Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

hörlurar: ex51/71 vs ep-630

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej

Ska köpa antingen sony ex51(samma som 71) eller creative ep-630 (rebrand sharp md33)

Någon som har någon åsikt om vilken som låter bäst?

  • Oregistrerad
  • 2005-08-31 16:03

Har bara testat ex51, och de låter riktigt bra...

Ursprungligen av freddan:

Har bara testat ex51, och de låter riktigt bra...

Du har inget problem med basen alltså? Har hört att den ska vara lite muddig, typ som koss the plug fast bättre då såklart? Lyssnar inte på så basintensiv musik, främst indiepop, lofi och lite postpunk typ. Jag har hört att mellanregistret på de lurarna (51:an) inte är så bra, men det verkar mest vara audiofiler som tycker det så jag vet inte om det är riktigt pålitligt.

  • Oregistrerad
  • 2005-09-01 10:33

Jag är ingen audiofil men basen tycker jag är helt ok, jag lyssnar mest på R&B och tyngre musik och till det funkar den bra. Tyvärr har jag väl blivit lite bullerskadad på gamla dar... så det där med mellanregstret har jag lite svårt att bedöma.

Ok, tack för hjälpen. någonstans litar jag mer på "vanliga" lyssnare än på audiofiler. Audiofilerna har ju "objektivt" rätt såklart, men mina öron är inte alls lika välutvecklade som deras och därför upplevs ju musiken annorlunda...

  • Medlem
  • Luleå
  • 2005-09-01 19:23

kör själv MDR-EX71SL som ska vara samma som 51, fast med tvådelad sladd.
tycker ljudet är kanon - en helt annan division än koss the plug som jag körde innan. mycket mer nyanserad och välbalanserad ljudbild. lyssnar inte på någon direkt hifi-musik, men för mina behov (med relativt höga krav) är lurarna kanon och rekommenderas.

Ursprungligen av erik:

kör själv MDR-EX71SL som ska vara samma som 51, fast med tvådelad sladd.
tycker ljudet är kanon - en helt annan division än koss the plug som jag körde innan. mycket mer nyanserad och välbalanserad ljudbild. lyssnar inte på någon direkt hifi-musik, men för mina behov (med relativt höga krav) är lurarna kanon och rekommenderas.

Mmm, det jag är lite rädd för är dock att de ska påminna om koss the plug. Jag avskyr de där lurarna. Enormt onyanserade, funkar dock extremt bra till viss musik, typ trance eller viss house.

  • Medlem
  • Luleå
  • 2005-09-01 20:13
Ursprungligen av art is quite useless:

Mmm, det jag är lite rädd för är dock att de ska påminna om koss the plug. Jag avskyr de där lurarna. Enormt onyanserade, funkar dock extremt bra till viss musik, typ trance eller viss house.

varken passformen eller ljudet är överhuvudtaget som koss the plug.

1
Bevaka tråden