Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Köpa de svarta pluttarna till lurarna?

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tja!
Var kan man köpa de svarta pluttarna som man lägger på hörlurarna? Man fick 2 par till iPoden men ironiskt nog har jag tappat bort alla på några månader.

  • Medlem
  • Luleå
  • 2005-08-11 06:00

finns att köpa lite här och där... köpte ett par för hundra år sedan på expert, så de finns nog på de flesta välsorterade ställena som säljer lurar.

Ursprungligen av erik:

finns att köpa lite här och där... köpte ett par för hundra år sedan på expert, så de finns nog på de flesta välsorterade ställena som säljer lurar.

Oki. Tack

sätt en pytteliten klick med limm så sitter dom kvar...
med betoning på pytteliten så du kan tabort dom om du skulle vilja eller dom blir skitiga o sånt..

Ursprungligen av skummis:

sätt en pytteliten klick med limm så sitter dom kvar...
med betoning på pytteliten så du kan tabort dom om du skulle vilja eller dom blir skitiga o sånt..

Kom också på det efter att de försvunnit. Få göra det när jag fått tag på nya

Ett annat tips, om än något krångligare och dyrare, är att köpa några billiga skräplurar för runt 100:- på Claes Olsson (eller någon liknande affär) så får man en uppsättning om man nu prompt behöver dom..Gjorde så själv när jag efter ett visst letande inte hittade en affär som sålde dessa pluttar separat.

Ett annat tips är också att man kan tvätta sina pluttar om dessa blivit skitiga (öronvax o andra otrevligheter) Ta lite ljummet vatten + mild tvål. Låt sedan torka någon timme. Blir som nya...

Ursprungligen av Mindphazer:

Ett annat tips, om än något krångligare och dyrare, är att köpa några billiga skräplurar för runt 100:- på Claes Olsson (eller någon liknande affär) så får man en uppsättning om man nu prompt behöver dom..Gjorde så själv när jag efter ett visst letande inte hittade en affär som sålde dessa pluttar separat.

Ett annat tips är också att man kan tvätta sina pluttar om dessa blivit skitiga (öronvax o andra otrevligheter) Ta lite ljummet vatten + mild tvål. Låt sedan torka någon timme. Blir som nya...

Tack för tipset. Få se hur jag gör.

Nix! Men nu har jag

Få dra å köpa sådanna. Tack!

Varför kör ni med dom på? De skaver ju bara i öronen är fula.

Ursprungligen av Jake Styles:

Varför kör ni med dom på? De skaver ju bara i öronen är fula.

Upplever att ljudet blir bättre, eftersom dom isolerar ljud från omgivningen.. men jag behöver inte bry mig längre eftersom jag införskaffat mig ett par Shure E2c

  • Medlem
  • 2005-08-17 00:32

jag köpte mina på teknikmagasinet, kolade på Internet så att dom kostade 20:-, och det trodde jag va för 1 par men när jag gick ditt och sa att jag ville ha muffar till hörlurarna så tog killen bakom disken fram ett tre pack muffar för samma pris. Det tycker jag va billigt

Kul att söka och hitta en tre år gammal tråd som löser ens problem.

Tänkte bara höra om någon vet vilken diameter på hörlurskuddarna man ska välja?
Tänkte kila förbi Kjell&Co på vägen hem. Dom har ju två modeller, en liten (10–20 mm) samt en stor (25-35 mm).

Jag har Apples nyare lurar, dom som följer med iPhone 3G. Jag måste ha muffar för att dom ska sitta på plats och originalmuffarna jag fick med min iPod 3G för många år sedan börjar bli lite äckliga.

Som sagt, vilken storlek tror ni på?
Kjell & Company - tillbehör helt enkelt!
Kjell & Company - tillbehör helt enkelt!

  • Medlem
  • International user
  • 2008-07-23 16:23
Ursprungligen av Fredrik Dolk:

Kul att söka och hitta en tre år gammal tråd som löser ens problem.

Tänkte bara höra om någon vet vilken diameter på hörlurskuddarna man ska välja?
Tänkte kila förbi Kjell&Co på vägen hem. Dom har ju två modeller, en liten (10–20 mm) samt en stor (25-35 mm).

Jag har Apples nyare lurar, dom som följer med iPhone 3G. Jag måste ha muffar för att dom ska sitta på plats och originalmuffarna jag fick med min iPod 3G för många år sedan börjar bli lite äckliga.

Som sagt, vilken storlek tror ni på?
Kjell & Company - tillbehör helt enkelt!
Kjell & Company - tillbehör helt enkelt!

Den lilla så klart? Ser hörlurarna ut att ha en diameter på 35mm?

1
Bevaka tråden