Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

DecalGirl

Tråden skapades och har fått 40 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Är det någon som testat det till sin ipod? Såg de här: http://www.istuff.se/index.php?main_page=index&cPath=3_9_50&sort=20a&page=1
Blir den inte förstörd om man har det, eller är jag ute och cyklar? Någon som fattar hur det fungerar?

Det är snyggt iaf Men jag har inte riktigt fattat vad det är..

Ursprungligen av thecrazy88:

Det är snyggt iaf Men jag har inte riktigt fattat vad det är..

Visst ser det snyggt ut.. men någon som vet hur man sätter på den.. tror det är ngt slags skal

Vad är det gjort av?

  • Oregistrerad
  • 2005-09-14 23:45

Jag mailade dom och fick det här svaret,

...
"Här finner du mer information om just Decalgirls produkt, material osv.:
http://www.decalgirl.com/page.htm?PG=skins101

De går att ta bort utan att lämna några rester kvar. De har alltså ingen limyta för att fästa på ipoden utan det är materialet som liksom "suger"
sig fast. De rekommenderar att man sparar själva materialet som Skinet sitter på efter man klätt sin iPod med skinet. Detta för att man skall sätta skinet på detta igen när man byter till annan Decalgirl eller kör något annat ett tag.
Jag har testat dem på Shuffle och Minin och är riktigt imponerad av produkten. Mycket coola."
...

http://www.istuff.se

Ok! Så då vågar man testa då Kul! Då kan man göra sin mini lite roligare

  • Medlem
  • 2005-10-06 21:52
Ursprungligen av maria_80:

Ok! Så då vågar man testa då Kul! Då kan man göra sin mini lite roligare

En sak som kan vara bra att veta är att man måste ta av skalet för att dn ska passai en dockstation eller till bärbara högtalare

Ursprungligen av jage1:

En sak som kan vara bra att veta är att man måste ta av skalet för att dn ska passai en dockstation eller till bärbara högtalare

?????

  • Medlem
  • Torsby
  • 2005-10-12 18:38
Ursprungligen av jage1:

En sak som kan vara bra att veta är att man måste ta av skalet för att dn ska passai en dockstation eller till bärbara högtalare

Va? Det lär väl knappast gälla DecalGirl i alla fall!?

Jag köpte till min mini,och det går iaf. att använda bältesclipset med dekalen på.
Dekalen bygger väldigt lite så jag skulle tro att det funkar med dockstatoinen,äger dock ingen själv.

Undrar om det är något skydd för bildskärmen eller om det är öppet och oskyddat där.
Är det oskyddat är det ju inte så bra, det är ju skärmen man är mest rädd om.

Det verkar ju vara formpressat. Man får la testa

  • Medlem
  • 2005-09-18 15:56

Någon som vågar svara på om deras skal till ipod 4G även fungerar till 3G?
Borde ju gå att trycka igenom skalet..

Jag har beställt en till min mini..... väntar spänt, det borde komma på måndag

Det kom visst igår iaf.. Det var väldigt snyggt (köpte en "crime scene") men jag hade stora problem med att aätta på det(är inte så händig....) det slutade med att min mamma gjorde det och hon hade inga problem så, det var väl jag som inte var så händig, hehe.. Men snyggt blev det iaf!
Kanske skulle fota och lägga upp en bild

Gör det!

Ok, när jag hittat min kamera så ska ni få se

Hitta den då!

  • Medlem
  • 2005-10-01 12:47

håller med hitta den då! vill jävligt gärna se hur den sitter på.

Säg till om ni vill ha fler bilder, de blev inte så bra.. Har ingen superkamera precis..

Okej, skaffa en superkamera då!

  • Medlem
  • Torsby
  • 2005-10-03 19:26
Ursprungligen av oscarj:

Okej, skaffa en superkamera då!

Det är nog inte kameran det hänger på, det ser ut som om fokus hamnat fel.

Jag har fått mitt skal till min 60gb. Till skillnad från thecrazy88's skal så går inte mitt hela vägen runt på baksidan. Jag trodde det skulle göra det och blev lite ledsen. Ännu mer ledsen när jag ser att skalen till minin går runt hela.
Jag hade också lite problem med att sätta dit det, det blev ett gäng svordomar innan allt satt rakt och jämnt.
I övrigt tycker jag att kvaliteten på själva trycket är ganska dålig. Motivet är kornigt och ser lite skitigt ut. Men det kanske ska vara så eftersom jag köpte urban camo. Framifrån och på håll ser det däremot kanon ut.
Vi får se om jag orkar med att ordna bilder.

Vilket tryck valde du? Jag har som du ser köpt "Crime Scene".....

Är det för litet eller varför går det inte runt?

  • Oregistrerad
  • 2005-10-03 15:54

Har nyss beställt Decalgirl mini - Plaid

Bilder kommer!

Kan bero på fotografen, ja.. Har inte riktigt fattat kameran...... Det är typ 1 megapixel i den oxå....
En främling frågade mej om jag köpte den för typ 10 år sedan.. stenålderskamera hehehe

Då ska vi se om jag kan posta bilder.

Så ser ni vad jag menar att det inte går hela vägen runt på baksidan. På detaljbilden ser ni att trycket ser lite skitigt och kornigt ut.

Snyggt mönster, även om det är lite kornigt....
Mysko det ser ut på baksidan...

Ursprungligen av thecrazy88:

Snyggt mönster, även om det är lite kornigt....
Mysko det ser ut på baksidan...

Måste hålla med om att det är lite konstigt att G4-modellerna inte täcker hela (som minin gör).

Anledningen till att de är "korniga" är förmodligen att mönstret skall efterlikna tyg. Även de andra camo-skinnen är "tyg-aktiga" medans övriga skin inte är det..

.b

Bevaka tråden