Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bästa Fm-sändare?

Tråden skapades och har fått 22 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Såg denna Auktion på tradera.

http://www.tradera.com/auction/aid_12754945

Är det någon som har en sån?
Verkar ganska bra efter som att man har separata batterier i den. Slippa slösa på battritiden i iPoden.

  • Medlem
  • Torsby
  • 2005-04-07 21:22

Har aldrig sett en sån förut, själv har jag en iTrip som jag är väldigt nöjd med, bortsett från just det faktum att den äter batterier...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-04-08 12:35

skulle satsa på itrip eller airplay

  • Medlem
  • Solna
  • 2005-04-08 14:13

Använder iTrip till min iPod mini och det funkar ruskigt bra, trodde jag skulle få problem i bilen men det funkar perfekt.

Ursprungligen av adl:

Använder iTrip till min iPod mini och det funkar ruskigt bra, trodde jag skulle få problem i bilen men det funkar perfekt.

Sitter antennen i din bil fram eller bak?

  • Medlem
  • Solna
  • 2005-04-11 13:22
Ursprungligen av minipod:

Sitter antennen i din bil fram eller bak?

Har en kombi å den sitter på taket i bak.

Fm sändare

Hur bra blir ljudkvalitèn när man sänder trådlöst till ex hemmabion?

  • Oregistrerad
  • 2005-04-09 10:39
Ursprungligen av eckball:

Hur bra blir ljudkvalitèn när man sänder trådlöst till ex hemmabion?

Köp en monster kabel istället...
sklillnaden är tydligen CD-->Kasset vilket e mycket på en bra hemmabioanläggning.
Vad kör du på?

Jag har ingen alls, har precis köpt min ipod. Hoppas kunna få lite info här om vad man skall köpa.

Ursprungligen av AndreasJ:

Köp en monster kabel istället...
sklillnaden är tydligen CD-->Kasset vilket e mycket på en bra hemmabioanläggning.
Vad kör du på?

  • Oregistrerad
  • 2005-04-09 11:16
Ursprungligen av eckball:

Jag har ingen alls, har precis köpt min ipod. Hoppas kunna få lite info här om vad man skall köpa.

Hur mkt har du tänkt och lägga på anläggning?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-04-09 11:44

hemmabio och ipod så är sladd det enda som gäller.

  • Oregistrerad
  • 2005-04-09 14:13

Men visst fan måste Monsters kabel räcka? Eller finns det vassare som håller ett bra pris?

  • Oregistrerad
  • 2005-04-11 12:38

AirPlay inte helt bra...

Har just fått en iPod photo i födelsedagspresent (!) och kopplade in den AirPlay jag köpte i USA i februari.
Måste, tyvärr, säga att jag är väldigt besviken - uselt ljud med klara störningar och brus, vissel och knaster.
Har provat olika kanaler mm.

Funkar lika illa i bilen

Kom med uppmuntrande tips!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-04-11 12:54

söker du klockrent ljud är det tyvärr bara sladd som gäller.

jag har haft både itrip och nu airplay, och måste säga att det inte är någon större skillnad på ljudkvalité

  • Oregistrerad
  • 2005-04-11 13:02
Ursprungligen av xtrem:

söker du klockrent ljud är det tyvärr bara sladd som gäller.

jag har haft både itrip och nu airplay, och måste säga att det inte är någon större skillnad på ljudkvalité

Jo, men det är alltså riktigt _dåligt_ ljud. Typ olyssningsbart.

Testade en iTrip mini i vintras (med en kompis iPod mini) och den funkade många gånger bättre. Milsvid skillnad. Så ska det väl inte vara?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-04-11 14:14
Ursprungligen av Micke F:

Jo, men det är alltså riktigt _dåligt_ ljud. Typ olyssningsbart.

Testade en iTrip mini i vintras (med en kompis iPod mini) och den funkade många gånger bättre. Milsvid skillnad. Så ska det väl inte vara?

det är lång felsökning innan du kan säga att det är fel på airplayen.

testa en annan radio
testa någon annanstans
testa med en annan ipod
testa helt andra frekvenser

  • Oregistrerad
  • 2005-04-11 15:39
Ursprungligen av xtrem:

det är lång felsökning innan du kan säga att det är fel på airplayen.

testa en annan radio
testa någon annanstans
testa med en annan ipod
testa helt andra frekvenser

Will do.

Blev bara så besviken - två månaders förväntansuppbyggnad kan vara förödande...

/M

Ursprungligen av Micke F:

Jo, men det är alltså riktigt _dåligt_ ljud. Typ olyssningsbart.

Testade en iTrip mini i vintras (med en kompis iPod mini) och den funkade många gånger bättre. Milsvid skillnad. Så ska det väl inte vara?

Om ljudet är "typ" olyssningsbart, ´måste du ha väldigt dålig mottagning på stereon eller så är sändaren trasig. Har själv en I-trip och är oerhört nöjd...

  • Oregistrerad
  • 2005-04-18 10:18
Ursprungligen av Roland Kristofferson:

Om ljudet är "typ" olyssningsbart, ´måste du ha väldigt dålig mottagning på stereon eller så är sändaren trasig. Har själv en I-trip och är oerhört nöjd...

Har skickat e-post till supporten för AirPlay, får se vad som händer.

/M

Micke F: se till att ha volymen rätt inställd också, det är mycket viktigt. Jag kör med iPoden uncapped och ungefär 50-65% volym, då låter den som bäst..

Min iTrip mini sänder ut någorlunda klart ljud både till min förstärkare hemma och i bilen (Saab 9-5 Aero sedan -01)

Se också till att du inte har något som kan störa.. Har upptäckt att mobilen nära iTripen gör att den ballar ur totalt..

  • Oregistrerad
  • 2005-04-11 18:02
Ursprungligen av linusD:

Micke F: se till att ha volymen rätt inställd också, det är mycket viktigt. Jag kör med iPoden uncapped och ungefär 50-65% volym, då låter den som bäst..

Min iTrip mini sänder ut någorlunda klart ljud både till min förstärkare hemma och i bilen (Saab 9-5 Aero sedan -01)

Se också till att du inte har något som kan störa.. Har upptäckt att mobilen nära iTripen gör att den ballar ur totalt..

Ok. Ska testa det. Jag har ju inte iTrip, utan AirPlay, men det kanske är samma saker att tänka på.
Tack för tipsen!

/m

ps. Jag gillar _verkligen_ iPodden! Har ju aldrig haft någon förrän nu!

Ballar ur, menar du att det hänger sig? eller?

Annars kan jag rekommendera FM-sändaren som heter Monster iCarPlay Plus. Väldigt smidig att använda, tar nästan ingen plats (vilket är bra för då kan man enkelt lägga den i mittarmstödet när man lämnar bilen vilket minskar risken för inbrott). Ljudet är klart godkänt även när frekvensen som används råkar ligga nära en radiostations frekvens.

Se dock till att du köper Plus-varianten. Om du handlar den vanliga får du bara 7 frekvenser (eller nåt sånt) att välja mellan medan med Plus-varianten kan du välja på hela FM-bandet.

Fördelarna som jag upplever jämfört med t.ex. iTrip är att frekveninställningen är busenkel (inget fipplande med playlists eller liknande, bara att trycka på en knapp på "fjärren" som sitter på sladden) och framförallt så laddar den batteriet i iPod:en (dvs den är både batteri-laddare och FM-sändare).

Länk: http://www.monstercable.com/computer/productPageComputer.asp?pin=2660

Nackdelen med den är att den bara funkar i bilen (i och för sig kan man köpa en adapter mellan 12 volts cigarett-tändaruttag och vanlig 220 volts kontakt) och designen är väl sisådär ihop med iPod:en...

1
Bevaka tråden