Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hörlurar för en hårdrockare?

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag kommer inhandla en Ipod Mini 6GB eller 20GB inom de närmsta dagarna, så fort jag får tillbaka pengarna på min pajade Rio Karma. Det jag uppskattade huvudsakligen hos Rio Karman var det utmärkta ljudet (bas, diskant, you name it) och efter att ha spenderat hela kvällen med att läsa på diverse forum så kan jag konstatera att ljudet i Ipoden är någorlunda sämre, speciellt basen. Det är ytterst olyckligt då jag lyssnar i princip uteslutande på rock och metal (death, black, folk, power, gothic), genrer som basåtergivning är viktigt.

Jag är ingen direkt audiofil och hade tänkt kompensera det med ett par bra hörlurar istället. Jag hade tänkt mig att lägga ett par hundra, max 500kr (men så billigt som möjligt) på ett par bra hörlurar för hårdrock och metal.

Har ni några tips?

Kom ihåg: Min dag består av Bathory, Thyrfing, Within Temptation, Dark Tranquillity osv...

  • Medlem
  • Nacka
  • 2005-08-01 08:38

Koss Porta Pro har bra med bas och jag tycker dom funkar med all sorts musik. Och dom låter riktigt bra i ipoden också!
Jag lyssnar på allt från hårdrock o metal till electropop och det låter alltid lika bra. Om man har bra kvalite på låtarna såklart..

Kostar 259 kr på webhallen..
http://www.webhallen.com/prod.php?id=17844

1
Bevaka tråden