Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Pirat firewire kabel

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2005-07-18 15:48

Tjena tjena det så att jag har byggt ett ställ till min ipod och använder orginal sladden till den och in i strömutaget men eftersom jag har satt fast sladden iaf så mycket så att jag inte orkar ta loss den och stoppa den i datorn varje gång så jag tänkte skaffa en firewire kabel till datorn men istället för att punga ut en hundring extra för apple: s egna kabel tänkte jag om jag köper en sådan här http://www.teknikmagasinet.se/nydb/db.pl?template_file=link_product.html&link=Nyhetsbrev&artnr=100181 pirat kabel kommer jag undan för halva priset iaf kan det vara något eller ska man hålla sig borta från pirat kablarna?

  • Oregistrerad
  • 2005-07-18 18:07

TIll att börja med är det där en USB-kabel och inte en FW-kabel, men det ska naturligtvis fungera.

  • Medlem
  • 2005-07-18 19:34

Doh visste att det var något fel jag hade gjort det är så klart denna länk http://www.teknikmagasinet.se/nydb/db.pl?template_file=link_product.html&link=Nyhetsbrev&artnr=100180 som jag menar,

Ursprungligen av Doktor G:

TIll att börja med är det där en USB-kabel och inte en FW-kabel, men det ska naturligtvis fungera.

Så du tror inte att den kan slöa ner överförningen eller bara funka allmänt dåligt?

Ursprungligen av Wall:

Doh visste att det var något fel jag hade gjort det är så klart denna länk http://www.teknikmagasinet.se/nydb/db.pl?template_file=link_product.html&link=Nyhetsbrev&artnr=100180 som jag menar,

Så du tror inte att den kan slöa ner överförningen eller bara funka allmänt dåligt?

Jag använder piratdockan från teknikmagasinet, inte sån kabel till men den funkar ypperligt bra så jag tror inte det skall vara några problem alls.

  • Medlem
  • 2005-07-18 20:58
Ursprungligen av smorgar:

Jag använder piratdockan från teknikmagasinet, inte sån kabel till men den funkar ypperligt bra så jag tror inte det skall vara några problem alls.

Okej då får det bära av till tekninkmagasinet på onsdag då och inhanlda en sådan kabel. men vilket är snabbats firewire(snabbaste) eller usb 2.0?

Ursprungligen av smorgar:

Jag använder piratdockan från teknikmagasinet, inte sån kabel till men den funkar ypperligt bra så jag tror inte det skall vara några problem alls.

hahahaha det är klart att det inte är nån skillnad USB-kabel som USB-kabel... Apple var inte de som uppfann den och de är verkligen inte de enda som kan tillverka dem. Skulle tippa på att denna kabel ger ett IDENTISKT resultat jämfört med apples. Förresten kan man inte kalla den pirat, det är en helt vanlig kabel ju. Visserligen specialgjord för nano men det är ingen pirat ändå, utan en vanlig, fullt duglig kabel.

Okej kanske inte ska säga för mycket ifall den visar sig vara ren skit... men är minst 95% säker på att den är fullgod.

  • Oregistrerad
  • 2005-11-23 23:08

Något som är skumt, det är att TMs firewirekabel inte fungerar med mac. Det betyder ju att det måste vara någon skillnad på den och Apples original firewirekabel.
//Jakob

  • Medlem
  • Luleå
  • 2005-07-18 21:08

jag tror inte du skulle märka någon skillnad faktiskt. inte när det gäller att slänga över några album i alla fall.

  • Medlem
  • 2005-07-18 21:33
Ursprungligen av erik:

jag tror inte du skulle märka någon skillnad faktiskt. inte när det gäller att slänga över några album i alla fall.

Okej då får det bli en firewire.

Edit: en fråga till, vet ni något knep för att få piggarna som sitter på dock connector kabeln från apple hållas inne hela tiden? så man slipper trycka ner dom varje gång.

  • Medlem
  • Luleå
  • 2005-07-18 21:42

menar du spärren man släpper på genom att trycka på sidorna av connectorn?

  • Medlem
  • 2005-07-18 21:58
Ursprungligen av erik:

menar du spärren man släpper på genom att trycka på sidorna av connectorn?

Exakt den, den är lite jobbig och trycka in varje gång, nu när jag har byggt ett lego stand till den så sladden sitter lite otympligt till, och tejpa dom funkade inte

Ursprungligen av Wall:

Exakt den, den är lite jobbig och trycka in varje gång, nu när jag har byggt ett lego stand till den så sladden sitter lite otympligt till, och tejpa dom funkade inte

Ta en tång å klippa bort dom?

1
Bevaka tråden