Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Camera Connector + coolpix 4200

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Jag har en iPod Photo, har köpt en Camera connector och enligt kompatibilitetslistan på apple's hemsida så skall denna vara kompatibel med min coolpix 4200 men jag får det inte att fungera... lite surt då mitt val av ipod blev en photo just för att denna möjlighet skulle finnas... har du några tips, har du haft samma problem?

jag har också en EOS 10D men den finns ju inte på kompatibilitetslistan så det kanske inte är så konstigt att det inte funkar.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-07-11 09:26

jag har numera en EOS 350D och den finns inte heller med på listan, men den funkar. jag tycker det verkar sin de flesta av dagens nyare kameror (av kända, stora märken) funkar.

står det på listan att det ska funka så är det nog något fel hos dig istället för ett genrellt fel. har du ställt kameran i rätt "connection type" om det finns flera att välja på?

ja, jag har varit noga med inställningarna, kollat så kameran inte behöver någon firmwareupdate eller något men det verkar vara senaste av allt... (brukar föredra att ha det så)... nåja... skall till USA om en månad så jag får väl köpa belkins kortläsare istället... liiiite billigare än här i sverige...

  • Medlem
  • Flen
  • 2005-07-12 10:12
Ursprungligen av SirJohn:

Hej!

Jag har en iPod Photo, har köpt en Camera connector och enligt kompatibilitetslistan på apple's hemsida så skall denna vara kompatibel med min coolpix 4200 men jag får det inte att fungera... lite surt då mitt val av ipod blev en photo just för att denna möjlighet skulle finnas... har du några tips, har du haft samma problem?

jag har också en EOS 10D men den finns ju inte på kompatibilitetslistan så det kanske inte är så konstigt att det inte funkar.

Min Eos 10D fungerar utmärkt med Camera Connector... likaså en Olympus 7070WZ.

Kan du beskriva steg för steg vad du gör när du vill föra över bilderna?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-07-13 08:16

kom på att jag hade lite problem ibland med min Sony T3, var tvungen att göra en reset för att få den att koppla upp. testa det.

1
Bevaka tråden