Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hjälp! finns det jag vill ha?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej alla,

Ny på ipod.se och tänkte direkt kasta mig in och fråga om ett nytt projekt.

Jag vill ha en docka till min 20 gigs 3G iPod med strömadapter istället för laddning via FiWi eller USB 2.
Jag vill dessutom ha ljud ut från dockan. Finns sånna?

Jag vill alltså komma in i ett rum och sätta podden i en docka så ska den få laddning och jag skall kunna lyssna på den (eftersom jag har byggt in en liten förstärkare med högtalare i väggen som är kopplad till ljud ut på dockan).

Vad säger ni? går det?

- Slice -

  • Medlem
  • Torsby
  • 2005-08-31 19:13

Öh, ja - inga problem med en 3G iPod. Den dockan som medföljde 3G 40GB kan kopplas direkt till strömadaptern, och den har line-out. Problemet kan väl vara att få tag på en bara...

  • Medlem
  • Torsby
  • 2005-08-31 19:14

Du behöver egentligen inte ens docka för det, om du nöjer dig med högtalarutgången på iPoden. Sen är det förstås snyggt med dockan...

Spyder!

Du är ju en klippa!

Hur i hela h******e kunde jag glömma bort att dockan får ström av en adapter????
Jag har dessutom två dockor till min eftersom jag ville ha en på jobbet och en hemma så detta löser ju sig helt lysande ju.
Grejen är den att vi har byggt ett helt nytt badrum och jag tänkte att det vore ju grymt smidigt att kunna använda högtalarna jag har satt in i taket med iPodden. Och eftersom allt är nytt och snyggt så ville jag bara ha en docka att sätta podden i och på så sätt få ljud i rummet.
En liten förstärkare som suttit i min gamla bil räcker ju gott och väl till ett par hyfsade högtalare.

Det här kommer att bli sååååå bra !!!!!

Tack för att du fick mig att inse att jag hade lösningen 43 cm framför näsan!

- Slice -

En annan lösning vore iofs att bygga in en bilradio i väggen och köra iPodden som en fjärr efterson jag har en iTrip till den!
Varför tänkte jag inte på den lösningen??

Nu sprutar ju idéerna fram !

Kul!

- Slice -

  • Medlem
  • Torsby
  • 2005-09-01 13:42

Intressant! En iPod med docka borde ju smälta in alldeles utmärkt i ett badrum - hoppas bara den tål lite luftfuktighet...

1
Bevaka tråden