Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iTrip eller Airplay?

Tråden skapades och har fått 24 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-03-13 22:49

Hej!
En polare har har dragit till Peru idag och ska sedan till Miami. Och i Miami finns det Fm-Sändare:D

Nu är bara det, vilken ska man ta?
Har beställt en 30 gb Photo som bör landa i slutet på nästa vecka.

Vilka fördelar väger iTrip mot Airplayn?
Har någon testat Airplayn nu förresten som skulle kunna komma med en utlåtande?

Skulle vara glad för all hjälp jag fick.

Är kablar och sånt billigare i USA förresten?

jag tycker airplay inte är så fin.. dock så slipper man ha "frekvens låtar på din ipod" eftersom du ställer in direkt på airplay...
annars tror jag det inte är någon större skilnnad förutom utsendet..

  • Oregistrerad
  • 2005-03-14 08:20
Ursprungligen av Grothich:

jag tycker airplay inte är så fin.. dock så slipper man ha "frekvens låtar på din ipod" eftersom du ställer in direkt på airplay...
annars tror jag det inte är någon större skilnnad förutom utsendet..

Men hur funkar det med frekvenslåtar?
Har man en separat meny för stationer eller hur funkar det?

  • Oregistrerad
  • 2005-03-14 09:15
Ursprungligen av AndreasJ:

Men hur funkar det med frekvenslåtar?
Har man en separat meny för stationer eller hur funkar det?

Frekvenserna till Itrip hanteras som en artist och samlas under artistnamnet Griffin. Det läggs även till en spellista som heter Itrip stations.

  • Oregistrerad
  • 2005-03-14 13:15
Ursprungligen av cato:

Frekvenserna till Itrip hanteras som en artist och samlas under artistnamnet Griffin. Det läggs även till en spellista som heter Itrip stations.

Rätta mig om jag har fel.
Så man går in på griffin och väljer en signal(låt) och sen ska sändaren skicka ut en signal?
Är det klart sen?

  • Oregistrerad
  • 2005-03-14 13:32
Ursprungligen av AndreasJ:

Rätta mig om jag har fel.
Så man går in på griffin och väljer en signal(låt) och sen ska sändaren skicka ut en signal?
Är det klart sen?

Ja i princip är det så det fungerar. Först letar du upp en tom frekvens på radion, sedan väljer du samma frekvens på din Ipod. Därefter är det bara att lyssna på din musik. Ungefär så enkelt är det.

  • Oregistrerad
  • 2005-03-14 13:39

Irriterande frekvenser

Det kan dock vara lite irriterande att frekvenserna hamnar bland låtarna eftersom de då kommer spelas som fem sekunder långa låtar i tex partyblandningen. Detta löser man dock genom att skapa en smart spellista som utesluter "artisten Griffin" och därmed alla frekvenser.

  • Oregistrerad
  • 2005-03-14 14:17
Ursprungligen av cato:

Det kan dock vara lite irriterande att frekvenserna hamnar bland låtarna eftersom de då kommer spelas som fem sekunder långa låtar i tex partyblandningen. Detta löser man dock genom att skapa en smart spellista som utesluter "artisten Griffin" och därmed alla frekvenser.

Men det där låter ju sjysst. Visst skapas smartlistorna i iTunes?
Rent design mässigt så passar ju itripen bättre till en 4G.
Har du testat eller läst nån recension om Airplayn?

  • Oregistrerad
  • 2005-03-14 16:03
Ursprungligen av AndreasJ:

Men det där låter ju sjysst. Visst skapas smartlistorna i iTunes?
Rent design mässigt så passar ju itripen bättre till en 4G.
Har du testat eller läst nån recension om Airplayn?

Det stämmer, smarta spellistor kan du göra i Itunes. Airplayen är säkert bra den också men jag har aldrig testat den så jag vet inte. Dock tycker jag nog att Itripen är snyggare och rent designmässigt mer integrerad med Ipoden.

Hade tänkt att beställe en itrip eller en airplay, men var är billigast och säkrast att beställa ifrån? Kan man beställe från apple.com eller måste man beställa från den svenska. Ska nog beställa en ny ipod samtidigt.

  • Oregistrerad
  • 2005-03-15 07:41
Ursprungligen av Possen:

Hade tänkt att beställe en itrip eller en airplay, men var är billigast och säkrast att beställa ifrån? Kan man beställe från apple.com eller måste man beställa från den svenska. Ska nog beställa en ny ipod samtidigt.

Du kan inte köpa dem från sverige eftersom fm-sändare inte är tillåtna här. Jag köpte min Itrip från www.theistore.com det var inga problem att handla därifrån och det var bra leveranstid.

  • Oregistrerad
  • 2005-03-15 09:48
Ursprungligen av cato:

Du kan inte köpa dem från sverige eftersom fm-sändare inte är tillåtna här. Jag köpte min Itrip från www.theistore.com det var inga problem att handla därifrån och det var bra leveranstid.

Om man köoer direkt från Miami, hur är det med garanti då?

  • Oregistrerad
  • 2005-03-15 11:17
Ursprungligen av AndreasJ:

Om man köoer direkt från Miami, hur är det med garanti då?

Om du menar Itripen så har jag ingen aning men den kostar ju å andra sidan inte mer än något över 200kr så det kanske inte är hela världen. Ipoden däremot har världsgaranti så det spelar ingen roll var du köper den.

Ursprungligen av cato:

Du kan inte köpa dem från sverige eftersom fm-sändare inte är tillåtna här. Jag köpte min Itrip från www.theistore.com det var inga problem att handla därifrån och det var bra leveranstid.

När jag ska beställa från istore så står det

ERROR

Your cart is no longer available.

  • Oregistrerad
  • 2005-03-15 11:52
Ursprungligen av Possen:

När jag ska beställa från istore så står det

ERROR

Your cart is no longer available.

Testa och att göra en ny beställning men tanken på att det verkar som "din vagn inte längre finns kvar" eller så testar du igen efter ett...

Vilken sändare beställde du?

Ursprungligen av AndreasJ:

Testa och att göra en ny beställning men tanken på att det verkar som "din vagn inte längre finns kvar" eller så testar du igen efter ett...

Vilken sändare beställde du?

Står så varje gång, försökte beställa en airplay.

Har du Cookies aktiverat? låter som det är din browser...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-03-16 10:30

nackdelen med Airplay är att du kan inte ställa in varje frekvens som finns. den ställer bara in med 0.2-steg. samt att den inte är lika snygg

fördelen är att du slipper ställa in i ipoden.

har har båda till salu om någon vill köpa. även mini itrip.

  • Oregistrerad
  • 2005-03-16 10:59
Ursprungligen av xtrem:

nackdelen med Airplay är att du kan inte ställa in varje frekvens som finns. den ställer bara in med 0.2-steg. samt att den inte är lika snygg

fördelen är att du slipper ställa in i ipoden.

har har båda till salu om någon vill köpa. även mini itrip.

hur menar du med 0.2 hack?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-03-16 11:04
Ursprungligen av AndreasJ:

hur menar du med 0.2 hack?

101.1, 101.3, 101.5 etc

  • Oregistrerad
  • 2005-03-16 11:07
Ursprungligen av xtrem:

101.1, 101.3, 101.5 etc

okej me behöver man det?
Menar i sthlm är väl stora delar av 87.0-99.0 ledigt?
Eller vilka signaler kör du på?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-03-16 12:01
Ursprungligen av AndreasJ:

okej me behöver man det?
Menar i sthlm är väl stora delar av 87.0-99.0 ledigt?
Eller vilka signaler kör du på?

nej det är ganska lugnt under 100.0. det är inga problem här i sverige.

Ursprungligen av xtrem:

nej det är ganska lugnt under 100.0. det är inga problem här i sverige.

Hur bra är ljudkvaliten på i-trip och Airplay jag köpte en Audia X och tyckte att det var för dålig kvalite på ljudet

  • Medlem
  • Solna
  • 2005-03-30 11:09

Jag har en iTrip och tycker att ljudet är helt ok, men jag använder den i bilen å på jobbet så det är inga audiofil lysnande.

Ursprungligen av adl:

Jag har en iTrip och tycker att ljudet är helt ok, men jag använder den i bilen å på jobbet så det är inga audiofil lysnande.

Håller med, under förutsättning att man hittar en frekvens som är helt tyst (bara brus).

1
Bevaka tråden