Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

nya itripen!!

Tråden skapades och har fått 19 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2005-10-04 18:26

har precis varit å hämtat ut min nya itrip med LCD skärm. Köp den säger jag bara. bra signal och riktigt smidigt med snurrhjulet på sidan!!!!

  • Oregistrerad
  • 2005-10-04 18:52
Ursprungligen av dfens:

har precis varit å hämtat ut min nya itrip med LCD skärm. Köp den säger jag bara. bra signal och riktigt smidigt med snurrhjulet på sidan!!!!

Jag har också funderat på köpa den här, men jag har hört ngt att det piper i ljudet ibland med iTrip så hittils har jag kört med kassetadapter. Men eftersom att kassetbandspelare i bilar börjar vara död så vore det ju kul att kunna spela sina låtar i polares bilstereos och på vanliga radioapparater.
Nu när iTripen äntligen är fulländad med LCDdisplay och allt så är det ju absolut bästa sändaren för iPod.
Men somsagt om det är massa missljud så känns det som en dålig idé. Men du som har en skulle ju kunna säga om det finns ngt dåligt i ljudet på denna.
//Jakob

  • Medlem
  • 2005-10-04 19:14
Ursprungligen av pite_jacke:

Jag har också funderat på köpa den här, men jag har hört ngt att det piper i ljudet ibland med iTrip så hittils har jag kört med kassetadapter. Men eftersom att kassetbandspelare i bilar börjar vara död så vore det ju kul att kunna spela sina låtar i polares bilstereos och på vanliga radioapparater.
Nu när iTripen äntligen är fulländad med LCDdisplay och allt så är det ju absolut bästa sändaren för iPod.
Men somsagt om det är massa missljud så känns det som en dålig idé. Men du som har en skulle ju kunna säga om det finns ngt dåligt i ljudet på denna.
//Jakob

jag hara ju inte hunnit testa den i så många miljöer än men den fungerar alldeles utmärkt på min bilstereo och på radion hemma. har man den tillräckligt nära kan man tillochmed spela över 99.3 eller 103.3. stark signal. tror missljudet förut har berott på dålig signal och fel ljudinställningar. den nya ställer in ljudet på ipoden automatiskt så att det inte blir fel.
säger bara:wow, mycket imponerad!!

Var köpte du din och hur mycket kostade den?
Är väldigt sugen på en jag med:)

kan man tänka sig att den passar även när iPoden ligger i ett iSKin?

Passar denna även till iPOD Nano? Om inte finns det nån annan som passar?

  • Medlem
  • 2005-10-06 18:51

den e ganska dyr, betalade 65 euro inkl frakt. men det positiva e att den inte fastnade i tullen iaf. den passar på miin ipod med skin iaf

Var köpte du den då?

Menar ni denna iTripen? .
Vad gör att denna inte skulle fungera på en nano?

Om den gör de, så beställer jag en direkt.
Vill någon bekräfta och informera om köpställe etc?

Ursprungligen av dfens:

den e ganska dyr, betalade 65 euro inkl frakt. men det positiva e att den inte fastnade i tullen iaf. den passar på miin ipod med skin iaf

skicka bild?!?

  • Medlem
  • Solna
  • 2005-10-24 09:27
Ursprungligen av magnustegner:

Passar denna även till iPOD Nano? Om inte finns det nån annan som passar?

Här är en till nano

http://www.griffintechnology.com/products/itripnano/

Ursprungligen av adl:

Jag citerar från en av moderatorerna, "...men läser du vidare så står det "coming soon" och "preorder"...". Bara en uppmaning !
Sen ifall någon vil slippa fraktkostnaden, så beställ härifrån när iTrip finns ute för försäljning till Nano!

Ett annat tips är att använda sökfunktionen, för dessa länkar börjar bli extremt tjatiga nu faktiskt!

  • Medlem
  • 2005-10-24 15:42
Ursprungligen av daniels:

Jag citerar från en av moderatorerna, "...men läser du vidare så står det "coming soon" och "preorder"...". Bara en uppmaning !
Sen ifall någon vil slippa fraktkostnaden, så beställ härifrån när iTrip finns ute för försäljning till Nano!

Ett annat tips är att använda sökfunktionen, för dessa länkar börjar bli extremt tjatiga nu faktiskt!

Jag beställde min därifrån. Den med LCD display.
Den kostade 50€ med gratis frakt och då kom den på 2 dar.

Sen fungerar den väl måttligt bra. I stan där jag bor iaf så kan det vara svårt att få in felfritt ljud men när jag åker längre sträckor (det är ju det den är till för) så fungerar det utmärkt.

Ursprungligen av daniels:

Jag citerar från en av moderatorerna, "...men läser du vidare så står det "coming soon" och "preorder"...". Bara en uppmaning !
Sen ifall någon vil slippa fraktkostnaden, så beställ härifrån när iTrip finns ute för försäljning till Nano!

Ett annat tips är att använda sökfunktionen, för dessa länkar börjar bli extremt tjatiga nu faktiskt!

Funkar den även till Nanon?

Ursprungligen av KeN*CiK:

Funkar den även till Nanon?

Tveksamt, men tror inte det.
Om du är intresserad av en iTrip till Nano, så lägg länken i dina bokmärken och avvakta tills den kommer ut för försäljning. Poängen med länken jag gav var just gratis frakt till b la Sverige.

Från Griffin kan du förbeställa en iTrip, d.v.s. den har ej kommit ut än men är på väg.
Originalet ser ut såhär och kommer troligtvis att se likadan ut från ipod-europe.

Ursprungligen av daniels:

Tveksamt, men tror inte det.
Om du är intresserad av en iTrip till Nano, så lägg länken i dina bokmärken och avvakta tills den kommer ut för försäljning. Poängen med länken jag gav var just gratis frakt till b la Sverige.

Från Griffin kan du förbeställa en iTrip, d.v.s. den har ej kommit ut än men är på väg.
Originalet ser ut såhär och kommer troligtvis att se likadan ut från ipod-europe.

ok tack! Vill beställa en nu snarast, visste bara inte vilken som passade till Nanon. Hoppas den kommer snart!

Peace

/Kent

ja den länken daniels postade verkar himla lovande.. står även att den passar för den nya ipod videon, så där fick jag en gammal fråga besvarad

Men hur lång räckvidd har den egentligen... typ 2 meter i radie kanske?

Ursprungligen av Siddan:

ja den länken daniels postade verkar himla lovande.. står även att den passar för den nya ipod videon, så där fick jag en gammal fråga besvarad

Men hur lång räckvidd har den egentligen... typ 2 meter i radie kanske?

Tjena....
Jag har den "äldre" versionen, förregångaren.
Den klarar av ca 10m.
Men sen beror mycket på vilken radio man har och så.
Som att ha den i bilen är klockrent...men kankse inte för alla.
Jag är super nöjd..
Skit bra att ha på fester ... när man kommer in med 5000 låtar... 20G

Hur mycket kostar den i sek? Hur lång tid tar det efter att man har beställt den tills den kommer fram?

/Kent

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-10-26 13:02

Det säljs ingen som passar till nanon ännu.

1
Bevaka tråden