Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

itrip

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2005-09-24 13:46

jag funderar på å beställa en itrip. nån som vet om det är värt att vänta lite å lägga pengarna på den nya Griffin iTrip LCD FM Transmitter. nån som vet när den kommer och om det är värt det?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-09-29 10:34

ja det är värt att vänta

  • Medlem
  • 2005-09-29 17:41

besatällt itrip

Har bestället en på förhand nu. är det vanligt att man slipper betala moms när den åker igenom tullen eller åker alla fast på det??

  • Medlem
  • 2005-09-29 18:30
Ursprungligen av dfens:

Har bestället en på förhand nu. är det vanligt att man slipper betala moms när den åker igenom tullen eller åker alla fast på det??

Det beror på om du har beställt inom EU eller inte.
Inom EU=ingen tull
Utanför EU=tull

Jag har beställt grejer från USA (dock inga ipod-grejer) och fick då betala tull. Inte roligt då jag inte tänkte på tullavgifter. Så jag tror att alla, eller åtminstone alla, fastnar i tullen.

Men jag har sett att dom har den nya iTrip att förbeställa inom EU på nätet. Kom inte ihåg länken. Tips: sök på forumet.

  • Medlem
  • Torsby
  • 2005-09-29 19:04

Nja, det där med tull är nog lite olika. Jag har beställt grejer från USA utan att behöva betala tull. Tror även att man ska slippa tull om de märker paketet med 'Gift', men är inte säker.

  • Medlem
  • 2005-09-29 19:09
Ursprungligen av Spyder:

Nja, det där med tull är nog lite olika. Jag har beställt grejer från USA utan att behöva betala tull. Tror även att man ska slippa tull om de märker paketet med 'Gift', men är inte säker.

Det är sant. Det beror helt o hållet vad sändaren skriver på paketet.

  • Medlem
  • 2005-09-29 20:57
Ursprungligen av axa:

Det är sant. Det beror helt o hållet vad sändaren skriver på paketet.

Syns det att paketet kommer från en butik och inte en privatperson så lär inte posten bry sig om att det står gift på paketet.

Jag hade en vän som var i USA, Den finns ute där nu och han hade en med sig hem till mig. Funkar alldeles utmärkt mycket smidigt med displayen.
Jag gav 350:- för den.

  • Medlem
  • 2005-09-30 11:16
Citat:

Jag hade en vän som var i USA, Den finns ute där nu och han hade en med sig hem till mig. Funkar alldeles utmärkt mycket smidigt med displayen.
Jag gav 350:- för den.

Ooo, jag vill oxå ha.

För er som inte har kompisar i USA, här finns iTrip med LCD att köpa inom EU:

http://www.ipod-europe.net/comersus/store/product.asp?idProduct=3242

Den var ganska dyr men gratis frakt

Någon som vet om det finns det något liknande som iTrip till nano?

1
Bevaka tråden