  • 2005-10-02 21:18

iProber

Det finns det grymmaste programmet för att komma åt låtar på iPoden, iProber. Det hittade t.o.m. låtar som min iPod inte kunde spela då den vart DC vid filöverföring, det kraschade hela mitt bibliotek och jag var grymt less, men iProber hittade alla dessa låtar...
http://www.danielmedel.com/main.php

Ps. har äntligen bytt till mac, fan vad nice men då kan inte PCn på jobbet använda den som extern hårddisk, får ta och titta på det...

  • Oregistrerad
  • 2005-11-06 15:08

Tack Alphonze. Senuti verkar funka fint.

Fråga:

Vilka program finns för att överföra låtar från iPod till dator UTAN att ha program installerat på datorn?
Ett program jag alltså kan köra från iPoden...
Yamipod läste jag om, men det verkar fungera bara så där.
Nån som vet?
Tack!

  • Medlem
  • Torsby
  • 2005-11-08 20:04
Ursprungligen av The Plague:

Vilka program finns för att överföra låtar från iPod till dator UTAN att ha program installerat på datorn?
Ett program jag alltså kan köra från iPoden...
Yamipod läste jag om, men det verkar fungera bara så där.

Är det bara för överföring du är ute efter så funkar YamiPod bra, det var när jag försökte använda de lite mer avancerade funktionerna (t.ex. lyrics) som det krånglade för mig.

Ursprungligen av Spyder:

Är det bara för överföring du är ute efter så funkar YamiPod bra, det var när jag försökte använda de lite mer avancerade funktionerna (t.ex. lyrics) som det krånglade för mig.

Ja, föra över låtar från iPod till dator.
Ang. hårdiskläget(det står ju att det krävs att iPoden är inställt på det) - ändrar men det i iTunes?
Blir det nån skillnad att använda iTunes som jag gjort innan om jag har den i HD-läge?Måste jag hålla på att byta läge på detta hela tiden?
Jag hoppas ju på att det räcker att lägga in Yamipod, köra det från Utforskaren och där jag inte behöver hålla på att ställa till och från HD-läge hela tiden.
Kan man ändra till HD-läge på annat vis än i iTunes?

Tack för hjälpen!

  • Medlem
  • Torsby
  • 2005-11-10 07:49

Det räcker att du sätter iPoden på hårddiskläge en gång, om det nu skulle vara avstängt av nån anledning. Du ställer in det i iTunes nånstans, och det gör ingen skillnad för hur iTunes hanterar iPoden. Ser du iPoden i Utforskaren redan nu (vilket är mest troligt) så är iPoden redan inställd på hårddiskläge, och då är det bara att lägga in YamiPod på iPoden och köra det direkt därifrån.

Ursprungligen av Spyder:

Det räcker att du sätter iPoden på hårddiskläge en gång, om det nu skulle vara avstängt av nån anledning. Du ställer in det i iTunes nånstans, och det gör ingen skillnad för hur iTunes hanterar iPoden. Ser du iPoden i Utforskaren redan nu (vilket är mest troligt) så är iPoden redan inställd på hårddiskläge, och då är det bara att lägga in YamiPod på iPoden och köra det direkt därifrån.

Tack!

  • Medlem
  • Torsby
  • 2005-11-10 21:00

Ingen orsak!

Jag bumpar denna tråden då jag precis hittade min iPod 5g liggandes i en byrålåda. Datorn som jag synkade den med är för längst borta och jag har även gått över till att använda endast Mac, men tyvärr är iPoden formaterad efter Windows system.

Jag har försökt att program som ligger i denna tråden men inga verkar funka med nyare versioner av varken OSX eller iTunes. Jag undrar ifall det idag finns en bättre metod för att extrahera låtarna från en gammal iPod?

1
Bevaka tråden