Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

AirPlay vs. iTrip

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2005-06-18 00:30

Vilken är bäst, iTrip eller AirPlay?

  • Medlem
  • 2005-06-18 17:22

Har beställt en iTrip, den verkar hålla högre kvalitet.

Vad jag har förstått så läggs frekvenserna in som låtar, men hur gör man för att spela upp sina låtar på en frekvens? Skapar man en vanlig spellista?

japp, skivan som du får med innehåller en spellista med frekvenserna som du lägger in på iPoden... sedan spelar du bara upp den frekvensen du vill ha som en valing låt och pausar när iTripen börjar blinka sen är du ute på FM bandet och det är bara att börja spela Själv var jag vid sjön och badade idag, vi hade en stereo med oss och jag använde mej av iTripen för att skapa lite goo stämmning där uppe Du kommer bli helnöjd!

Funkar iTrip för IPod Mini?

Finns det olika iTrip för olika iPods?

Ja det finns en speciell som heter iTrip mini!

  • Medlem
  • Torsby
  • 2005-06-20 19:50

Borde väl vara lite svårt för de flesta att rösta - man köper ju oftast bara en av dem...

  • Medlem
  • 2005-06-21 17:33
Ursprungligen av Spyder:

Borde väl vara lite svårt för de flesta att rösta - man köper ju oftast bara en av dem...

Fast dom flesta vet lite om båda, t.ex att man ställer in iTripen i iPoden till skillnad från AirPlay där frekvensen ställs in direkt på AirPlay.

I helgen så hade vi en fest jag och en kompis, vi slog på iPod + iTrip + laddare, och slog på radion (106.9) och det funkade hur bra som helst! Har dock inte testat en AirPlay. Nåt som kanske är bättre i AirPlay är att man kan byta frekvens lätt och blir dock. mer trafiksäker. Men smaken är som baken, jag tycker iTripen ser snyggare ut!:)

/mvh Filip

Airplay.

Funkar fläckfritt och är smidigare!

håller lätt med alla som säger itrip. Belkins grejor är av högsta kvalite och har en mycket frän design. Supporten är också helt ok..

Ursprungligen av carl_beckman:

håller lätt med alla som säger itrip. Belkins grejor är av högsta kvalite och har en mycket frän design. Supporten är också helt ok..

iTrip tillverkas av Griffin. Belkin tillverkar ju Tunecast 2 http://catalog.belkin.com/IWCatProductPage.process?Merchant_Id=&Product_Id=166903

Ngn som prövat en san?

Velar

Jag vill ha en Itrip eller en Airplay eller Itrip eller en Airplay eller Itrip eller en Airplay eller Itrip eller en Airplay eller......hmmm
Vad ska jag välja HJÄLP!

  • Medlem
  • Karlshamn
  • 2005-07-07 10:34

Kanske Kensington?

Jag har kört iTrip ett tag och varit nöjd med allt utom att behöva ändra sändningsfrekvens när det finns någon radiokanal som stör. Krångligt att behöva gå in i en spellista för att göra ändring, vilket behövs med täta mellanrum om man inte bara kör i sin egen stad.

Förra veckan var jag i Cupertino och passade på att kolla in Apple Company Store. Där rekommenderade man nya Kensington Digital FM Transmitter/Auto Charger. Testade den i en Chevy i USA under några dagar och var mycket nöjd. Bra ljud, bra bas men något svag diskant. Stark signal som funkade underbart även i radiotäta områden i Californien (Silicon Valley, San Francisco, Los Angeles), vilket gjorde att man sällan behövde ändra frekvens. När det blev nödvändigt tog det ca tre sekunder att välja någon av tre valfria förvalda frekvenser eller att knappa upp eller ner några tiondelar och ändra stereon till vald frekvens (som är väl synlig på displayen på sändaren). Dessutom laddas ju iPoden medan man kör.

När jag kom hem igår testades den i Volvo V70 med standardstereo och till min stora besvikelse var ljudet mycket sämre än i Chevan. Framförallt slog diskanten över i missljud. Testade både höga och låga frekvenser på FM-bandet. Volymen på iPoden speler ju ingen roll eftersom man använder dockkontankten.

Slutsats: Bättre än iTrip på det mesta men ljudkvaliteten varierar högst betydligt mellan olika bilar/bilstereo, från suveränt bra till medioker kvalitet...

1
Bevaka tråden