Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Blanda hela album med smart spellista?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
Har suttit ett bra tag å funderat nu å nån timme här på ipod.se men hittar inget svar, så antar att jag är den ända som inte lyckats klura ut det här...

Jag vill föra över en massa album till min ipod mini, men jag vill ha hela albumen. Vill slumpa hela album till ipoden...

Har fått det att fungera, fast i bokstavs ordning, så de album som börjar på en bokstav sent i alfabetet kommer inte med...

Nån som vet hur man löser det här?
Jag har hållit på med iTunes i 2 dagar, så jag är ingen baddare =P

Mvh // Tommy

Ursprungligen av Tommy.Schwartz:

Hej!
Har suttit ett bra tag å funderat nu å nån timme här på ipod.se men hittar inget svar, så antar att jag är den ända som inte lyckats klura ut det här...

Jag vill föra över en massa album till min ipod mini, men jag vill ha hela albumen. Vill slumpa hela album till ipoden...

Har fått det att fungera, fast i bokstavs ordning, så de album som börjar på en bokstav sent i alfabetet kommer inte med...

Nån som vet hur man löser det här?
Jag har hållit på med iTunes i 2 dagar, så jag är ingen baddare =P

Mvh // Tommy

Om du väljer att manuellt överföra musik till iPoden kan du själv välja vilka album som ska föras över...

men det går alltså inte skapa en smartspellista som blandar varje gång man kopplar in den?

Jag har skrivit =hela i fritexten på alla låtar som hör till album som jag vill höra hela. Sen har jag en spellista Hela, som är Kommentar inehåller '=hela' och senast spelad är inte inom senaste 3 månaderna. Oftast hamnar låtarna i rätt ordning, men ibland får jag ordna till dem.

Gå in i inställningar och välj album på alternativet blanda.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-12-18 11:58

Ok, jag ser att det här är en väldigt gammal tråd, men jag postar iaf.

Har efter mycket lång tid hittat lösningen på det här. Kanske det är allmängods för andra, vet ej, men here goes iaf.

Du har en iPod på 30 gig, men 100 gig på datorn. Du vill ha hela album, slumpade.

Välj först och främst Blanda "Album" under inställningar.
Klicka sedan i Blanda-symbolen.
Först därefter skapar du en smartlist med "Spellista -> är -> musik", välj storlek och dyl. Det fina är att du också kan välja bort vissa spellistor från din nya slumpade spellista, som t.ex. sambons spellista, så att du inte får album från hennes lista i din blandning.

Som sagt. Det kanske är allmängods, men det var nyheter för mig.

edit: OK, insåg just att man inte behöver ha blandningssymbolen på framsidan ikryssad. Men däremot ska man ta "Begränsa till XX efter blandat" inte "efter album". Tar man "efter album" i begränsningslistan blir det i bokstavsordning varje gång.

1
Bevaka tråden