Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mini i Bilen!

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Skellefteå
  • 2005-04-24 18:04

Hejsan!

Hur har ni gjort för att intigrera eran iPod i bilen? Så här ser det ut i min "Sprit fikus" Etanol Focus.
Tyvärr ingen laddare än. Vet ej om jag ska köpa någon eller om jag ska satsa på en Ice Link istället. Då kan man byta låt med original fjärren och se låtarna i bil stereon. Är det någon som har provat den?

Hällsningar Magnus

"Sprit fikus" = Full bög

Var bara tvungen.

Kör med Belkins Tunebase och en vanlig kasettadapter. Funkar finfint, laddning, ljud och snyggt...

Ursprungligen av McCarthy:

Kör med Belkins Tunebase och en vanlig kasettadapter. Funkar finfint, laddning, ljud och snyggt...

Är det någon som vet om Belkins Tunebase kommer eller funkar till nano?

om man inte har kassetspelare då..?

här kommer min lilla fundering;
jo det är såhär att i min kärra (bil för er som inte riktigt hänger med) finns INGEN kassetbandspelare.. bara cd-spelare..
gör detta att jag inte kan koppla min iPod mini till högtalarsystemet?
isåfall blir jag riktigt besviken, man ska ju inte behöva straffas för att man har en modern bil

svar tack!

  • Medlem
  • Kävlinge
  • 2005-05-09 13:23
Ursprungligen av KlaSun:

här kommer min lilla fundering;
jo det är såhär att i min kärra (bil för er som inte riktigt hänger med) finns INGEN kassetbandspelare.. bara cd-spelare..
gör detta att jag inte kan koppla min iPod mini till högtalarsystemet?
isåfall blir jag riktigt besviken, man ska ju inte behöva straffas för att man har en modern bil

svar tack!

Kolla om din stero har ljudingång, isf kan du koppla in minin där, finns inte det kan du köpa en fm-sändare på tradera.se.

stoppa i en Fm-modulator så är saken biff

Skulle vara intressant att höra om någon installerat med ice link... Hur svårt det är att installera etc.

PS. Ha åxå en sprit fikus

ice>link tar en kvart...

Installerade Ice>link i min Smart igår och är supernöjd, trots att min CD/Radio har lite funky styrning av CD-växlare så fungerar det kanon.

Fick använt den under en längre tur idag och jag bara myser.

Hela installationen tog 15 min (totalt 30, med kablagedragning, inredningsdemontering/montering samt in/urkoppling av batteriet)

Fungerade enligt spec direkt och den pryder sin plats på instrumentbrädan.

Hej MacCar!
HAr en fråga? vart har du köpt den "Dockstationen" till din bil? vet du om de har för en ipod nano?

  • Medlem
  • International user
  • 2005-10-02 23:38

Tänkte höra om det är någon som vet hur jobbigt det är att modifiera en bilradio så att man får line-in. Alltså typ löda in en port själv...

  • Medlem
  • Skellefteå
  • 2005-10-07 21:25

Peruano det är orginal bälteshållaren som följde med min mini och så är det en vanlig telefonhållare till Ford Focus som hag har fixat till. Mycket enkelt gjort.

/Magnus

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-10-09 14:03

AudioX II. FM-sändare!
Smidigt smart och billigt. Utan att ljudet försämras.
100ggr bättre ljudkvalité än kasettadapter!

Även jag har en AudioX II som jag köpt via ipod-europe.net för €59.99. Funkar över förväntan och ingen ljudförsämring. Det som avgjorde för mig var tre saker: 1. Ljudkvalitén är lika bra som via lina. Inga störningar hittills. 2. Kopplas till hörlursutgången. 3. Kan även användas på andra radioapparater än bilen.:rolleyes:

1
Bevaka tråden