Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Trådlösa hörlurar till Ipoden.

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hmm jag har funderat lite på det här med trådlösa hörlurar till Ipoden. Jag har ett par mycket bra hörlurar (philips hp890) men jag är så less på tvåmeters kabeln jag fick med. måste alltid ha en stor kabelhög i fickan.

Hade planer på att köpa nya hörlurar med mindre kabel. I samma veva så såg jag att man kunde köpa trådlösa hörlurar som går på FM-bandet. Och då undrar jag: kan man använda dem som hörlurar om man har en Itrip? Alltså att man skickar radio med Itripen och tar emot det med hörlurarna (som går på FM-bandet).

Är detta en lösning som funkar eller påverkar det ljudet för mycket?

För att visa på ett par FM-hörlurar
http://se.pricerunner.com/sound-and-vision/sound/headphones/43847/details

Fett less på kablar, hata.

Peace.

  • Medlem
  • 2004-10-14 01:53

Det kan bli, problematiskt, jag googlade lite o hittade specs på ett par philips lurar
http://www.p4c.philips.com/files/s/sbchc8300_05/sbchc8300_05_dfu_eng.pdf
och som du kan se, så ligger den frekvensen på 863.5Mhz.

Jag tror inte att itipen klarar den höga frekvensen, har dock inte testat att lägga in en manuell frekvens, kanske går, men det är tvivelaktigt, jag antar att itripen bara klarar upp till standard frevksensen på radion. Är bra sugen på att lägga in 863.5 i itripen, men vågar inte, ifall jag skulle skada den på något sätt

Ett par sånnahära kanske ?

Så dem ligger så pass högt alltså. Kan man skada itripen om man har för hög frekvens?

Jo ett par arbetshörlurar med radio skulle ju funka men då får man ju gå runt på stan och se ut som ett miffo också.

Men på 70-talet var det ju poppis med vanliga hörlurar som man bara kunde höra radio på. finns det inga sånna bra i lite nyare tappning? Det måste jag leta efter. Vore fett soft att slippa kablar.

Jag tror det var sony eller nått som hade gjort hörlurar med inbyggd mp3-spelare, tycker att ipod kunde bräcka dem genom att göra hörlurar med radio. Det vore ju bra med tanke på att ipod inte har någon inbyggd radio, så kunde man lyssna både på radion och ipoden (via Itripen) fett bra.

  • Oregistrerad
  • 2004-10-14 18:35

dom va grymt fula iaf!!

Jo det kan jag verklgen hålla med om. Men vad gör man inte för den trådlösa friheten. kanske finns snyggare. Hittar ni nått får ni gärna lägga upp dem.

  • Medlem
  • 2005-06-28 20:19

fett bra med trådlöst..!!
synd bara att det var sån kass form på luren!!

  • Medlem
  • Umeå
  • 2005-06-29 08:20

Nej, ni kan nog inte köra ultrahöga frekvenser med iTripen. Den är anpassad för FM-bandet, inte UHF-bandet. Tyvärr...

  • Oregistrerad
  • 2005-06-29 09:19

Du kan säkert köra på så höga frekvenser, men inte ställa in de vad jag vet.

Sedan om du funtat på iTrip och köra via vanligt FM-band.

Det är nog inte det bästa i gående rörelse, försökte med det och en bergsprängare, lyckades sluta med brus mitt inne i gallerian :rolleyes:

//C

1
Bevaka tråden