Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Test av RadTech:s PodSleevz, del 2

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-05-17 23:37

RadTech PodSleevz & miniSleevz
för iPod Photo 30GB och iPod mini

Utrustning:
PodSleevz
miniSleevz
iPod Photo 30GB
iPod mini 2G 6GB

Vi på ipod.se har testat PodSleevez förut men det kommer nya storlekar av ipod och då också nya former av Podsleevz.

Fodralen är gjorda av RadTechs (www.RadTech.us) egna tygmaterial Optex (>1 million fibers/sq. inch) vilket gör att de är väldigt tunna, endast ca 1 mm. Så det är mera fråga om ett repskydd till din iPod och inte så mycket om ett fodral.
Till iPod mini heter det miniSleevz och till vanliga iPod heter det PodSleevz. De finns i olika storlekar och format för att passa de flesta generationer och storlekar av iPods. Skydden finns i flera olika färger, de jag har till mitt förfogande är miniSleevz i färgen "grape" (lila) och PodSleevz i svart.

Sleevzen har ett plastskydd för displayen som sitter fast i tyget. (inget löst displayskydd som vissa skins har).

Över klickhjulet är det ett annat material än själva skyddet så man kan kontrollera klickhjulet.

Passformen är mycket bra på båda Sleevzen. De sitter väldigt tight och det kan nästan vara lite svårt att få på och av den om man inte har den rätta tekniken.

Podsleevz (svart, stora ipods) har tyg på alla kanter utom toppen, i botten är det en liten urkärning för att koppla in sladden.
miniSleevz (lila, ipod mini) saknar tyg både i toppen och botten, vilket känns lite konstigt. Varför skulle man inte kunna ha samma lösning i botten som Podsleevz?

Sammanfattningsvis måste jag säga att priset känns lite dyrt med tanke att det bara är en bit tyg. 179 kr på tex. Macoteket (18.95USD rek. från tillverkaren) för miniSleevz och 199 kr (20.95USD) för PodSleevz för ipod Photo 30GB. Samt att jag personligen gillar fodral där man ser hur snygg ipoden faktiskt är.

Betyg:
PodSleevz för iPod mini

3/5

+ tunt
+ skydd för displayen
+ skydd för klickhjulet

- inget skydd för botten
- fungerar inte med docka

PodSleevz för iPod Photo 30GB

4/5

+ tunt
+ skydd för displayen
+ skydd för botten
+ skydd för klickhjulet

- fungerar inte med docka

Thanks to RadTech for providing us with the samples.

// Michael Holm, xtrem på ipod.se

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-05-17 23:47

Jag säljer båda dessa för att kunna täcka tullavgiften jag åkte på. De är i perfekt skick.
PMa mig.

endast minin kvar.

Har ett svart fodral till min iPod och en nackdel är att det färgar av sig på klickhjulet. Inget större problem eftersom man inte ser hjulet men det stör mig lite ändå.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-05-20 15:04

jasså? hur länge har du använt det? kommit i kontakt med vätska? går det att torka bort?

Varför köpte du dem bara inte på macoteket?

bra test, fast jag kan inte hålla med dig om passformen på min minisleeve.
Den är verkligen rutten, ner och upptill, någon mm för mycket material så de är lite löst upp och nertill.

Nej, iPod Socks är de bästa.

Jag använde Podsleevz ett tag tills jag lessnade på att inte kunna använda dockan. Köpte ett sånt här istället och är helnöjd!

http://www.theistore.com/xsknexoflp/xsknexoflp.html

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-05-21 08:42

Nää passformen kan jag inte hålla med om att den är dålig. Den satt mycket bra runt minin.

  • Medlem
  • 2005-05-21 21:03

Är betyget tre godkänt eller bra?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-05-22 22:31

mer än godkänt

Mvg

Har haft en till sleeve i ett halvår nu och passformen håller sig. Dessutom har den en porrig plysch-känsla utan att dra till sig alltförmycket kladd och smulor. Betyget - MVG

1
Bevaka tråden