Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

"Portabla" hörlurar

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Jag är på jakt efter ett par hörlurar som är enkla att ta med sig och därav tar lite plats. Jag har läst här och där på forumet om olika modeller, dock så tycker jag de flesta är för stora och tar för mycket plats. Hörlurarna skall användas till en Ipod Mini, så de får inte vara för tungdrivna (impedans) De får inte heller vara "gjutna", dvs. de måste gå att på något sätt göra dem lite mindre än när man har dem på huvudet, detta eftersom jag skall ha med dem på en långresa i Asien. Jag har redan ett par Koss Porta Pro som jag är nöjda med, dock så skulle jag vilja ha ett par som stänger ute störande ljud bättre. Prisnivån kan vara 0-600 och det bör vara ett par utanpåliggande.

Tack på förhand

  • Medlem
  • 2005-07-23 18:22

http://www.teknikmagasinet.se/nydb/db.pl?template_file=link_product.html&link=Produktsok&artnr=110407
inte den blekaste hur dom stänger ute ljud men dom blir ganska små när man fäller ihop dom och dom sitter skönt som fan på huvudet, och låter även bra, iaf gjorde föregångaren till dom det iaf, och kan inte tänka mig att dom här har blivit sämre.

  • Medlem
  • 2005-08-04 10:51
Ursprungligen av jahaja:

Jag är på jakt efter ett par hörlurar som är enkla att ta med sig och därav tar lite plats. ... De får inte heller vara "gjutna", dvs. de måste gå att på något sätt göra dem lite mindre än när man har dem på huvudet ... dock så skulle jag vilja ha ett par som stänger ute störande ljud bättre. Prisnivån kan vara 0-600 och det bör vara ett par utanpåliggande.

Sennheiser PX200. Förmodligen det enda alternativet i den prisklassen. Bra ljud, isolering, hyfsat låg impedans (32 ohm), lätta och ihopfällbara.

Du kan köpa mina PX200-lurar om du vill. Annons i denna tråd.

1
Bevaka tråden