Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Jag fick ett par frågor ang. iPod

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Torsby
  • 2005-06-13 08:43

Hej alla!

Jag fick nedanstående som ett direktmeddelande från Jakob74, men känner att det är lämpligare att starta en tråd om ämnet, så att fler kan komma med sina synpunkter. Så här lyder hans meddelande:

"Hej!
Jag är för tillfället i Tüskland 1 månad och funderar pa att köpa en Ipod 20 gb eftersom all elektronik överlag är billigare här än i övriga Europa. Jag har desvärre inte en kasset spelare i bilen utan en JVC kd sc 900r. jag vet inte än om det går att ha en Ipod i en bilstero cd spelare men jag har hört att det kan gå. eftersom jag nu är tusentals kilometer hemifrån så kan jag inte kolla vad som behövs och om min cd spelare "räcker till" för de krav som ställs. Tüvärr så är min tüska inte tillräckligt bra för att jag ska kunna fråga om sådana saker i affären här. Och Tüskarna är ju inte riktigt bra på engelska heller så detta är ett litet problem jag har. Och måste man ha en Macintosh för att det ska fungera? Jag äger en relativt nü PC med Windows (home tror jag) funkar det? Som du märker så är jag inte så insatt i datorer men jag är jätteintresserad av att skaffa mej en Ipod. Men jag skulle helst också vilja att den skulle funktionera i bilen eftersom jag tillbringar mücket tid där. Om du har tid,lust och ork att kolla upp den saken skulle jag vara väldigt tacksam (om det inte funkar med min bilstereo cd-spelare så kan jag büta med min kompis som äger en Pioneer spelare och dom har jag hört att ska klara av att få en Ipod tillkopplad alla från 1994 åtminstone.) Men jag undrar bara vad som krävs och vilka delar man måste beställa för att det ska funktionera i bilen)
Ha d!
Mvh. Jakob"

  • Medlem
  • Torsby
  • 2005-06-13 08:46

Jag kan väl börja med att svara att du inte måste ha Mac, iPoden är kompatibel med Windows också.

Jag tycker det låter som en bra idé. Du tjänar ju på att köpa iPoden där borta istället för här.

Bilen.. Antingen kan du ju beställa hem en fm-sändare till iPoden utav någon typ. finns ett flertal modeller, går att läsa mer om på tillbehör. söker du där så kommer du antagligen även finna affärer där de går att handla. Jag fullkomligen älskar min iTrip, det är ett värt köp. Kvalitén på ljudet är inte särskilt dålig heller.

Annars har jag för mig att de flesta JVC-bilstereos jag har sett har mini-utgång i fronten, vilket är väldigt smidigt. I sånt fall, köp en kabel mini-kontakt (3,5) till minikontakt (3,5)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-06-15 12:45

rekomenderade honom itrip.

Tack ska ni ha killar/tjejer för all hjälp! Har beställt en Itrip nu och väntar med spänning!

1
Bevaka tråden