Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

orka bry sej??

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

tja allihopa!

är det nån som bryr sej om den lagen som säger att man inte får använda itrip i sverige?? inte för att jag har en så jag gör inget olagligt...:) ja tycker att de verkar vara en larvig lag..

btw.. om de finns en sån här tråd så e jag leden men.. min dator e inte i bästa laget så den hängr sej när jag söker.. windows you know

Man måste ha tillstånd för att sända på FM-bandet, när man är inom Sveriges gränser. Sedan är det upp till var och en att bryta mot lagen. Jag tycker dock att det är en väldigt bra lag. Känns inte som om jag skulle vilja ha min favoritradiokanal utstörd av någon som sänder hemradio med en starkare signal än vad radiokanalen sänder med.

Okej, de va precis detta jag undrade om för några minuter sen och jag skrev nåt inlägg om det
men har tydligen missat och posta det !

Anyway.
Det låter najs hur iTrippen fungerar verkligen, gillar sånt trådlöst grejs!
Men hur stor är risken att du åker dit? Vad blir straffet?

Kan man ens köpa den via svenska applestore?
Eller dom som redan har den, vart har ni fått tag på den i Sverige?
Kollade snabbt på tradera.se, där fanns en massa iTrip och liknande produkter som såldes på auktioner.

Ursprungligen av daniels:

Okej, de va precis detta jag undrade om för några minuter sen och jag skrev nåt inlägg om det
men har tydligen missat och posta det !

Anyway.
Det låter najs hur iTrippen fungerar verkligen, gillar sånt trådlöst grejs!
Men hur stor är risken att du åker dit? Vad blir straffet?

Kan man ens köpa den via svenska applestore?
Eller dom som redan har den, vart har ni fått tag på den i Sverige?
Kollade snabbt på tradera.se, där fanns en massa iTrip och liknande produkter som såldes på auktioner.

Risken att åka fast känns inte så himla stor faktiskt. För att göra det enkelt för mig, så skickar jag dig vidare till en extern länk: http://lagen.nu/1966:755

Svenska applestore säljer den inte, då den inte är laglig att användas här i Sverige. Beställ från utlandet från en affär som är villig att skicka hit till Sverige. Annars så kan du säkerligen göra en juste deal på tradera.se.

MVH Erik

Det bästa som skulle kunna hända svensk radio är att man kan störa ut den.
Men det är ju min egna högst personliga och anarkistiska åsikt.

Ursprungligen av ellep666:

Det bästa som skulle kunna hända svensk radio är att man kan störa ut den.
Men det är ju min egna högst personliga och anarkistiska åsikt.

Ja, särskilt reklamradiokanalerna!

Risken att du åker dit när du använder itrip är minimal, inte ens så att du behöver tänka i de banorna. Det är inte något uppmärksammat problem direkt att folk kommer med sin itrip o folk blir arga för att deras radio börjar spela annan musik. Anledning, det är inte något problem. itrip är en mkt svag fm sändare. När du använder itrip så vill du nog helst använda den på lediga frekvenser för att få ut det bästa av den.

Ursprungligen av Jake Styles:

Ja, särskilt reklamradiokanalerna!

Risken att du åker dit när du använder itrip är minimal, inte ens så att du behöver tänka i de banorna. Det är inte något uppmärksammat problem direkt att folk kommer med sin itrip o folk blir arga för att deras radio börjar spela annan musik. Anledning, det är inte något problem. itrip är en mkt svag fm sändare. När du använder itrip så vill du nog helst använda den på lediga frekvenser för att få ut det bästa av den.

Precis precis...
Använder ja den så är inte min avsikt att sabotera något liksom!

men du skrev, "folk blir arga för att deras radio börjar spela annan musik.".
Har inte iTripen en viss räckvidd bara? Så uppfattade jag det iaf.

  • Medlem
  • Torsby
  • 2005-10-10 10:04
Ursprungligen av daniels:

Precis precis...
Använder ja den så är inte min avsikt att sabotera något liksom!

men du skrev, "folk blir arga för att deras radio börjar spela annan musik.".
Har inte iTripen en viss räckvidd bara? Så uppfattade jag det iaf.

Jo, dess räckvidd är 5-10 m. Om du dessutom försöker köra den på samma frekvens som en vanlig radiokanal, så är det mer troligt att radiokanalen stör ut din iTrip istället för tvärtom.

Ursprungligen av Spyder:

Jo, dess räckvidd är 5-10 m. Om du dessutom försöker köra den på samma frekvens som en vanlig radiokanal, så är det mer troligt att radiokanalen stör ut din iTrip istället för tvärtom.

Japp,så är det,har provat att störa ut en radiokanal i bilen och det funkar inte.Det är radiokanalen som stör ut iTripen.

Så risken att åka fast är nog lika med noll.

Ursprungligen av florist:

Japp,så är det,har provat att störa ut en radiokanal i bilen och det funkar inte.Det är radiokanalen som stör ut iTripen.

Så risken att åka fast är nog lika med noll.

Najs, då återstår för mig att invänta en iTrip till nanon eller om man ska lägga cash på en billigare variant? Som ja nämnde tidigare fanns olika modeller på tradera, men dessa va ju förståss till de andra medlemmarna i ipodfamiljen.

Ingen som hört något till nanon ännu?
Hojta till isåfall

1
Bevaka tråden