Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Helt underbart!

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

- Ipod mini... varför? Vanliga hd-spelare har ju grymt mycket mer minne!
- Och?
- Då kan du ju lägga in hela ditt biblioteket i spelaren...
- Ah ok, det finns alltså spelare med minst 90 gb hd ute?
- Ehh, njäää, eller jo kanske eller...
- Och OM de finns, vad kostar de då?

Vad mer ska man säga? Jag är otroligt nöjd med min silver Ipod mini. (Med mitt namn i "lasergravyr" he he, på baksidan)
Vill man ha hela sitt musikbibliotek med sig när man är ute och springer? Nä, inte jag, tusen låtar är fullt tillräckligt att ha med sig i fickan.
MEN om apple fixar till bat-tiden för maskinerna då blir det genast mer intressant med en stor hd. Där i ligger det största problemet enligt mig.
Visserligen har tiden putsats till rätt rejält för den nya omgången men ni vet alla lika väl som jag att 18 tim som de anger gäller om man sätter på spelarn och låter den lira. så fort man börjar hoppa runt i menyerna, byter låtar osv osv dras den totala speltiden ner märkbart...
Trots detta gnäll kan jag inte annat än säga att spelaren är helt underbar!

  • Oregistrerad
  • 2005-03-19 16:52

Jag skaffade min blåa 6GB iPod mini igår, och jag håller med dig på alla punkter! ^-^

Ursprungligen av Meroigo:

Jag skaffade min blåa 6GB iPod mini igår, och jag håller med dig på alla punkter! ^-^

hej - jag tänker på att skaffa en 6 GB blå iPod mini med lasergravyr - men kan inte hitta nånstans där de gör det - var köpte du din?

  • Oregistrerad
  • 2005-09-30 17:56
Ursprungligen av sweedypops:

hej - jag tänker på att skaffa en 6 GB blå iPod mini med lasergravyr - men kan inte hitta nånstans där de gör det - var köpte du din?

Applestore graverar din ipod om du beställer den därifrån. Men iPod mini är ju en nedlagd produkt, så den kan du inte beställa därifrån.

  • Oregistrerad
  • 2005-03-22 09:09
Ursprungligen av ITS_FLINT:

(...) Vill man ha hela sitt musikbibliotek med sig när man är ute och springer? Nä, inte jag, tusen låtar är fullt tillräckligt att ha med sig i fickan.
MEN om apple fixar till bat-tiden för maskinerna då blir det genast mer intressant med en stor hd. Där i ligger det största problemet enligt mig.
Visserligen har tiden putsats till rätt rejält för den nya omgången men ni vet alla lika väl som jag att 18 tim som de anger gäller om man sätter på spelarn och låter den lira. så fort man börjar hoppa runt i menyerna, byter låtar osv osv dras den totala speltiden ner märkbart... (...)

Vet inte hur länge du brukar springa, men hur många timmar håller du på?

Tycker allt att batteritidenräcker ganska länge. Men så spelar jag bara till och från jobbet på batteri...

Ursprungligen av Jonas_Ahlberg:

Vet inte hur länge du brukar springa, men hur många timmar håller du på?

Tycker allt att batteritidenräcker ganska länge. Men så spelar jag bara till och från jobbet på batteri...

En vanlig dag kutar jag ungefär i en timme på morgonen innan jobbet, andra blir det lite längre...
OM du nu mot förmodan inte förstod vad jag menade ska jag försöka vara lite tydligare.
Vad är meningen med att ha en stor hd-spelare om man inte kan utnyttja hela innan nästa laddning? 1000 låtar? Fint, synd bara att jag inte äns kan lyssna på hälften innan jag måste ladda den... Eftersom apple endast skickar med usb-"laddaren" ( om man naturligtvis inte köper till adaptern) så måste man ju ansluta spelarn till burken när den ska laddas, då kan man likaväl ta sig några min och uppgradera sitt bärabara bibliotek... Förstår du vad jag menar? Alla jagar stora hd, men jag kan för allt i världen inte begripa meningen med det. Om någon kommer dragandes med argumentet "transportera filer och data" puh, varför inhandlades då en mp3 spelare?
Vad jag stör mig på är apples rätt fula stil gentemot oss konsumenter, jag hade varit mindre tjurig om de skickat med adaptern i paketet. Vad gör du på en resa? Har man tillgång till dator då? På semestern? nja, tveksamt. Kostnaden för adaptern är en struntsak egentligen.
Tycker det är rätt kul att de flesta på den här sidan är helt maniska ang sina ipods, vad har hänt med objektiviteten? "Jag äger en sån, då e de bäst!" Rätt roande faktiskt...
Missförstå mig rätt, jag ÄR grymt nöjd med med ipod, MEN det finns rätt uppenbara brister med dem.

1
Bevaka tråden