Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

AC adapter och billaddare

Tråden skapades och har fått 26 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-06-02 12:37

Hej !

Hittade en intressant produkt som innehöll både AC adapter och ciggadapter för USB sladd.
Billigt var det också.
Kolla in följande länk: http://www.kjell.com/content/templates/shop_main_details.aspx?item=44973&path=11570000,12310000,12330000

Jag återkommer när jag fått grejorna och testat dom

/Stefan

gör de ser riktigt intressant ut!

  • Oregistrerad
  • 2005-06-04 10:05

det är ju till sony ericsson ?

  • Medlem
  • Luleå
  • 2005-06-04 11:36
Ursprungligen av Arnold:

det är ju till sony ericsson ?

mittgrejen verkar bara vara en cig>usb, så om den är avsedd för sony ericsson spelar nog ingen roll. laddarsladden används inte. har man en sony ericsson är den väl en bonus bara, hehe.

  • Oregistrerad
  • 2005-06-07 08:34

Precis, det var så jag tänkte.
Att få både 220 laddare och billaddare samt billaddare till min telefon tyckte jag verkade smidigt.
Den finns kanske till andra telefonmärken också, det tittade jag aldrig efter.

/Stefan

Har du fått sakerna än?

  • Oregistrerad
  • 2005-06-08 07:19

Hej !

Tyvärr så har dom inte kommit än.

/Stefan

  • Oregistrerad
  • 2005-06-10 08:13

Hej !

Fick grejorna igår. Såg helt OK ut!
Jag har som snabbast provat både 220 V samt ciggladdaren och det funkade kanon. Jag är helt nöjd.
Den enda nackdelen är att jag fick betala nästa 100 pix för frakt och PF avgift (lite surt).

/Stefan

häärlgit då kanske ja ska ta å beställa en sån me då..

Såg att den finns till Nokia åxo

Helt säkert att den funkar till ipod ?
För min gamla Jensofsweden laddare funkar ej att ladda ipoden med

a det undrar jag me? så är de för mig med...

  • Oregistrerad
  • 2005-06-13 08:32

Hej !

Det funkar!

Jag använde ciggladdaren nu i helgen när jag var ute och åkte.

/Stefan

gott:P ett klockrent köp

  • Oregistrerad
  • 2005-06-18 17:59

Köpte en sån igår, men jag har inte vågat testa än; min granne sa att den kanske inte slutar ladda utan fortsätter även fast batteriet är färdigt och att det är dåligt för batteriet.
Någon som fått sin iPod sabbad utav det här?

  • Medlem
  • Luleå
  • 2005-06-18 19:32
Ursprungligen av Holmer:

Köpte en sån igår, men jag har inte vågat testa än; min granne sa att den kanske inte slutar ladda utan fortsätter även fast batteriet är färdigt och att det är dåligt för batteriet.
Någon som fått sin iPod sabbad utav det här?

funktionen som slår av laddning vid fullt batteri lär nog ligga i iPoden, inte i sladden.

Någon som hittat liknande produkt i annan affär?

Köpte en sån idag och min ipod mini funkar inte att ladda med denna laddare. Den blixten som kommer upp vid batteriet när jag laddar den via usb kommer inte upp, varken via ciggladdaren lr nätladdaren.

Kan det bero på att jag har den nya ipoden med 18 timmars standby ???

MVH

Stefan

  • Oregistrerad
  • 2005-06-19 19:53

Erik: Tackar:)

  • Oregistrerad
  • 2005-06-21 16:07

Hej !

Var till München i helgen (med bil) och jag använde naturligtvis min nya laddare, både för I-poden och till mobiltelefonen.
Det funkade kanon hela tiden.
Jag är jättenöjd med mitt köp

/Stefan

Ursprungligen av Wahlberg:

Hej !

Var till München i helgen (med bil) och jag använde naturligtvis min nya laddare, både för I-poden och till mobiltelefonen.
Det funkade kanon hela tiden.
Jag är jättenöjd med mitt köp

/Stefan

ja det var ju trevligare än om den inte skulle funka!

fan, ja som me har mini.. har bestätt så den bör väl komma i veckan :S

  • Oregistrerad
  • 2005-07-03 12:40

Testade den med min shuffle när jag åkte till Italien. Det är två lägen, ett som laddar och ett som bara spelar upp utan att ladda. MAn ser att den laddar när lampan inte blinkar utan är fryst.

Ursprungligen av Wahlberg:

Hej !

Hittade en intressant produkt som innehöll både AC adapter och ciggadapter för USB sladd.
Billigt var det också.
Kolla in följande länk: http://www.kjell.com/content/templates/shop_main_details.aspx?item=44973&path=11570000,12310000,12330000

Jag återkommer när jag fått grejorna och testat dom

/Stefan

ja det låter ju jätte trevligt

Fick min igår och de funka perfekt har dock inte hunnit testa i bilen än men

  • Oregistrerad
  • 2005-07-14 11:34

hej!

Jag var på Kjell o Co igår med specen för apples laddare (se länk nedan) och frågade om den som diskuteras här skulle passa. Eftersom de inte visste gick de och mätte upp ut-styrkan vilken inte stämde överrens med specen från apple. Även om det laddaren fungerar (som jag upplyste dem om) är det kanske inte att rekommendera att använda den...

Istället gick jag o köpte en reseladdare (endast vägguttag) på teknikmagasinet, 129 pix plus att de upplyste mig om att den var till mp3-spelare, bl a ipod mini (som de även säljer).

Uppenbarligen funkar ovan diskuterade ericssonladdare men frågan är om man är beredd att ev överladda batteriet/bränna sin fina lilla sak...

spec + diskussion:

http://forums.ilounge.com/showthread.php?threadid=78931&highlight=adapter+3rd+party

  • Medlem
  • 2005-07-16 23:31

Vad kallar man en såndär liten rackare som man sätter på själva adaptergrejen så den passar i ett svenskt uttag? Vill ju inte verka dum om man skulle fråga i en affär eller något

  • Oregistrerad
  • 2005-07-19 10:41
Ursprungligen av malkmus:

hej!

Istället gick jag o köpte en reseladdare (endast vägguttag) på teknikmagasinet, 129 pix plus att de upplyste mig om att den var till mp3-spelare, bl a ipod mini (som de även säljer).

http://forums.ilounge.com/showthread.php?threadid=78931&highlight=adapter+3rd+party

Undrar om den även funkar med en Shuffle?! Någon som vet?

/Roger

1
Bevaka tråden