Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

In Ear pajjar hela tiden!

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tjena!

Ja har apples in ear headphones men ja har bytt utan att överdriva 10 gånger för ljudet i ena hörluren blir skit dåligt nån som vet varför d kan bli så? ja trycker ju in dom lagom hårt som man måste för att få bra ljud

/Chrille

  • Oregistrerad
  • 2005-09-22 23:01

Tjaa tips är ju att byta till ett par bättre lurar. In-ear är väl inte världens bästa direkt :rolleyes:

  • Oregistrerad
  • 2005-09-22 23:09

kan det vara så membranet trycks inåt när du trycker in dom pga. lufttrycket ? Lätt hänt, du får "suga upp" membranet lite lätt för att själv åtgärda det. Men som föregånde medlem säger så finns det ju bättre lurar ute.

Låter de dåligt för att de inte sitter som de ska? Så fort ett par In-ear lurar inte sitter tätt i öronen så blir ljudet kasst. Jag har själv ett par Apple In-ear som jag aldrig fick att passa, så jag jag bytte helt enkelt ut gummipropparna mot Sonys som är mycket bättre utformade, nu sitter lurarna perfekt och låter kanon!

De finns att köpa på http://www.audiocubes.com/category/Headphones,+Earphones_Replacement+Earpads/product/Sony_Replacement_Earbuds_for_MDR-EX81SL_EX71SL_EX70SL_EX51SP_NX1.html

  • Medlem
  • Malmö
  • 2009-10-09 00:51

Samma problem med den något nyare varianten med fjärrkontroll men jag hoppas det löser sig med ett byte. Surt att byta 10 gånger!

  • Medlem
  • Nordmaling
  • 2009-10-09 12:04

Kanske dags att köpa kvalite ? titta på Klipsch lurar, dom har fått otroliga bra kommentarer av en del här på forumet.

  • Medlem
  • Täby
  • 2009-10-09 12:40

Själv är jag inne på mitt andra par shure in-ear lurar... på 5år! Köpte precis nya då de gamla inte ville vara med längre.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-11-23 21:12
Ursprungligen av kainen:

Själv är jag inne på mitt andra par shure in-ear lurar... på 5år! Köpte precis nya då de gamla inte ville vara med längre.

Tyvär måste jag nog säga att Shure´s lurar nu mera har en riktig akileshäl!
Kablarna har en förmåga att hårdna av mänskligt hudfett och således spricka!
Jag älskar ljudet i mina 530! dessa är med en bättre kabel en mina tidigare SE210,fast även dessa har efter ca 5månader börjat hårdna i kabelen vilket jag av erfarenhet vet är första steget mot kabelbrott,och då dessa lurar är i den absoluta toppsegmentet av inears har jag skött dessa kablar med största möjliga nogranhet(tvättat kabelen med mild tvål och sedan smort in dom med siliconstift 2-3 gånger i veckan)
Och detta snack om membran,SUCK en högklassig inear har inga membran utan microamaturer vilket är en helt annan teknik och i Shure 530 sitter 3st microamaturer,1sub 1bas 1mid/tweter amatur!
Dessa är HELT okänsliga för lufttrycket när dessa lurar införs i öronen!
Och alla som säger annat har bristande kunskap(eller ett par IE8 or)!
Och titta lite nogrannare på scenmusiker och ni kommer snart se inear lurar i snudd på alla!
Vill man veta mera om lurar kan jag rekomendera HeadFi.org(forum för egoistljudbögeri) (och om detta strider mot detta forums regler snälla stryk denna rad!)
Själv funderar jag på ett par Custom gjutna lurar till nästa uppdatering,dyrt men vist helt underbart vad jag läst mig fram till!(dock växer öronen livet ut så dessa kommer att passa ca 4-6år och prislappen ligger på runt 1000dollar+frakt x2+avgjutningskostnaden hos farbror örondocktorn,sen momsen på sista frakten och då lurana förståss,så billigt lär det knappast bli,men grannarna kommer inte klaga!!)
Men vill man ha något billigare lurar som det finns delar till,så som lösa kablar filter och i värsta fall även EN enskilld lur rekomenderar jag SleekAudio SA6,priset på dessa ligger nog runt 200dollar i dag,men är klart prisvärda!
och kom ihåg att man får vad man betalar för,att ha en fin källa till ljudet är HELT oviktigt om man stoppar skitgrejjor i öronen(läs:orginal och lågbudget lurar)
Men detta är bara mina 2Cent!(jag njuter dagligen av helt underbart ljud,för vad jag anser i ljudväg är småpengar)

Kolla så att du är torr i öronen efter att du duschat innan du sätter på dig lurarna. Vax + vatten i luren sätter lätt igen nätet som skyddar membranet.
har fått så på mina ipodlurar.

/Mats

  • Medlem
  • Täby
  • 2009-12-15 17:11

Jag kan tänka mig att ditt problem C-man är att du tvättar dina kablar för ofta. Tvål torkar ut kablarna vare sig du smörjer dessa efteråt eller inte.

1
Bevaka tråden