Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Test av Shure e5

Tråden skapades och har fått 96 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Jag frågade han på Idealsound, och nu säger han att han tar 385 USD för hörlurarna och 25 USD för att lägga in de som ett paket. 410 dollar är nästan 3000. Jag såg att ni andra fick det lite billigare. Skulle vilja köpa lurarna, men vill också köpa från ett billigt ställe...

  • Medlem
  • Lund
  • 2005-04-18 16:00

jag kan tipsa om westone UM2 som har samma feta bas men med klarare ljud och bättre diskant. Westone ingick i shure innan men när shrue flytta till kina börja westone tillverka sine enga,så UM2 är väldigt lik e5c fast bättre på vissa punkter. Väldigt många på head-fi tycker att dessa är en blandning av e5c varma ljud samt bas och er-4 detaljerade ljud. Kostar ca 275+30 $ från ebay. Vore kul om du kunde testa de erik !

Det låter bra, men nu när jag tittade på Ebay (priset), så var de billigaste ca 329 USD (+ frakt).. och inte många levererade de utomlands..
Blir det verkligen ingen skatt om man påstår att paketet är en present? Man brukar ju skriva värdet på sakerna man skickar. Och hur stor var skatten, 25% ?? Blir det ändå billigare (jämfört med i sverige) om man skulle åka på den?

  • Medlem
  • Lund
  • 2005-04-18 20:39

dessa lurar säljs ej i sverige....jag har hittat de för billigare än 329...329 säljs de för på westones hemsida. Håller på att förhandla med en försäljare..kan få de för 275+frakt.

Jag kommer med länkar om jag hittar bättre priser.

  • Medlem
  • Lund
  • 2005-04-19 21:18

Jag kommer att köpa mina Um2 från en kille som verkar var heljuste..en kompis till mig på head-fi har köpt um2 va honom och allt gick bra till. Han säljer de för 305 och priset inkluderar frakt till Sverige.
Ni når honom via mail :

mike@freqcitysound.com

Hmm.. skulle vilja köpa..
Har just du fått det priset eller gäller det alla? (såg att det var 329 på hemsidan)
Hur blir det med tull/skatt?

  • Medlem
  • Lund
  • 2005-04-19 23:19

han verkar sälja de för 275 för alla...ta o skicka ett mail till honom vetja!

Så.. eftersom jag ofta köper på impuls, så har jag nu skickat pengar över till honom och han säger att han ska skicka imorgon. Han låter bra och pålitlig..
Han kommer att skriva 49 USd i värde, och att de är använda redan - för att slippa tullavgift.
Nu får jag vänta och se vad som händer och om ljudet på um2 är så bra som de säger.

  • Oregistrerad
  • 2005-05-02 20:21
Ursprungligen av tayeh:

Jag kommer att köpa mina Um2 från en kille som verkar var heljuste..en kompis till mig på head-fi har köpt um2 va honom och allt gick bra till. Han säljer de för 305 och priset inkluderar frakt till Sverige.
Ni når honom via mail :

mike@freqcitysound.com

har du fått lurarna? hur låter dom isåfall..?

Ursprungligen av nyqa:

har du fått lurarna? hur låter dom isåfall..?

Ehh.. jo, jag fick de jättesnabbt. Säljaren var jättebra.. Fick kollinumret, så jag kunde följa hela resan hit. Slapp tull.

De sitter skönt. Man måste ha sladden bakom örat, men det går bra att sladden sedan hänger framför en (dvs, man behöver inte ha sladden bakom sig, på ryggen). Isolerar övrigt ljud jättebra. Inga skrapljud.
Hur de låter.. hmm.. jag ägde Sony MDR-EX71 innan.
Ljudet är klart och detaljerat över hela registret. Först då upptäckte jag hur jäkla mycket diskant som sonys hörlurar producerade.. Jag upplevde dock ingen naturlig djup bas, så länge man inte fifflar med EQ-settings.. sedan låter det fint. Bästa basen fick jag på min bärbara cd-spelare som ökar bara den tyngsta basen (vilket ipoden inte gör, den drar upp mer av de onödiga frekvenserna som får det att låta burkigt).
Jag tyckte att de var värda priset (drygt 2300 SEK), eftersom ljudet är klart och detaljerat, de sitter skönt och läcker inte ut något ljud när de väl sitter i örat. Man kan lugnt sitta på bussen och lyssna på vad som helst utan att känna för att byta till något tuffare så fort någon sätter sig bredvid en

  • Oregistrerad
  • 2005-05-03 20:33
Ursprungligen av contrefacons:

Ehh.. jo, jag fick de jättesnabbt. Säljaren var jättebra.. Fick kollinumret, så jag kunde följa hela resan hit. Slapp tull.

De sitter skönt. Man måste ha sladden bakom örat, men det går bra att sladden sedan hänger framför en (dvs, man behöver inte ha sladden bakom sig, på ryggen). Isolerar övrigt ljud jättebra. Inga skrapljud.
Hur de låter.. hmm.. jag ägde Sony MDR-EX71 innan.
Ljudet är klart och detaljerat över hela registret. Först då upptäckte jag hur jäkla mycket diskant som sonys hörlurar producerade.. Jag upplevde dock ingen naturlig djup bas, så länge man inte fifflar med EQ-settings.. sedan låter det fint. Bästa basen fick jag på min bärbara cd-spelare som ökar bara den tyngsta basen (vilket ipoden inte gör, den drar upp mer av de onödiga frekvenserna som får det att låta burkigt).
Jag tyckte att de var värda priset (drygt 2300 SEK), eftersom ljudet är klart och detaljerat, de sitter skönt och läcker inte ut något ljud när de väl sitter i örat. Man kan lugnt sitta på bussen och lyssna på vad som helst utan att känna för att byta till något tuffare så fort någon sätter sig bredvid en

sweet

ja iPoden gör verkligen ljudet burkigt... :/ ljudet från min HK reciever gör mina Etymotic Er-6i till ett par mycket trevligare lurar.

Men ja funderar dock om jag ska byta... :/ vet inte om ja tycker de är tillräckligt med tryck i dessa lurar...

Låter spännande! Helt klart intresserad.

sådärja! Då var ett par UM2 beställda av mike!
305 dollarers till london. Spännande ska det bli...

  • Medlem
  • Lund
  • 2005-05-11 16:00
Ursprungligen av Cristian Bogdan:

sådärja! Då var ett par UM2 beställda av mike!
305 dollarers till london. Spännande ska det bli...

Jag har nyligen oxå skickat penagr till mike-ponken. Sa han hur lång tid det skulle ta ?
Hur lång tid tog det för dig "contrefacons"?

Ursprungligen av tayeh:

Jag har nyligen oxå skickat penagr till mike-ponken. Sa han hur lång tid det skulle ta ?
Hur lång tid tog det för dig "contrefacons"?

Efter betalningen fick jag en bekräftelse nästa dag. I mailet stog kollinr. som man kan följa på den amerikanska postsidan. När paketet kommer till Sverige, kan man följa på posten.se där det står detaljerat.. Tog nog 4-5 arbetsdagar.. han skickar express.

fick ett mail bara någon timme efter att jag betalat med paypal, där trackniumret fanns och i mailet sade han att paketet skickas imorgon. Jag rapporterar vidare när jag fått dem.

  • Medlem
  • 2005-05-12 18:45

Jag ska nog också köpa ett par UM2. Var inne på deras hemsida http://freqcitysound.com/ och under used gear säljer de öppnade paket med begagnade UM2 för $305 inklusive frakt. Tänkte bara klargöra att dessa är inte de som mike@freqcitysound.com säljer. De han säljer är helt nya med garanti för $305 inklusive frakt.

Tänkte bara dela med mig av den info:n om det var någon mer än jag som kände sig förvirrad över det

... varför måste jag vänta till lön innan jag har råd med dessa? Vad har jag gjort för ont?

Erik - inga lurar du har lust att testa? de har fått bra recensioner; http://www.exhardware.com/reviews.php?Id=119

  • Medlem
  • Lund
  • 2005-05-12 19:17
Ursprungligen av nlj:

Jag ska nog också köpa ett par UM2. Var inne på deras hemsida http://freqcitysound.com/ och under used gear säljer de öppnade paket med begagnade UM2 för $305 inklusive frakt. Tänkte bara klargöra att dessa är inte de som mike@freqcitysound.com säljer. De han säljer är helt nya med garanti för $305 inklusive frakt.

Tänkte bara dela med mig av den info:n om det var någon mer än jag som kände sig förvirrad över det

... varför måste jag vänta till lön innan jag har råd med dessa? Vad har jag gjort för ont?

Erik - inga lurar du har lust att testa? de har fått bra recensioner; http://www.exhardware.com/reviews.php?Id=119

jag har bett erik att testa de och han har kontaktat westone. Om han inte får ett provexemplar kan jag lägga upp en grann recension

hm, så långt som jag missuppfattat, så är freqcity och mike samma grej person osv!

Jag kan inte ens längre avgöra vilka jag köpte av

  • Medlem
  • Lund
  • 2005-05-12 20:57
Ursprungligen av Cristian Bogdan:

hm, så långt som jag missuppfattat, så är freqcity och mike samma grej person osv!

Jag kan inte ens längre avgöra vilka jag köpte av

Det är samma företag/person bakom båda.

  • Medlem
  • 2005-05-12 21:00
Ursprungligen av tayeh:

Det är samma företag/person bakom båda.

Jo, jag antar att websidan bara är dåligt uppdaterad på priserna.

  • Medlem
  • Lund
  • 2005-05-12 21:08
Ursprungligen av nlj:

Jo, jag antar att websidan bara är dåligt uppdaterad på priserna.

Webbsidan är ej dåligt uppdaterad,jag tror mer att det är så att de som kostar 329 $ innehåller 1 års garanti och är direkt från westone.
Jag vet ej de som han säljer indirekt är med garanti,har du frågat ?
De kanske är billigare för att han säljer de privat och undgår avgifter.

Syftar på om man köper från mike@freqcitysound.com

men oavsett...killen är hur trevlig som helst. Forsätter att prata med honom nu..trots att jag redan har betalat och fått all info

  • Medlem
  • 2005-05-12 23:59
Ursprungligen av tayeh:

Webbsidan är ej dåligt uppdaterad,jag tror mer att det är så att de som kostar 329 $ innehåller 1 års garanti och är direkt från westone.
Jag vet ej de som han säljer indirekt är med garanti,har du frågat ?
De kanske är billigare för att han säljer de privat och undgår avgifter.

Syftar på om man köper från mike@freqcitysound.com

men oavsett...killen är hur trevlig som helst. Forsätter att prata med honom nu..trots att jag redan har betalat och fått all info

Ja, det innefattar ett års garanti enligt mailet jag fick av honom.

  • Medlem
  • Lund
  • 2005-05-13 09:23
Ursprungligen av nlj:

Ja, det innefattar ett års garanti enligt mailet jag fick av honom.

aha,okej.gött Undra var mina um2 är just de,de lämnade usa igår förmiddag.

  • Medlem
  • Lund
  • 2005-05-13 22:16

contrefacons - fick du hämta paketet på posten eller fick du det hemskickat ?

Ursprungligen av tayeh:

contrefacons - fick du hämta paketet på posten eller fick du det hemskickat ?

Jag fick hem en avi om att jag kunde hämta paketet. Men om du följer paketets resa på posten.se så kan du kanske hämta paketet redan dagen innan. När det står att paketet är lämnat för uthämtning så kan du bara gå till din spelbutik/affär med kollinr och idkort, så slipper du vänta tills de delar ut lappen nästa dag.

  • Medlem
  • Lund
  • 2005-05-13 22:45

mm,okej.

"Your item cleared customs in SWEDEN at 2:42 pm on May 13, 2005. Information, if available, is updated every evening. Please check again later."

Skrev de så hos dig med?,hmm....hoppas bara att den inte tullbelägs när den e hos tullen nu.

Ursprungligen av tayeh:

mm,okej.

"Your item cleared customs in SWEDEN at 2:42 pm on May 13, 2005. Information, if available, is updated every evening. Please check again later."

Skrev de så hos dig med?,hmm....hoppas bara att den inte tullbelägs när den e hos tullen nu.

Kommer inte ihåg.
Så fort den nått sverige läs på svenska sidan - står på svenska och detaljerat.
Han skrev "gift" och värde 49 dollar, used earphones - för att jag kom överens med honom för att slippa tull. Vet inte om han gjort så på dig ifall du inte nämnt det.

  • Medlem
  • Lund
  • 2005-05-14 22:54
Ursprungligen av contrefacons:

Kommer inte ihåg.
Så fort den nått sverige läs på svenska sidan - står på svenska och detaljerat.
Han skrev "gift" och värde 49 dollar, used earphones - för att jag kom överens med honom för att slippa tull. Vet inte om han gjort så på dig ifall du inte nämnt det.

jag bad honom skriva det oxå,har låst på postens hemsida..verkar inte vara någon fara.

  • Medlem
  • Lund
  • 2005-05-16 20:31

Fick mina idag,sanslöst bra ljud. Jag har gjort en recension för att ni ska försöka förstå hur sjukt bra de är,vilket är lönlöst för att man ej fattar det förrän man testar de.

Recensionen : http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=460302

Bevaka tråden