Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Etymotic ER6 vs Shure E2c

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Norrköping
  • 2005-10-28 02:57

Hej hej .. första inlägget detta

Ska snart bli nanoägare, och förrutom nåt schysst fodral så ska det inhandlas bra lurar .. efter lite surfande har jag begränsat mitt val till dessa två ..

Nu vill jag höra era erfarenheter med dessa, helst då från nån som har provat båda ..

  • Oregistrerad
  • 2005-10-28 03:16
Ursprungligen av NoiseNihad:

Hej hej .. första inlägget detta

Ska snart bli nanoägare, och förrutom nåt schysst fodral så ska det inhandlas bra lurar .. efter lite surfande har jag begränsat mitt val till dessa två ..

Nu vill jag höra era erfarenheter med dessa, helst då från nån som har provat båda ..

Känner inte till Shure E2c, dock har jag nyligen köpt Shure E4c.

Tidigare har jag haft Etymotic er6i och de är riktigt bra, klart fint ljud. Problemet som gjorde att jag tillslut köpte Shure E4c är att er6i har alldeles för dålig bas. Shure E4c har dock mycket bra ljud och de är väl värda pengarna. Kolla på pricerunner.se för bästa pris.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2005-10-28 03:40

E4c är nog lite för dyra för mig, Etymocitsen skulle jag då beställa från USA (750kr drygt) .. IOFS så gillar jag rätt neutralt sound, inte minst då den musik jag lyssnar på naturligt är ganska bastung, men jag har inte hört nån av lurarna så jag vet inte ..

  • Oregistrerad
  • 2005-10-28 04:31
Ursprungligen av NoiseNihad:

E4c är nog lite för dyra för mig, Etymocitsen skulle jag då beställa från USA (750kr drygt) .. IOFS så gillar jag rätt neutralt sound, inte minst då den musik jag lyssnar på naturligt är ganska bastung, men jag har inte hört nån av lurarna så jag vet inte ..

Kolla på E3c isåfall, jag har inte testat dom själv men vad jag läst så är de nästan lika bra som E4c. Du kommer sakna basen om du köper Etymotic...

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2005-10-28 09:14

E3c är också för dyra för mig, smärtgränsen går vid 800kr egentligen, och då har jag E2c för drygt 700 kr på Dustin och Etymotic för 750 på DiscountHeadphones .. jag kan inte tänka mig att nån av dom är direkt dålig så .. och som sagt, jag gillar neutralt sound mer än färgat, sen vänjer sig örat till alla lurar efter ett tag

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2005-10-28 14:50

Nån mer som skulle kunna svara? Vad jag har läst är det många här på forumet som använder nån av de två modellerna ..

1
Bevaka tråden