Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Snoddförsedda iPod nano-hörlurar.

Tråden skapades och har fått 26 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag ska skaffa nya hörlurar och har tänkt köpa ett par Shure E3 men jag skulle ändå vilja ha Nanon runt halsen som med de snoddförsedda nano-hörlurarna, går det att fixa tror ni? Eller finns det andra tillbehör som gör att han ivarjefall kan ha den runt halsen?

Med hjälp av detta fodralet kan du hänga den runt halsen... tycker själv inte att det är snyggt, men det löser ditt problem.

http://www.istuff.se/index.php?main_page=index&cPath=64_67_74

-jonas

Ursprungligen av jonastorner:

Med hjälp av detta fodralet kan du hänga den runt halsen... tycker själv inte att det är snyggt, men det löser ditt problem.

http://www.istuff.se/index.php?main_page=index&cPath=64_67_74

-jonas

Tack! Bättre än inget

Ursprungligen av jonastorner:

Med hjälp av detta fodralet kan du hänga den runt halsen... tycker själv inte att det är snyggt, men det löser ditt problem.

http://www.istuff.se/index.php?main_page=index&cPath=64_67_74

-jonas

Tycker den är klockren! Ska beställa en hade jag tänkt mig undrar bara om den skyddar skärmen?!
Tacksam för svar

/Kent

Ursprungligen av KeN*CiK:

Tycker den är klockren! Ska beställa en hade jag tänkt mig undrar bara om den skyddar skärmen?!
Tacksam för svar

/Kent

om man läser om produkten på www.istuff.se så ser man att det står:

Citat:

-Customized crystal-clear hard screen protector with landing pegs provides the best vision effect, perfect fit, and prevents scratching and dirt to your screen.

och på tillverkarens hemsida www.zcover.com står det:

Citat:

crystal clear hard screen protector

frågor?

-jonas

Ursprungligen av KeN*CiK:

Tycker den är klockren! Ska beställa en hade jag tänkt mig undrar bara om den skyddar skärmen?!
Tacksam för svar

/Kent

Nej den skyddar inte skärmen, men det finns då så kallade Screan Armors
som då skyddar skärmen http://www.istuff.se/index.php?main_page=product_info&cPath=64_71&products_id=754

jag är i alla fall nöjd med fodralet och har bestält ett paket med screan armors

Ursprungligen av Rafale:

Nej den skyddar inte skärmen, men det finns då så kallade Screan Armors
som då skyddar skärmen http://www.istuff.se/index.php?main_page=product_info&cPath=64_71&products_id=754

jag är i alla fall nöjd med fodralet och har bestält ett paket med screan armors

Där har du fel, eller så missförstår vi varandra! Det skyddet/fodralet jag talar om är zCover. Vilket menar du... Nano iKeychain Case?

Peace!

/Kent

Ursprungligen av jonastorner:

Mm, Den är klart snyggare. Funderar över om repor lätt syns om man använder det skalet? Det skulle då vara lite synd. Får man inget halsband med?

/Kent

Ursprungligen av jonastorner:

Riktigt nice... riktigt nice alltså!
Men är det värt cirkus 1800kr för ett skydd? Jag kanske hade köpt ett sånt "fodral" om Nanon var gjord av diamant men njeee inte riktigt så försiktig är jag. Men ... det är ju bara vad jag tycker...
Snyggt va de iallafall

BTW , denna tråden handlar inte om fodral!

Ursprungligen av daniels:

Riktigt nice... riktigt nice alltså!
Men är det värt cirkus 1800kr för ett skydd? Jag kanske hade köpt ett sånt "fodral" om Nanon var gjord av diamant men njeee inte riktigt så försiktig är jag. Men ... det är ju bara vad jag tycker...
Snyggt va de iallafall

1800 kr?

Priset på den billigaste är 45,95 $ (~354 kr) frakten blir svår att räkna på då de ej skickat utanför USA, men i USA är det 9,45 $ (~73 kr). När jag räknar ihop detta kommer jag inte i närheten av 1800 kr. :rolleyes:

Men det är möjligt att jag har missat något?

Ursprungligen av daniels:

BTW , denna tråden handlar inte om fodral!

Jag vet ingen annat sätt, om man inte vill köpa apples snodd med lurar, än att köpa ett fodral som gör det möjligt att hänga den runt halsen...

-jonas

Hur får du det till 1800 kr? Står ju Price: $39.95 på iLounge.

Sant så sant så !
Det va jag som kollade med blicken för snabbt längst ner på sidan - och dom 1800 är för en iPod Nano och inget annat!
Sorry, shit happens! Då kan det vara helt klart värt att skaffa de fodralet, men dom skickar inte utanför USA eller va sa ni?

Ursprungligen av daniels:

men dom skickar inte utanför USA eller va sa ni?

På deras hemsida kan man inte välja att få det levererat utanför USA, men jag har mailat och frågat och väntar nu på ett svar.

-jonas

Ursprungligen av jonastorner:

På deras hemsida kan man inte välja att få det levererat utanför USA, men jag har mailat och frågat och väntar nu på ett svar.

-jonas

Nice !
Meddela gärna när du får reda på något.

Ursprungligen av makeyuu:

där finns väl inget för nano?

-jonas

Ursprungligen av makeyuu:

kass!
Vad skulle finnas för intressant där?

  • Medlem
  • 2006-01-06 13:54

Är det någon som har något att säga om de här lurarna? Är dom bra/dåliga/ljudkvalitet. Är det samma lur man får med nanon fast med snodd? Jag tänkte köpa dom men ville veta om de är prisvärda först (är det artwizz produkt eller apples egna)?

http://store.apple.com/Apple/WebObjects/swedenstore.woa/91002/wo/y94OAHfi1hGf3XvmylChcZeIw3z/2.SLID?mco=CC1FA898&nplm=MA093

jag fick dom hörrselsnoddade hörlurarna från apple i julklapp:D.
jag tycker dom duger dom är snygga och bra tycker jag iaf dom skulle jag rekomendera.

Men är inte det dom vanliga hörlurarna man får med alla ipod:s fast med snodd?
Isåfall skulle jag aldrig vilja ha dom. Bättre att lägga pengarna på något bättre..

det är bra att ha originaltillbehören.

Men originalhörlurarna är inte direkt kända för att vara bra... Det finns mycket bättre hörlurar för samma pris... Ett par koss porta pro kan du köpa för 275 kr.. Det är 100 kr billigare.. Och för dom 100 kronorna kan du köpa ett fodral med snodd..

  • Medlem
  • Botkyrka
  • 2006-01-11 16:36

Jag ska iaf lätt köpa in-ear snoddlurarna. Väntar tills dom finns i vanliga handeln först bara. 69 kr frakt kan jag vara utan. Sen e dom kass på o räkna på applestore också. på produktsidan ståd det 495 kr. sen när man ska köpa dom så kostar dom 512. illa

  • Medlem
  • 2006-01-11 17:38
Ursprungligen av erkus:

Jag ska iaf lätt köpa in-ear snoddlurarna. Väntar tills dom finns i vanliga handeln först bara. 69 kr frakt kan jag vara utan. Sen e dom kass på o räkna på applestore också. på produktsidan ståd det 495 kr. sen när man ska köpa dom så kostar dom 512. illa

Ja det låter ju som sagt "illa"!
Jag läste också om iBuds (om man har originallurar och inte har råd med nya In Ear varianter) som kan sättas på originallurarna (i tre olika storlekar) för en mindre kostnad än ett par nya apple in ear lurar. Jag tycket att dom såg lite lustiga ut, men jag har inte provat dom, så de kanske är jättebra. Men om man vill ha snoddförsedda och in-ear (som jag tror att jag vill ha ) så kanske man lika gärna kan köpa ett par som har "allt i ett" från början istället.

  • Medlem
  • 2006-02-01 12:53

Så, är det någon som har provat de snoddförsedda? In ear med snodd?
Det är ju vit snodd på lurarna, jag undrar då om den vita snodden håller sig hyggligt vit ett tag? Jag menar, om man tränar en del och har den hängandes runt nacken/halsen kan man ju tänka sig att de där lurarna med snodd för ca 500:- inte är så snyggt vita efter ett tag!?! Undrar om det går att tvätta av dem lite med typ tvållösning eller liknande? Jag vill helt klart ha snoddförsedda vita lurar, men 500:- för ett par som är grådaskiga på snodden efter ett antal träningspass är ju inte så nice kanske. Finns det andra snoddförsedda vita? Alltså som man inte måste ha ett case på nanon för att använda? Tacksam för tips innan jag gör ett felköp (500:- för 2 veckors användning innan det vita inte längre är vitt).

Det finns ju Sony NX1 men då måste man ha ett fodral med plats för en ögla.
Eller så gör man som nån skrev har på forumet att man tar en dockkontakt och borrar ett hål igenom och fäster i Nanon

1
Bevaka tråden