Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Högtalare + iPod i bilen!

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2005-06-12 15:11

Har ingen stereo i bilen, och ska ut på långresa. Tänkte ta med iPoden (3g, 40gb) och koppla den till ett par högtalare istället. Är inte ute efter något fancy, eftersom jag har en gammal bil som lever om ganska bra.

Undrar lite hur stora högtalare iPoden klarar att driva, och hur det påverkar batterilängden? Är ingen teknisk mästare; tänkte bara ta ett par datorhögtalare och trycka i hörlursuttaget. Ställa en högtalare på vänster sida av instrumentbrädan, den andra på höger sida. Eventuellt en baslåda på golvet, och sedan lägga iPoden på shuffle inne i handskfacket.

Tanken var att knipa ett par billiga högtalare, t.ex. http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=LOGS200OEM. Fast nu i skrivande stund inser jag ju faktiskt att högtalarna också behöver ström. Så det föll ju ganska platt...

Ja, jag får helt enkelt fråga såhär i stället - vad finns det för högtalaralternativ som man kan sätta direkt i iPoden, och som inte kräver någon egen strömförsörjning? "Billigt" är ledstjärnan. Tack på förhand!

  • Oregistrerad
  • 2005-06-14 01:36
Ursprungligen av MEAH:

Ja, jag får helt enkelt fråga såhär i stället - vad finns det för högtalaralternativ som man kan sätta direkt i iPoden, och som inte kräver någon egen strömförsörjning? "Billigt" är ledstjärnan. Tack på förhand!

Gå in och kolla på www.macoteket.se eller på applestore, finns ju några tredjepartstillverkare som gjort sådanna prylar.

Ett annat tips är ju att dra till typ biltema och köpa ett par billiga högtalare och en förstärkare till bilen. På elfa går det säkert att hitta någon smidig adapter till att ansluta ipoden direkt till din nya förstärkare i bilen.

1
Bevaka tråden