Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Väldigt billiga högtalare

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Återigen en tråd om högtalare, men jag tar risken att det kan bli uttjatande.
Rätt kategori iaf?

Hursomhelst, på ipodlounge.com testar dom ett par bärbara högtalare som får
högsta betyg. http://www.ilounge.com/index.php/reviews/comments/pacific-rim-cube-travel-speakers-ipod/ .
Ta en titt på dom, och ta sedan en titt på www.teknikmagasinet.com
och skriv PA-219 vid Sök-funktionen.
Är det inte precis likadana högtalare, för 249 kr?
Väldigt billigt tycker jag isåfall.
Någon som har några erfarenheter av dessa högtalare, eller kanske något annat icke svindyrt-tips? :rolleyes:

ja, det måste väl vara samma.. verkar ju jättetrevliga ju kanske man skulle fundera på.. någon som har ett par och kan berätta om de är bra?

  • Medlem
  • Luleå
  • 2005-07-18 18:13

de ser ju likadana ut, men enligt teknikmagasinet heter modellen PA-219, vilket inte återfinns vare sig på iPodlounge eller Pacific Rim Technologies produktsida (Cube Travel Speakers heter de).

därför skulle min gissning vara att det är kopior som teknikmagasinet håller i lager.

Ursprungligen av erik:

därför skulle min gissning vara att det är kopior som teknikmagasinet håller i lager.

Kan ju vara därför den var så billig, rätt många eller i alla fall en del av de saker de säljer på Teknikmagasinet verkar vara rätt dyra (alltså dyrare än många andra affärer säljer samma saker för).

Ursprungligen av erik:

de ser ju likadana ut, men enligt teknikmagasinet heter modellen PA-219, vilket inte återfinns vare sig på iPodlounge eller Pacific Rim Technologies produktsida (Cube Travel Speakers heter de).

därför skulle min gissning vara att det är kopior som teknikmagasinet håller i lager.

PA kanske är en lat teknikmagasinet-"förkortning" på Pacific?
Om man inte hade läst recensionen på ilounge så hade man nog trott att det var skit, även om det hade stått Pacific Rim Technologies. Eller? :rolleyes:

  • Medlem
  • Luleå
  • 2005-07-18 20:48

jo, det hade man säkerligen trott, men sifferbeteckningen står inte ens att finna vare sig på produktsidan eller iPodlounge... vidhåller att det är en kopia

Ursprungligen av erik:

jo, det hade man säkerligen trott, men sifferbeteckningen står inte ens att finna vare sig på produktsidan eller iPodlounge... vidhåller att det är en kopia

egentligen så tror jag dig nog, men vill inte
Teknikmagasinet kanske bara kom på PA-219?
Nåt måste dom ju heta :), Pacific Rim blabla kanske var för tråkigt för teknikmagasinet
Och överdrivet misstänkt var ju inte priset, kolla vad det står att dom kostar på ilounge så får du se.. :rolleyes:

Dessa högtalare funkar väl även till Ipod G5 (Video)?

  • Oregistrerad
  • 2006-07-20 03:55

Det finns många som säljer dessa högt. och jag skulle gissa att de alla kommer från samma fabrik i Kina och har lika bra ljud. Jag köpte mina på elgiganten, de funka ganska bra och räcker till som grillkvällsmusik eller som låg "gonatt-musik". De är inte bra som vanliga högtalare att lyssna på alltid. Köpte dem för 3 månaders sedan men köpte sedan ett annat par när jag var på semester i NYC. JAg kan säga att de små som ni tittar på räcker till beroende på va man ska ha dem till. Om man kan ljud-saker och inte gillar låg-watts ljud är dessa inte bra.

Frågor?

DET ar samma IAF SA KOSTAR DOM SAMMA (UNGE FAR det ar ju lite skilldnad mellan usa och swe)

dom sager att dom kostar ca34.?? usd det ar ungefar 250 kr sa det ar samma

1
Bevaka tråden