Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

dockningsstation

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2005-08-17 00:06

Hej
Idag så jag på teknikmagasinets hemsida att dom säljer två olika dockningsstationer för iPod mini
den ena för 399:- och den andra för 249:- någon som vet vad det är som skiljer dom åt?
är det så att den biligare är en piratkopia som går sönder efter en vecka?

Ursprungligen av Spey:

Hej
Idag så jag på teknikmagasinets hemsida att dom säljer två olika dockningsstationer för iPod mini
den ena för 399:- och den andra för 249:- någon som vet vad det är som skiljer dom åt?
är det så att den biligare är en piratkopia som går sönder efter en vecka?

Den billigare av dem http://www.teknikmagasinet.se/nydb/db.pl?template_file=link_product.html&link=Produktsok&artnr=100174 är förmodligen inte gjord av apple, men för det kan den fungera lika bra. Själv har jag en liknande som kjell & company säljer; http://www.kjell.com/content/templates/shop_main_details.aspx?item=31760&path=
och den fungerar utmärkt, men vill du ha orginalet så är det den för 399:- som gäller

  • Medlem
  • 2005-08-17 10:32

men hur kan dom vara gjorda för 3G/4G/PHOTO och mini, alla har ju inte samma bred

Ursprungligen av Spey:

men hur kan dom vara gjorda för 3G/4G/PHOTO och mini, alla har ju inte samma bred

De har samma sorts kontakter, och därför gör tredjepartstillverkarna samma dockningsstation till alla (de fräser ut där iPoden ska stå utefter den bredast iPoden, då passar de alla), då slipper de göra en till varje modell och tjänar mer flis.

  • Medlem
  • 2005-08-17 16:18
Ursprungligen av bengan_fbk:

De har samma sorts kontakter, och därför gör tredjepartstillverkarna samma dockningsstation till alla (de fräser ut där iPoden ska stå utefter den bredast iPoden, då passar de alla), då slipper de göra en till varje modell och tjänar mer flis.

altså så skulle den inte passa så bra till en mini (för den är minst)

Ursprungligen av Spey:

altså så skulle den inte passa så bra till en mini (för den är minst)

Jo¨å min mini passar utmärkt, med den från kjell & company iaf.

1
Bevaka tråden