Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

shure E3c eller E2c

Tråden skapades och har fått 18 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har en ipod och lurarna till den är ju inte direkt av toppklass så jag tänkte köpa ett par nya... Jag vill ha snäckor då jag ofta går runt i skolan och lyssnar med en lur osv. Dom jag siktat in mig på är 2 st Shure lurar

E2c: http://se.pricerunner.com/sound-and-vision/sound/headphones/198914/prices

och

E3c: http://se.pricerunner.com/sound-and-vision/sound/headphones/198912/prices

E3c är desto dyrare men ska också vara en del bättre. Är det någon här som har någon av dessa lurar ? vad jag hört så har E2c bättre bas men E3c bättre diskant och bättre ljud över lag...

Så, tips osv ? please :]]

Ursprungligen av uberweiss:

Jag har en ipod och lurarna till den är ju inte direkt av toppklass så jag tänkte köpa ett par nya... Jag vill ha snäckor så jag ofta går runt i skolan och lyssnar med en lur osv. Dom jag siktat in mig på är 2 st Shure lurar

E2c: http://se.pricerunner.com/sound-and-vision/sound/headphones/198914/prices

och

E3c: http://se.pricerunner.com/sound-and-vision/sound/headphones/198912/prices

E3c är desto dyrare men ska också vara en del bättre. Är det någon här som har någon av dessa lurar ? vad jag hört så har E2c bättre bas men E3c bättre diskant och bättre ljud över lag...

Så, tips osv ? please :]]

Kolla i testcenter... där testar de båda... du får kolla tillbaka lite i tiden....

Jag e också inne på någon av dessa,, du kan väl säga vad du bestämmer dig för...

yes, jag har läst runt lite bland tester hela dagen men det är svårt iaf

Ursprungligen av uberweiss:

yes, jag har läst runt lite bland tester hela dagen men det är svårt iaf

har du sett bilder på hur se sitter i örat?? vilken sitter snyggast? 3an verkan så långa, eller?

Ursprungligen av sail-pro:

har du sett bilder på hur se sitter i örat?? vilken sitter snyggast? 3an verkan så långa, eller?

nej har inte hittat några direkta bilder på det, har du några att länka till ?

Ursprungligen av uberweiss:

nej har inte hittat några direkta bilder på det, har du några att länka till ?

nej, sk aleta lite, om ma n kollar på testcentrets test av 2an så verkar dom lite lika koss the plug (om du läser sammanfattningen), kraftig bas, tungt mellanregister och svar diskant.. the plug har jag redan, och där igenom basen som är fruktansvärt bra...

men nu vill jag ha BRA ljud inte dunka dunka ljud.. 3an kanske e den för mig, men jag gilla designen på 2an bättre..

Ursprungligen av sail-pro:

nej, sk aleta lite, om ma n kollar på testcentrets test av 2an så verkar dom lite lika koss the plug (om du läser sammanfattningen), kraftig bas, tungt mellanregister och svar diskant.. the plug har jag redan, och där igenom basen som är fruktansvärt bra...

men nu vill jag ha BRA ljud inte dunka dunka ljud.. 3an kanske e den för mig, men jag gilla designen på 2an bättre..

okej, håller med dig, jag är inte heller någon basfantast så jag ska nog också ta och köpa 3an, men jag har inte bestämt mig än.

3an e faktiskt riktigt chill, verkar precis det jag söker i ljudväg, ljud att njuta till, det är väl det som e meningen?? eller hur, men jag tror inte så många har fattat det här med njutningen utan mest lyssnar på musik för att de e rädda för tystnaden...

Men har fått för mig att 3an har bra bas också om man vill, och det är ett plus tycker jag efter som jag också gillar house med lite drag i ... orkar inte släpa med mig flera olika hörlurar som man byter efter music stil,, det vore rätt cp. hihi

länk till bild på 2an i örat...

http://www.shure.com/press/images/e2c_app_2.jpg

  • Oregistrerad
  • 2005-09-15 23:57

Jag har E3c och jag är jättenöjd med dem. I början var man dock fundersam eftersom man inte hade lärt sig sätta in dem rätt och för att man inte visste vilka "muffar" man skulle använda. Det lät verkligen hemskt
Men nu när allt sånt släppt så är jag så nöjd så nöjd. Basen kan jag inte heller klaga på och jag kör nästan uteslutande Psychedelic. Inte för att jag hört E2c men basen är fullt tillräcklig för mig med dessa.

EDIT: Kan tilllägga att man inte alls behöver ha dem bakom nacken, det fungerar utmärkt att ha dem hängandes ned över bröstet precis som vanligt.

Ursprungligen av Emil:

Jag har E3c och jag är jättenöjd med dem. I början var man dock fundersam eftersom man inte hade lärt sig sätta in dem rätt och för att man inte visste vilka "muffar" man skulle använda. Det lät verkligen hemskt
Men nu när allt sånt släppt så är jag så nöjd så nöjd. Basen kan jag inte heller klaga på och jag kör nästan uteslutande Psychedelic. Inte för att jag hört E2c men basen är fullt tillräcklig för mig med dessa.

EDIT: Kan tilllägga att man inte alls behöver ha dem bakom nacken, det fungerar utmärkt att ha dem hängandes ned över bröstet precis som vanligt.

kan inte du ta en bild när du har dem på ( i örat), sticker de ut mycket?? eller sitter det långa vita inne i örat också?

EDIT: Vad ska man betala för dem?? hittade på nätet från usa 980 :-

  • Oregistrerad
  • 2005-09-16 10:38
Ursprungligen av sail-pro:

kan inte du ta en bild när du har dem på ( i örat), sticker de ut mycket?? eller sitter det långa vita inne i örat också?

EDIT: Vad ska man betala för dem?? hittade på nätet från usa 980 :-

Här är tre bilder, skratta in för mycket.
Bild1
Bild2
Bild3

Jag köpte mina från Dustin. Lite dyrare men de kom fram snabbt och det är enklare med garantin. Det skiljer ju bara typ 300:- ändå.

Ursprungligen av Emil:

Här är tre bilder, skratta in för mycket.
Bild1
Bild2
Bild3

Jag köpte mina från Dustin. Lite dyrare men de kom fram snabbt och det är enklare med garantin. Det skiljer ju bara typ 300:- ändå.

ta bild på hur dom ser ut när man har dom neråt också vilket är bäst/skönast ?

Nu har jag faktiskt varit nere på stan och köppt dessa små krabater,,,

dom e faktiskt nice som fan

!

Vita lurar, men svart sladd... inte direkt snyggt :/

Ursprungligen av bstark:

Vita lurar, men svart sladd... inte direkt snyggt :/

nja, transperenta och svarta och svart sladd, passar utmärkt till nano, men orginalen e snyggare, självklart,, men om man lyssnar och gillar bra ljud så...

beställde ett par shure E3c till slut häromdan som anländer imorgon... hoppas dom blir bra

  • Medlem
  • 2005-09-29 03:10

Har ett Par shure e2c till salu. Bra skick på dom. d0e@bostream.nu
finns i stockholm. Garanti kvar på dom. 500 spänn?

=D

1
Bevaka tråden