Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Högtalare

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej, Funderar på att köpa ett par högtalare till min ipod. Ett par inte alltför tunga och ganska stöttåliga för jag ska ut och resa. Vet dock inte vilka jag ska välja. Har tittat lite speciellt på Altec lansing in motion som verkar bra. Nån som har nåt tips?
Kram M

  • Medlem
  • 2005-07-08 15:34
Ursprungligen av Pretty in Pink:

Hej, Funderar på att köpa ett par högtalare till min ipod. Ett par inte alltför tunga och ganska stöttåliga för jag ska ut och resa. Vet dock inte vilka jag ska välja. Har tittat lite speciellt på Altec lansing in motion som verkar bra. Nån som har nåt tips?
Kram M

Såg en reklam i tunnelbanan idag från teknikmagasinet. De hade några bärbara högtalare från philips. Har aldrig sett dem förut, men de såg fina ut. Ca 500:-

EDIT:600:-

Jag har InMotion, och de funkar bra. Det är trevligt ljud, men inte ljud till en fest eller så. Men tex på stranden eller vid poolen är den perfekt

  • Medlem
  • 2005-07-09 19:51

Jag har en Logic3 I-Station 2.1 som jag köpte på Siba. Kostar just nu 559 kronor.

Den kan användas som docka - både FW och USB kabel följer med. Kan drivas med medföljande nätdel, men kan även drivas med 4 st AA batterier. Ljudet är OK för storleken (har i och för sig inte testat nåt annat märke).

Den fick betyget B+ på ipodlounge.

  • Medlem
  • 2005-07-10 17:23

Har ett par JBL OnTour och kan inte annat än rekommendera dem starkt. Mycket bra!

Tack så jättemycket för tipsen. Ska absolut kolla upp dem. Uppskattas!!!
Kram

Ursprungligen av heol:

Jag har en Logic3 I-Station 2.1 som jag köpte på Siba. Kostar just nu 559 kronor.

Den kan användas som docka - både FW och USB kabel följer med. Kan drivas med medföljande nätdel, men kan även drivas med 4 st AA batterier. Ljudet är OK för storleken (har i och för sig inte testat nåt annat märke).

Den fick betyget B+ på ipodlounge.

Jag funderar starkt på dom där, Vore fräckt..
Vad tycker DU om ljudet? Funkar dom, ljudmässigt, vid tillfälle där man sitter ett gäng på stranden en varm sommarkväll?
Och en annan sak, Kan man ladda iPoden när dockan bara är ansluten till vägguttaget?
Isåfall, Varför inte lägga till nåra hundralappar till en sån, Istället för en vanlig Apple-Laddare för 200-300 kr, när man här har högtalare/laddare för 550?

/Jocke

  • Medlem
  • 2005-07-10 22:51
Ursprungligen av Gone_Away:

Jag funderar starkt på dom där, Vore fräckt..
Vad tycker DU om ljudet? Funkar dom, ljudmässigt, vid tillfälle där man sitter ett gäng på stranden en varm sommarkväll?

Jag tycker de funkar. Men eftersom alla har olika krav kanske det bästa är att gå in och provlyssna på en affär.

Ursprungligen av heol:

Jag tycker de funkar. Men eftersom alla har olika krav kanske det bästa är att gå in och provlyssna på en affär.

Hur är det med batteri tiden på Logic3 I-Station 2.1

  • Medlem
  • 2005-07-11 15:34
Ursprungligen av Danielxxx:

Hur är det med batteri tiden på Logic3 I-Station 2.1

Jag gjorde ett litet test. Jag använder GP 2200 NiMh AA batterier. Jag började spela klockan 10 och de funkar fortfarande - alltså åtminstone mer än fem timmar. Sen så beror det väl på hur hög volym man har...

Ursprungligen av Gone_Away:

Måste den vara ansluten till datorn för att ladda iPoden?

Den laddar bara ipoden om man ansluter högtalarn till datorn (USB eller FW) och/eller använder det medföljande nätaggregatet. Den laddar inte om man bara har batterier i.

Ursprungligen av heol:

Jag gjorde ett litet test. Jag använder GP 2200 NiMh AA batterier. Jag började spela klockan 10 och de funkar fortfarande - alltså åtminstone mer än fem timmar. Sen så beror det väl på hur hög volym man har...

Den laddar bara ipoden om man ansluter högtalarn till datorn (USB eller FW) och/eller använder det medföljande nätaggregatet. Den laddar inte om man bara har batterier i.

Okej, Tack för svaren..
Den står nu högt på Inköpslistan

Ursprungligen av heol:

Jag tycker de funkar. Men eftersom alla har olika krav kanske det bästa är att gå in och provlyssna på en affär.

Okej, Tack för tipset

Heol, förresten..
Måste den vara ansluten till datorn för att ladda iPoden?
Och Om den inte behöver det, och man till exempelvis sitter på stranden
med batterier som strömförsörjning, Laddar den iPoden med strömmen från Batterierna då?
Då borde dom ju ta slut väldigt fort..
Tacksam för svar

tipps

jag har tipps det finns en högtalare i tekniska magasinet som går o vika ihop så att den blir ca 200 mm.

jag igen

hej det är jag igen den högtalaren jag snacka om kostar ca 200:-(kr)

1
Bevaka tråden