Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPod + docka + soundsticks = bra anläggning?

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag funderar på att köpa nya högtalare och tänkte därför kolla om det är någon på forumet som har en iPod med docka + Harman Kardon Soundsticks II?
Funderar också på att köpa en docka till min iPod photo och då slippa ha någon cd-anläggning utan ha iPoden både som en bärbar spelare samt som musikanläggning hemma.

Är det en bra lösning?

  • Oregistrerad
  • 2005-03-29 19:06
Ursprungligen av oskarrr:

Jag funderar på att köpa nya högtalare och tänkte därför kolla om det är någon på forumet som har en iPod med docka + Harman Kardon Soundsticks II?
Funderar också på att köpa en docka till min iPod photo och då slippa ha någon cd-anläggning utan ha iPoden både som en bärbar spelare samt som musikanläggning hemma.

Är det en bra lösning?

Vill du ha en lösning som är snygg under 1000 kr så duger det.
Men vet inte om jag skulle satsa på det om det ska låta bra.
Vad är ditt pristak?

Ursprungligen av AndreasJ:

Vill du ha en lösning som är snygg under 1000 kr så duger det.
Men vet inte om jag skulle satsa på det om det ska låta bra.
Vad är ditt pristak?

Under 1000? Kostar inte Soundsticks 1900:-?

Jag har inte direkt några jättekrav, de ska användas i ett rum som är 15 kvadratmeter så jag har ingen nytta av att spela jättehögt...

Pristak? ja för ett högtalarsystem kan jag väl tänka mig lägga 2000:-

Någon som har en annan lösning?

  • Oregistrerad
  • 2005-03-30 08:57
Ursprungligen av oskarrr:

Någon som har en annan lösning?

Utgår att du är ute efter stereoljud för runt 2000.
Vilka högtalare/förstärkare kör du på nu?

Oops trodde det var andra högtalare.

Jag kör på 20kvm och lär köra ett 5.1 system. Allt i ett! Så skönt.
Men det är inget intresse du har?

  • Oregistrerad
  • 2005-03-30 09:00

Såg vilka högtalare det var nu och desgimässigt är dom ubercoola. Har du testlyssnat dom? För jag lyssna på Harmans JBL och dom lät inge vidare. Fattas mellanregister. Sen har subban tendens att inte spela som den ska.
Har du kikat på någon annan lösing?

Ursprungligen av AndreasJ:

Såg vilka högtalare det var nu och desgimässigt är dom ubercoola. Har du testlyssnat dom? För jag lyssna på Harmans JBL och dom lät inge vidare. Fattas mellanregister. Sen har subban tendens att inte spela som den ska.
Har du kikat på någon annan lösing?

Japp, har lyssnat på dem lite grand å då lät de helt OK, var dock i en affär och jag vill ju inte stå där och dra på alltför mycket

Det står mellan Soundsticks och något slags 5.1-system, något i stil med Logitech Z-680, fast den har ju tydligen på tok för mycket bas och jag tar hellre ett klart ljud istället för tung bas.

come on!
fler förslag på bra högtalare mottages tacksamt

  • Oregistrerad
  • 2005-04-02 01:05

Alltså ifall du ska ha 5.1 för ett bra pris så har pioneer en bra lösning 4000:- inkl. dvd stero radio 5.1. Tycker inte man ska köpa 5.1 från logiteck,
Jag vet att det är dubbla din budget.
ifall du bara ska lyssna på musik och gillar ljudet i HKn så tycker jag att du ska satsa på dom. I mitt tycke va dom alledes för plastiga samt saknar ett vettigt mellan register.
Har du inte kollat på 2.1 stero från logitech? Dom tror jag gör vettiga saker.
Frågan är hur mycket du kommer att använda 5.1 samt om du kommer köra via datorn isåfall eller koppla till tv?
Mycket frågor men ska försöka hjälpa dig så gott jag kan.
Men kika in logitecks 2.1or och för guds skull KRÄMA på för du vill ju låta hur som låter. Eller hur?;)

Ursprungligen av AndreasJ:

Men kika in logitecks 2.1or och för guds skull KRÄMA på för du vill ju låta hur som låter. Eller hur?;)

Vilken modell syftar du på?

  • Oregistrerad
  • 2005-04-05 19:23
Ursprungligen av oskarrr:

Vilken modell syftar du på?

Jag tror att han syftar på: Logitech Z-2300 Har fått mycket bra kritik och även dess föregångare Logitech Z-2200.
Dessa är THX-Certifierade vilket inte så många högtalare är.
Det betyder att det ska ha testats av THX och ska ha perfekt ljud för musik & film.
//Jakob

Jag har konfigurationen du funderar på. Inget höjdarljud men det är jävligt snyggt och bekvämt. Det är knappast Soundsticksen som är dåliga utan iPoden.

  • Medlem
  • Solna
  • 2005-04-05 16:32

Har lyssnat lite på H-K Soundsticks och tycker det låter helt ok, man får ju ända tänka på att det är ett par datorhögtalare.

Så Z-2300 bör alltså "låta bättre" än soundsticks? De är ju 500:- billigare så det var ju trevligt

  • Oregistrerad
  • 2005-04-07 12:58

Jag skrev ett rätt långt inlägg för nån dag sen men det verkade inte vilja komma upp.
För övrigt så va det Z-2300 som jag menade.
Desgin val är Creative I -Trigue 3400 Högtalare hur coola som helst och ska låta bra.
Men Logitechen känns ändå hetast.
Testsa Z-3 från LT. med men Z2300 lär vara prisvärd...

1
Bevaka tråden